Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spoluzakladatel Applu kritizuje Teslu! Muskovi už nevěřím ani slovo, říká Wozniak

David Bureš
Diskuze (25)
Steve Wozniak vlastní hned dva exempláře Tesly Model S, zakladatele amerického výrobce elektromobilů ale kritizuje.

Americký výrobce elektromobilů Tesla rozděluje názory. Zatímco ortodoxní „Tesla fans“ značku nekriticky milují a hltají každou novinku o jejích elektromobilech a každý tweet jejího zakladatele Elona Muska, jiní firmu spíše kritizují a upozorňují na nesplněné sliby, nízkou kvalitu zpracování nebo fakt, že Tesla nevydělává. Spoluzakladatel Applu Steve Wozniak sice patří do skupiny fanoušků Tesly, jejího zakladatele ale neváhá kritizovat.

„Dnes už nevěřím ničemu, co Elon Musk nebo Tesla řekne, svoje auto ale stále miluji,“ prohlásil spoluzakladatel Applu a majitel hned dvou Tesel Model S na Severském obchodním fóru ve Stockholmu.

Wozniakovi se nelíbí, jakým způsobem Musk přehání, když prezentuje schopnosti jeho automobilů, konkrétně co se týče systémů pro autonomní jízdu. Americký vynálezce tím připomíná hlavně kauzu o „autopilotovi,“ tedy systému, kterým Tesla slibovala příchod autonomní jízdy.

„Tesla přišla s novými senzory a Elon Musk prohlásil, že do konce roku 2016 auto zvládne přejet z jedné strany Států na druhou. To jsem musel mít! Jenže pak vyměnili dodavatele a místo jedné kamery jich použili osm,“ podotýká Wozniak a připomíná konec spolupráce Tesly a izraelského výrobce čidel Mobileye.

Musk tak odsouval své sliby a najednou tvrdil, že demonstrační autonomní jízda Tesly z jedné strany Spojených států na druhou se uskuteční na konci roku 2017. Ani k tomu ale nedošlo, plány se posunuly na „začátek roku 2018.“ Tomu už Wozniak ale podobně jako další nevěří, i kvůli svým dosavadním zkušenostem s jízdou v Tesle.

„Když Tesla jede po dálnici a stane se něco neočekávaného, třeba se tam objeví kužel uprostřed pruhu, musíte sami zatočit. Hloupý člověk nebo chytrý člověk to jednoduše zvládne, Tesla ne,“ tvrdí o asistenčních systémech Tesly inženýr, který dlouhá léta spolupracoval se Stevem Jobsem, s nímž založil firmu Apple.

Wozniak rovněž kritizuje „levnou“ taktiku, kterou se Musk zbavuje odpovědnosti za chyby. „Všechno, co Tesla řekne, je, že to je beta verze a že za to nejsou zodpovědní, reakce leží na řidiči,“ říká Wozniak a tvrdí, že všichni zavedení automobiloví výrobci jako Audi a BMW jsou ve vývoji autonomních systémů ve skutečnosti daleko před Teslou.

Sedmašedesátiletý inženýr přezdívaný The Woz si elektromobily oblíbil. Vedle Tesel vlastní Chevrolet Bolt, který používá pro každodenní jízdy, zatímco Tesla mu slouží hlavně jako přepravník na dlouhých trasách.

David Bureš
Diskuze (25)
2. 2. 2018 20:25
Re: Startup
Však lze kombinovat větrání s vyhříváním. ;-) Tedy alespoň normálně.

Měl to myslím například Escalade. Využili Peltierova jevu.

Že ti něco vadí, ještě neznamená, že si to auto nekoupíš. Takže ano, tolik jim to asi nevadí. O těch potenciálních, kterým by to tak vadilo, se pochopitelně stejně nedozvíme. Ale k téhle cenové (Model S) to patří (myslím ta možnost). Je nemálo lidí, kteří mají kůži bez odvětrávání. Dokonce i bez perforace. Kolikrát si za to ještě připlatili, místo látky. A může to mít i racionální důvod. Odolná kůže bez perforace je dobrá, když máš děti, psy atp. Když jsem se podíval třeba na ojeté A6, tak jsem nikdy nechápal, proč odvětrávání v tolika autech chybí. Možná to spousta lidí nikdy nevyzkoušela. Nakonec to nestálo zrovna pár korun. Objektivně tenhle problém zřejmě nebude tak horký. Já patřím k těm, kdo odvětrávání chtějí. A vadí mi třeba na 3er, že ho nenabízí (a je to umocněno tím, že nabídka nekožených čalounění není nějak světoborná).
2. 2. 2018 20:04
Re: Prekvapeni?
Mne takové hlouposti moc neberou. Apple však nelze upřít určité inovace. Mne třeba štvou tím, že celkem zbytečně obětovávají servisovatelnost, když to řeknu jednoduše. Také mám rád tenké a lehké stroje. Ale podle mne jsou dávno za hranicí a ty ústupky mi za to nestojí. Znal jsem celkem dost lidí, kteří si kupovali MacBooky, protože chtěli Unix a MacOS jim přišel vychytanější než typická distribuce Linuxu.

Seděl jsi alespoň v nějakém prototypu autonomního auta?
1. 2. 2018 21:09
Re: Startup
Chlazene sedacky, to jsem jeste neslysel.

Uz kdyz si das u odvetravanych vyssi stupen, tak je to o nachlazeni treba ledvin a nic moc pro zada.

Kazdopadne jak jsem psal, zakaznikum to zjevne tolik nevadi. Jinak by Tesla nebyla nejvetsim vyrobcem EV..

PS Cetl jsem co zakaznikum Tesly vadi. Ze nemaji automaticke sterace ;-)
1. 2. 2018 21:04
Re: Prekvapeni?
Mne neni prilis sympaticky apple obecne.

A mas pravdu, Woze moc neznam. Ale neni mi sympaticky uz takovymi prohlaseni jako dela zde.

Kdyz apple prijde s animovanymi emoji, tak je to bomba :-)
A kdyz nekdo jiny pracuje na autopilotu, tak je to spatne.
A myslim, ze narozdil od toho, co je napsano v tomto clanku, Tesla je v autopilotu nejdal.
1. 2. 2018 13:27
Re: Prekvapeni?
A čím ti není sympatický? Já jen, že toho o něm lidé většinou moc neví. Larryho neznám, ale Google mi dnes rozhodně sympatický není. Měl jsem ho rád, než se z něj stal reklamní gigant.