Spy Photos: Alfa Romeo 149 - první foto přesériového prototypu
Oficiální odpověď neexistuje, a tak důvodů pozdržení projektu s kódovým označením 940 může být klidně více. Před dvěma roky se automobilka investorům pochlubila, že chystá dva nástupce řady 147. Třídveřové MiTo už známe. Pětidveřový hatchback 149 se odhaluje stále jen pozvolna.
Podvozek a technický základ z Brava umožňují vývojářům Alfy Romeo testovat novou stočtyřicetdevítku v relativním klidu. Komponenty nové Alfy byly již v roce 2007 intenzivně testovány v karoseriích Fiatu Bravo, ale teď už zdá se doba pokročila a maskují se již předsériové vozy, což ukazují tři poslední snímky.
Není pochyb o tom, že po vzhledové stránce bude chtít milánská automobilka na publikum zapůsobit, stejně jako v případě všech ostatních modelových řad, které nabízí. Zatím jsou vidět pouze části boků, které odpovídají skicám prezentovaným v červenci roku 2007.
Alfa 149 bude moderním představitelem nižší střední třídy a tomu odpovídá také délka 4,3 až 4,4 m, která se tak přibližuje úspěšnému sedanu 156. Evolucí platformy Brava vzniká hathback, který bude možno objednávat s aktivním podvozkem omezujícím náklony karoserie v zatáčkách.
Alfa 149 by měla dostat motory MultiAir 1,4 T-JET (mj. s 99 kW, resp. 121 kW) s elektrohydraulickým ovládáním ventilů, standardem bude šestistupňová převodovka a vrcholem se má stát vidlicový šestiválec v Alfě 149 GTA.
Vítaným zpestřením trhu přeplňovaných zážehových motorů s přímým vstřikováním a asi i největším kokurentem motoru 2.0 TFSI by se měl stát motor 1.8 T-JET s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Jeho zdvihový objem 1742 cm3 shodou okolností dobře vyplňuje populární interval lidových motorizací povinného ručení v ČR, ale přesto se očekávají výkony od 125 kW nahoru. Sportovnější verze dostanou zřejmě jednotku se 147 kW dostupnými mezi 4.750 a 5.500 min-1, točivý moment 320 Nm má být k dispozici mezi 1.400 a 3.750 min-1.
Premiéra se očekává v létě nebo na podzim ve Frankfurtu. Ceny Alfy 149 mají začínat na 18 tisících eur, což odpovídá hierarchickému posunu proti současnému modelu 147. Výbava má být mimořádně bohatá, stejně jako nabídka prostoru uvnitř.