Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Alfa Romeo 149 - první foto přesériového prototypu

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Vývoj nových modelů se ani v současné situaci na evropském trhu s novými auty nesmí zastavit. Krajním řešením je v nejhorších chvílích posunutí startu výroby. Potkalo něco podobného i Alfu 149?

Oficiální odpověď neexistuje, a tak důvodů pozdržení projektu s kódovým označením 940 může být klidně více. Před dvěma roky se automobilka investorům pochlubila, že chystá dva nástupce řady 147. Třídveřové MiTo už známe. Pětidveřový hatchback 149 se odhaluje stále jen pozvolna.

Podvozek a technický základ z Brava umožňují vývojářům Alfy Romeo testovat novou stočtyřicetdevítku v relativním klidu. Komponenty nové Alfy byly již v roce 2007 intenzivně testovány v karoseriích Fiatu Bravo, ale teď už zdá se doba pokročila a maskují se již předsériové vozy, což ukazují tři poslední snímky.

Není pochyb o tom, že po vzhledové stránce bude chtít milánská automobilka na publikum zapůsobit, stejně jako v případě všech ostatních modelových řad, které nabízí. Zatím jsou vidět pouze části boků, které odpovídají skicám prezentovaným v červenci roku 2007.

Alfa 149 bude moderním představitelem nižší střední třídy a tomu odpovídá také délka 4,3 až 4,4 m, která se tak přibližuje úspěšnému sedanu 156. Evolucí platformy Brava vzniká hathback, který bude možno objednávat s aktivním podvozkem omezujícím náklony karoserie v zatáčkách.

Alfa 149 by měla dostat motory MultiAir 1,4 T-JET (mj. s 99 kW, resp. 121 kW) s elektrohydraulickým ovládáním ventilů, standardem bude šestistupňová převodovka a vrcholem se má stát vidlicový šestiválec v Alfě 149 GTA.

Vítaným zpestřením trhu přeplňovaných zážehových motorů s přímým vstřikováním a asi i největším kokurentem motoru 2.0 TFSI by se měl stát motor 1.8 T-JET s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Jeho zdvihový objem 1742 cm3 shodou okolností dobře vyplňuje populární interval lidových motorizací povinného ručení v ČR, ale přesto se očekávají výkony od 125 kW nahoru. Sportovnější verze dostanou zřejmě jednotku se 147 kW dostupnými mezi 4.750 a 5.500 min-1, točivý moment 320 Nm má být k dispozici mezi 1.400 a 3.750 min-1.

Premiéra se očekává v létě nebo na podzim ve Frankfurtu. Ceny Alfy 149 mají začínat na 18 tisících eur, což odpovídá hierarchickému posunu proti současnému modelu 147. Výbava má být mimořádně bohatá, stejně jako nabídka prostoru uvnitř.

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Avatar - ethicon
15. 2. 2009 16:02
Re: Čekání...
bohužial sa predstavenia 149/Milano pravdepodobne dočkáme až v januári 2010 (info na www.autoblog.it) pôvodne to malo byť na autosalone v septembri vo Frankfurte. Vývoj niečo stojí a je kríza 8-s
Avatar - ethicon
15. 2. 2009 11:26
Re: Fotky
malo by sa jednať o novú C-evo platformu, ktorú bude využívať asi aj budúce Bravo? ..čo sa týka tých skrytých klučiek zadných dverí je to otázne, kedže je tam vidieť aj klasické kľučky na dverách...ale možno je to len maskovanie, ten tvar zadných svetiel sa objavil už aj na starších skicách a fotomontážach, všetko to však môže byť len maskovanie:-)
15. 2. 2009 10:22
au au
neviem prečo, ale tvar zadných svetiel je príšerný...niekedy menej je viac :'-(
Avatar - ethicon
14. 2. 2009 17:49
Re: 149
platforma nie je predsa totožná so zavesením kolies...samozrejme, že si Alfa ponechá viacprvkové zavesenie kolies, u Delty asi zvíťazilo finančne menej náročné klasické zavesenie vzadu skrutný stabilizátor a vpredu Mc Pherson prevzatý s Brava resp. ešte Stila.Delta ani nemá ambície byť športovým automobilom. Prečo by Alfa testovala túto "mulu" s pláštikom Brava ak by tam chcela dať rovnaký podvozok ako majú "dvojičky" Bravo/Delta?? pod plášťom Brava sa skrýva uplne nová technika a zavesenie kolies.Informácie zo všetkých talianskych serverov jasne o tom hovoria"mentre il comparto sospensioni potrá contar MacPherson all´anteriore e Multilink al retrotrento" . Vzadu multilink a vpredu bud Mc Pherson (napr. ako Golf, Oktávia...) resp. skôr štvorprvok.
14. 2. 2009 17:15
Re: 149
Ta platforma z Brava mě zarazila. Ve srovnání se složitým zavěšením 147 (lichoběžník předu, víceprvek vzadu), by to byl krok zpátky a pořádný. Alfa, ta která vždy vynikala moderním sofistikovaným podvozkem... Jestli dostane platformu z Brava, tak je auto neprodejný, protože se dá očekávat o něco vyšší cena než u Fiatu.
Proč víceprvek nedostala už Delta?