Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovní obytňák? Na prodej je Volkswagen T3 s šestiválcem Subaru

Jan Zajíc Jan Zajíc 21. 9. 2022 • 05:13
29
Zobrazit náhledy (29)
Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi Volkswagen T3 Dehler Profi

Toužíte po klasické obytné dodávce značky Volkswagen, ale bojíte se, že bude do současného provozu už přece jen poněkud dýchavičná?

Řešením by mohl být jeden vůz, který jsme objevili na prodej v Německu. Jde o Volkswagen T3 z konce 80. let, který prošel zajímavou úpravou. Nebo lépe řečeno, zajímavými úpravami.

První se týká přestavby na kempovací auto. Postarala se o ní německá společnost Dehler Mobile, která z Volkswagenů T3 od roku 1981 dělala obytňák pojmenovaný Dehler Profi. Přestavba zahrnovala zvýšení střechy, pod níž se nacházelo lůžko, dále instalaci kuchyňky s dřezem a vařičem či "nábytku" s úložnými prostory. Další prostor na spaní se dal vytvořit sklopením sedadel v kabině.

To je tedy první zajímavá vlastnost vozu, T3 v provedení Dehler Profi obecně na prodej moc není.

Další pozoruhodná záležitost se týká pohonného ústrojí. Z Volkswagenu byl totiž někdy v minulosti vyjmut původní motor, bohužel nevíme jaký, a nahrazen byl jednotkou pocházející ze Subaru SVX, tedy japonského kupé, které se vyrábělo v letech 1991 až 1996.

Jde o plochý šestiválec o objemu 3,3 litru, jehož výkon dosahuje 172 kW a nejvyšší točivý moment činí 309 Nm. Tahle obytná T3 by tedy s nedostatkem síly pro současný provoz mít problémy nemusela. Motor je v dodávce párován s manuální převodovkou Renault UN1.

Video se připravuje ...

Prodejce ale zmiňuje také upravený a snížený podvozek, 18palcová kola (od OZ Racing) a nové brzdy. Přední využívají díly pro Audi A6, zadní pro Volkswagen Golf třetí generace. A cena? Netradiční obytňák je k mání za 18.000 eur, což je v přepočtu asi 440 tisíc korun.

Doporučujeme

Témata