Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Sporťáky od McLarenu budou elektrické! S jedním elektromotorem si však nevystačí

Sporťáky od McLarenu budou elektrické! S jedním elektromotorem si však nevystačí Zdroj: acz

Sporťáky od McLarenu budou elektrické! S jedním elektromotorem si však nevystačí

Britský výrobce supersportovních automobilů plánuje pro svá auta elektrický pohon. Mají mít poháněná všechna kola, dva motory a dvě převodovky.

Video placeholder
Sporťáky od McLarenu budou elektrické! S jedním elektromotorem si však nevystačí • youtube

McLaren do budoucna počítá spíše s elektrifikací. V plánu je hybridní verze, ale také varianta s čistě elektrickým pohonem. Prvně jmenovaná má pohánět levnější modely značky, elektrická varianta zůstane vyhrazena - zřejmě pro technickou náročnost a cenu, jen špičkovým modelům britské značky. McLaren plánuje uvést až 18 nových modelů v horizontu několika let.

Že v současné době elektrifikace hodně táhne výrobce supersportů, dokazují četné koncepty, avšak uvést takový vůz na trh se zatím nikdo neodvážil. McLaren tak může být první.

Pomoci k tomu má koncept elektrického pohonu podobný tomu, jaký se již využívá u monopostů Formule E.

Základem má být hnací jednotka CTU-400 (Combined Traction Unit). Už samotný název dobře vystihuje podstatu tohoto zařízení, které se tak trochu podobá pohonu fénu na vlasy. V jedné jednotce tak bude obsažen elektromotor i příslušný redukční převod. Číslice 400 udává výkon jednotky v kilowattech.

Výkon 400 kW ale není u supersportu v dnešní době zrovna oslnivý. Vtip spočívá v tom, že superport od McLarenu bude poháněn dvěma těmito jednotkami. Ve výsledku to přinese teoretický výkon 800 kW, a to už je plně dostačující i v nejvyšších měřítkách dnešní doby.

Auto má mít pohon všech kol, takže každou nápravu bude roztáčet jeden elektromotor s převodem. Je to právě převod, který umožní stranové směrování hnací síly podobně jako aktivní diferenciál, což přinese výrazné zlepšení agility vozidla a jeho ovladatelnosti v zatáčkách.

Výrobce neudává hmotnost vozu, ale očekává se, že auto bude lehčí než stejné se spalovacím motorem V8 s obdobným výkonem. Některé zdroje mluví o hmotnosti na nápravu asi 190 kg, což je přibližně o 68 kg méně než zatížení nápravy u obdobného auta se zážehovým osmiválcem. Zdrojem proudu mají být akumulátory vyvíjené pro druhou generaci monopostů Formule E. K