Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu

Jan Mička
Diskuze (66)
Zatímco nedávný facelift se na plynové Škodě Octavia odrazil hlavně změnou vnějšího vzhledu, nový modelový rok bude ve znamení razantního zásahu do techniky!

Škodu Octavia G-Tec mám poměrně rád. Jsou tomu tři roky, co jsem s ní absolvoval cestu na dovolenou do Chorvatska, a pokud byla možnost po cestě tankovat plyn, což u nás ani v Rakousku není problém, pohybovaly se náklady na ujetý kilometr pod jednu korunu. V samotném Chorvatsku už to byl problém, tam se tehdy nacházely pouze dvě plnicí stanice, téměř celé tamní přesuny jsme proto absolvovali na benzin.

Loňský facelift Škody Octavia se samozřejmě dotknul také verze G-Tec, avšak hlavně po stránce vzhledu a palubních systémů, technika zůstala nedotčena. S nadcházejícím modelovým rokem se to ale změní. Benzinové motory dostanou ruku v ruce s novou metodikou měření emisí (WLTP) očekávané filtry pevných částic, z nabídky zmizí motor 1.4 TSI a bude nahrazen zcela novou patnáctistovkou TSI, na jejíž CNG verzi se aktuálně pracuje. Dojde k nárůstu výkonu i točivého momentu, ale také změně poměrů velikostí palivových nádrží.

Video se připravuje ...

Podle informací partnerského časopisu Svět motorů by měl výkon plynové octavie vzrůst z aktuálních 81 na 96 kilowattů, točivý moment by již neměl být 200, ale rovnou 240 N.m. V současnosti je G-Tec vybaven standardní benzinovou nádrží o objemu 50 litrů a dvěma velkými ocelovými tlakovými nádobami umístěnými za zadní nápravou (pojmou 15 kg CNG). Od poloviny příštího roku však budou hlavní nádoby vyrobeny z kompozitu a sekundovat jim bude třetí, ocelová, umístěná před zadní nápravou vedle nádrže na benzin. Tlakové nádoby dohromady pojmou 21 kilogramů plynu, ale zároveň natankujete maximálně 15 litrů benzinu.

Hlavní výhovou nahrazení ocelových tlakových nádob kompozitovými je lepší rozložení hmotnosti. Jak Svět motorů uvedl již dříve v dlouhodobém testu, Škoda Octavia G-Tec jednoduše více „žere“ gumy, protože má při akceleraci tendence sedat si na zadek. Nové nádoby však ušetří celých 72 kilogramů, což je úžasné. Se změnou objemů palivových nádob se pochopitelně změní i dojezd.

Jestliže dosud teoreticky G-Tec ujel na plyn 430 a na benzin 940 kilometrů, od příštího roku počítejme se 620 a 300 kilometry. Do teoretické hodnoty započítáváme očekávané snížení spotřeby plynu – z aktuálních reálných 4,2 kg/100 km/h na 4,0 kg/100 km.

Škoda Octavia G-Tec - srovnání parametrů současné a plánované verze
Motor1.4 TSI1.5 TSI*
Zdvihový objem [cm3]13951498
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/4800-600096/-
Točivý moment [N.m/min-1]200/1500-3500240/-
Maximální rychlost [km/h]195206
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,99,8
Zásoba plynu [kg]1521
Zásoba benzinu [l]5015
Udávaná spotřeba plynu [kg/100 km]3,43,4
Reálná spotřeba plynu [kg/100 km]4,24,0
*Teoretické údaje, v nabídce od MY 2018

Jan Mička
Diskuze (66)
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2017 19:59
Re: Nezávislé topení
No někdo si jistej je = možná tam má trochu vliv příjem :-)

Nezávislý topení je fajn i když má garáž a auto v benzínu = jestli to za ty prachy stojí je jen o penězích. Když je máš tak rozhodně jo :yes: :-!
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2017 19:59
Re: Nezávislé topení
No někdo si jistej je = možná tam má trochu vliv příjem :-)

Nezávislý topení je fajn i když má garáž a auto v benzínu = jestli to za ty prachy stojí je jen o penězích. Když je máš tak rozhodně jo :yes: :-!
11. 7. 2017 16:11
Re: Nezávislé topení
Já mám garáž, tak to opravdu nepochopím:)
Ale i když jsem to měl v autě, tak jsem to nepoužíval.
To mi chceš říct, že z komplet auta sleze díky nezávislému topení sníh?
To co popisuješ jsou úkony, které mi zaberou tak tři minuty. Nejsem si jistý, jestli mají cenu 30 tisíc korun.
10. 7. 2017 23:45
Re: Nezávislé topení
Třeba proto abych nemusel při mínusových teplotách škrabat auto, případně ometat sníh. Pohled po ránu na ulici, kdy deset lidí škrábe auto a vy si jdete klidným krokem k autu s cigaretkou v ruce je k nezaplacení. V zimě můžu vyjet v krátkém rukávu a dceru vést v sedačce jen v mikině (90% dětí sedí v sedačce v zimní buňce) čímž podporují naši bezpečnost. Taky můžu v klidu nechat psa v autě když si musím občas odskočit. Taky nejsou žádné studené starty a motor je už zahřátý.

V létě si pustím před nastoupením do auta ventilaci a nastupuji do auta kde je 35 stupňů a né 60, přičemž klima prakticky ihned chladí a po minutě jsem v autě na 22 stupních.

Kdo neměl bufík tak nepochopí. Navíc ho celkově má Škoda za dobrou cenu (23 až 27 tisíc). Jen Dacia to nabízí za cenu srovnatelnou. Jinak se cena nezávislého topení pohybuje od 35 tisíc výše (Volvo za 55 tisíc) a externí dodávka je kolem 40 tisíc.
10. 7. 2017 22:09
Re: Nezávislé topení
A nač potřebuješ nezávislé topení u benzínového motoru? Však to topí skoro hned...