Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Audi A4 allroad quattro (nové fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Od roku 2009 bude Audi nabízet menšího sourozence modelu A6 allroad quattro. Jak ale testovat allroad, když nové kombi A4 Avant je zatím tajné? Přece v sedanu!

Model A4 „pro všechny cesty“ bude mít pohon všech kol, vyšší světlou výšku, ochranné kryty podvozku, „oplastovanou“ karoserii a pestrou paletu motorů. Bestsellerem má být úsporný 2litrový diesel s výkonem buď 105 nebo 125 kW. Kombinovaná spotřeba silnější varianty nemá překročit 5,9 l/100 km.

Ani terénní, ani osobní, ale allroad

Koncepce Audi allroad quattro se osvědčila už u předchozího modelu A6. Audi však vidí budoucnost i v menších vozech určených nejen pro zpevněné cesty. Současnou nabídku A6 allroad a SUV Q7 doplní brzy jejich menší bratříčci – tedy Q5, Q3, Q1 a taky A4 allroad. Poslední jmenovaný model bude nabízen výhradně ve variantě kombi, neboť základem se stejně jako u A6, stane verze kombi řady A4.

Opticky se proti civilní variantě A4 bude allroad lišit použitím ochranných prvků karoserie. Jako příklad uveďme přepracované nárazníky, přidané ochranné lišty a kryty podvozku. Terénní ambice naznačují nerezové ochranné kryty podvozku, jejichž náběhy jsou patrné zvenčí. Není pochyb o tom, že architektura řady A4 Allroad převezme mezinápravový diferenciál TorSen od sedanu A4.

Malý zájem zákazníků o univerzální „all-terrain“ pneumatiky v A6 allroad zřejmě způsobí, že se tento prvek vůbec nedostane do tovární výbavy A4 allroad. Jak přesně to bude se vzduchovým odpružením, to si stále ujasňují i v Ingolstadtu. Jisté je, že v A6 allroadu rozšířenou automatickou převodovku nahradí ve značné míře dvouspojkový S-tronic.

Hvězdou má být úsporné 2.0 TDI

Kromě prvních skic menšího allroadu z dílny Audi je k dispozici také výčet motorů pro tento chystaný vůz. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku očekává největší zájem o dvoulitrový dieselový agregát. Bude jej nabízet ve dvou výkonnostních variantách. Slabší verze bude mít výkon 105 kW a točivý moment bude vrcholit na 320 Nm. Silnější 125 kW varianta bude disponovat točivým momentem až 350 Nm. Hovoří se také o možnosti zařazení 150kW verze s maximem točivého momentu o hodnotě 400 Nm. Motory budou využívat vstřikování syntetické močoviny (kapaliny Adblue), která snižuje množství NOx ve výfukových plynech.

Mezi další nabízené motory se zařadí benzinový přeplňovaný agregát 2.0 TFSI s maximálním výkonem 155 kW a vrcholem točivého momentu o hodnotě 350 Nm. Na rozdíl od vozů koncernu VW s motorem uloženým vpředu napříč se vrcholnou dieselovou motorizaci v malém allroadu stane šestiválcový agregát 3.0 TDI, který známe například z Audi A5. Třílitr bude v A4 allroadu dosahovat maximálního výkonu 176 kW a vrcholu točivého momentu 500 Nm.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
6. 2. 2008 11:36
Re: Když vidím to počasí a elektrony....
mne to stale pride ako sprava typu ,"a moja mama povedala..." nikde som nevidel video ako Fabia nebrzila či fotky ako snou niekde naburali ,lebo nebrzdila...nevidim v tom žiadnu vypovednu hodnotu žiaden dôkaz...alebo som aspon dôkazy nepostrehol...
6. 2. 2008 10:13
Re: Když vidím to počasí a elektrony....
sice jsme OT :-) ale mas pravdu, je normalni, ze se zhorsuji vlastnosti, ale neni normalni,z e prestanou brzdy brzdit uplne.
5. 2. 2008 17:07
Re: Sedan?
Mozno tak v Amerike tam maju sedan aj Outback >:D
5. 2. 2008 10:39
Re: Sedan?
čítal si vôbec ten článok?Je snad jasne,že to budu testovať na sedane ked A4 Avant ešte nemal premieru...