Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Soutěž o Chevrolet Captiva - soutežní otázka č.3

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Pokračuje soutěž o auto za 780 000 korun a osm vozů na víkend s plnou nádrží zdarma.

Výhra týdne

Chevrolet Aveo s plnou nádrží na víkend zdarma

Vznětová ofenziva Chevroletu

Už tři z celkem šesti modelových řad evropské nabídky automobilky Chevrolet nabízejí vznětové motory, jejichž rostoucí popularita je nesporná - zatímco v roce 1990 činil podíl vznětových modelů na trhu nových automobilů jen 13,8 %, v roce 2006 „diesely“ prolomily padesátiprocentní bariéru!

suv chevrolet suv chevrolet

Chevrolet nabízí tři verze moderního turbodieselu „common-rail“ o objemu 2,0 l: Pro modely Captiva a Epica je motor 2.0 D naladěný na výkon 110 kW/150 k, přičemž Captiva se nabízí i ve výkonové verzi 93 kW/127 k. Pro modely Lacetti ve všech třech karosářských podobách (5 dveřový hatchback, sedan, kombi) je připraven agregát o výkonu 89 kW/121 k. Výkonné a hospodárné čtyřválce jsou vybaveny nejmodernějším systémem přímého vstřikování „common-rail“ Bosch, který pracuje se vstřikovacími tlaky až 1600 barů.

K tradičně nejsilnějším stránkám moderních trubodieselů patří jejich vitalita a hospodárnost – například elegantní sedan Lacetti poháněný motorem 2.0 D/89 kW zrychluje z 0 na 100 km během pouhých 9,8 s, jede až 186 km/h a přitom si v průměru vystačí jen s 5,7 l nafty na 100 km jízdy. Ještě více vyniknou parametry moderního turbodieselu 2.0 D/110 kW u rozložité limuzíny Epica, která jede až 200 km/h, z 0 na 100 km sprintuje během 9,7 s a její průměrná spotřeba nafty přitom činí pouhopouhých 6,1 l/100 km.

Všechny vznětové motory Chevrolet jsou standardně vybavené bezúdržbovým částicovým filtrem DPF, oxidačním katalyzátorem a systémem recirkulace výfukových plynů EGR. Na mimořádně klidném chodu motorů mají největší zásluhu dva protiběžné vyvažovací hřídele.

Kapitoly z historie

suv chevrolet suv chevrolet Louis Chevrolet se narodil na Boží hod vánoční roku 1878 v La Chaux-de-Fonds ve francouzsky hovořící části Švýcarska. Dětství Louis strávil v ospalé vesničce Bonlof, když mu bylo devět let, přestěhovala se rodina do Beaune ve Francii. Zde jeho otec vedl hodinářství, ale podnik nebyl příliš úspěšný, a tak Louis musel už v jedenácti letech pracovat. Našel si zaměstnání v dílně na opravu jízdních kol.

Jednou jej šéf vyslal do hotelu „Poste“, aby nějakému Američanovi opravil jeho parní tříkolku. A to byl moment, kdy se Louis zamiloval do dvou věcí současně: Jednak do automobilů a jednak do myšlenky, že se přestěhuje do Ameriky. Američan, jehož Louis šikovně opravil tříkolku, nebyl nikdo jiný než známý multimilionář Vanderbilt. Mladý mechanik ho zaujal svým talentem, a tak jej povzbudil k cestě do Ameriky slovy: „Máme tam pro vás práci!“ Nakolik je tato historka pravdivá dnes už nelze zjistit, ovšem, mladý Švýcar volání dálek vyslechl a svůj „americký“ sen si splnil.

Výherce z prvního kola soutěže najdete zde

Soutěžní otázka č.3

Vznětové motory evropských modelů Chevrolet využívají systém „common-rail“ značky:

A) Lucas

B) Delph

C) Bosch

Odpověď na soutěžní otázku zasílejte pomocí sms od pondělí 29.října 0:00:00 do neděle 4. listopadu 23:59:59 hodin na telefonní číslo 900 11 07 ve tvaru AUTO CHEV A, AUTO CHEV B, nebo AUTO CHEV C.

Na každý dotaz existuje pouze jedna správná odpověď. Po odeslání soutěžní SMS Vám přijde potvrzení o jejím přijetí. Z každého soutěžního čísla lze poslat pouze jednu odpověď.

Cena jedné SMS zprávy je 7,-Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha. Pravidla soutěže najdete zde. Úplná pravidla naleznete na stránkách www.svet-motoru.cz

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)