Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sporťáky od McLarenu budou elektrické! S jedním elektromotorem si však nevystačí

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 13. 9. 2018
7
Britský výrobce supersportovních automobilů plánuje pro svá auta elektrický pohon. Mají mít poháněná všechna kola, dva motory a dvě převodovky.

360p720p

McLaren do budoucna počítá spíše s elektrifikací. V plánu je hybridní verze, ale také varianta s čistě elektrickým pohonem. Prvně jmenovaná má pohánět levnější modely značky, elektrická varianta zůstane vyhrazena - zřejmě pro technickou náročnost a cenu, jen špičkovým modelům britské značky. McLaren plánuje uvést až 18 nových modelů v horizontu několika let.

Že v současné době elektrifikace hodně táhne výrobce supersportů, dokazují četné koncepty, avšak uvést takový vůz na trh se zatím nikdo neodvážil. McLaren tak může být první.

Pomoci k tomu má koncept elektrického pohonu podobný tomu, jaký se již využívá u monopostů Formule E.

Základem má být hnací jednotka CTU-400 (Combined Traction Unit). Už samotný název dobře vystihuje podstatu tohoto zařízení, které se tak trochu podobá pohonu fénu na vlasy. V jedné jednotce tak bude obsažen elektromotor i příslušný redukční převod. Číslice 400 udává výkon jednotky v kilowattech.

Výkon 400 kW ale není u supersportu v dnešní době zrovna oslnivý. Vtip spočívá v tom, že superport od McLarenu bude poháněn dvěma těmito jednotkami. Ve výsledku to přinese teoretický výkon 800 kW, a to už je plně dostačující i v nejvyšších měřítkách dnešní doby.

Auto má mít pohon všech kol, takže každou nápravu bude roztáčet jeden elektromotor s převodem. Je to právě převod, který umožní stranové směrování hnací síly podobně jako aktivní diferenciál, což přinese výrazné zlepšení agility vozidla a jeho ovladatelnosti v zatáčkách.

Výrobce neudává hmotnost vozu, ale očekává se, že auto bude lehčí než stejné se spalovacím motorem V8 s obdobným výkonem. Některé zdroje mluví o hmotnosti na nápravu asi 190 kg, což je přibližně o 68 kg méně než zatížení nápravy u obdobného auta se zážehovým osmiválcem. Zdrojem proudu mají být akumulátory vyvíjené pro druhou generaci monopostů Formule E. K

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

elektro
SamanAR
| 14. 9. 2018
vite co je na elektromobilech to nejlepsi? ta bezsmoc diskuteru kteri se jim brani a hatuji na ne

pred cca 20 lety, tedy nejak prelom stoleti kdys jsem zacal nejak cist diskuze na Autorevue, tak o elektromobilite nepsal nikdo, flamewar byli vesmes o tom jestli benzin nebo naftu, jestli tu nebo onu znacku a tak podobne, neco jako elektromobil bych si klidne typl nezminil za celej rok v diskuzi na garaz foru nikdo

o 20 let pozdeji a elektromobil je diskutovan snad ve vsech diskuzich i tam kde to vlastne nikdo nepotrebuje k vecnosti puvodniho tematu (a vsimnete si ze tu prvni narazku na elektro vetsinou delaji prave ty hateri na elektro), proste a jednoduse elektromobily jsou tady, prodavaji se, je po nich poptavka, kazdy tok prodeje stoupaji celosvetove o desitky procent, a jejich odpurci jen zoufale diskutuji o tom jak to nema sanci uspet, pak si vymejslej same nesmysly o tom co jiz jinde nekdo rozcupoval jako vymysl a lez a tak porad dokola, a ta jejich bezmoc ze s tim nic nezmuzou a chytaji se kazdeho stebla travy na brehu diskuze, proste nezmuzou a jedine co jim zbejva je to diskutovani ktere se postupne smeruje v jejich bubline smerem ke lzim ktere produkuji jen aby nestratili dech v diskuzi :yes:

schvalne jsem zvedav jak to bude za dalsich cca 20 let, tedy pravdepodobne v dobe kdy elektromobil bude tvorit vetsinove prodeje aut, jak se na svoji diskuzni karieru otoci prave ti hateri co predpovidaji ten neuspech
Citát
SamanAR
| 14. 9. 2018
nekteri auto-novinari to jiz prestavaji psat, z prosteho duvodu,.... protoze to je blbost

treba jak ted sef Bugatti zminil ze motor W16 nebude mit nastupce, a samozrejme se zminili emise, pritom prez 60% produkce Bugatti miri do Arabskych zemi a kdyby chteli, v techto zemich prodaj k;lidne 100% sve produkce, opravdu si myslis ze tam resi emise?

zakaznikum techto aut je sumak jestli je to auto bude stat o 10-100 tisic eur vice aby se z toho zaplatila pripadna nejaka emisni dan, to jestli daj za to auto milion nebo 1.1 milionu eur je jim vesmes sumaj a vetsina si to auto objednava jeste pred tim, nez ho vidi aspon na skice ;-)

elektrifikace je konkurencni vec,proste u supersportu zjistili ze s elektromotorem a baterkama tomu spalovaku dodaj tak neskutecny grady navic, ze se jim to vyplati ;-) u techto aut jde o jedine, o cisla pro rekordy, a kdys je z tech cisel muze sesadit auto co bude stat desetinu, tak jsou na pozoru a resej jak dosahnout toho, aby je nesesadili ;-) 100% prodeje maj tyhle modely zajisteny davno pred tim, nez se vyrobi prvni kus, a je uplne jedno jestli v tom bude 16 valec nebo 8 valec s pomocnym elektromotorem nebo i jen elektromotor ;-) prodaj 100% produkce tech aut tak jako tak ;-)

a jen tak do placu, k leaderum elektrifikace v doprave nepatri Evropa s jejima relativne mirnyma emisnima normama, ale Cina, Emiraty a pak USA, ano v tomto poradi ;-)
Avatar - Hammunasakra
Citát
Hammunasakra
| 13. 9. 2018
2014. Tak to nepřehlídni příští rok na jaře :-)

Eurokomisaře = za každej stát Evropy 1 = posílá vláda každýho státu. Ta vláda = kterou zvolíš taky ty ;-)
Citát
kalousek
| 13. 9. 2018
A kdy jsme prosím tě volili zástupce do Bruselu ? Já to nějak přehlíd :'-(
Avatar - Hammunasakra
Citát
Hammunasakra
| 13. 9. 2018
Jak se vidíš = umíš to >:-[]

I když je to kravina = fakt žiješ v představě že třeba McLaren to dělá kvůli prodejum v Evropě? >:D

Navíc v Bruselu sedí jen ten = koho zvolíš. A s elektrifikací = fakt nejsme lídr planety :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku