Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW 1 (F20) - Jako vejce vejci?

Ondřej Láník
Diskuze (9)
První fotoduel nového jedničkového BMW se na Auto.cz odehraje ještě s kamuflovanými fotografiemi. Už teď je ale jasné, že velkých novot se od designu BMW 1 nedočkáme.

Recept postupných evolucí úspěšných modelů tentokrát převezme i BMW. Po vzoru Golfu nebo konkurenčního Audi A3 se nová generace BMW řady 1 promění ve srovnání s předchůdcem jen v detailech. Ideový základ - hatchback s dlouhou kapotou, charakteristickým tvarem bočního prosklení a výrazným prolisem na pátých dveřích - zůstává nezměněn.

Nová generace s interním označením F20 má vyřešit několik neduhů předchůdce. V první řadě půjde o prostor uvnitř a zejména na zadních sedadlech. Špičkové materiály a dekory mají interiér jedničky připravit na útok z Ingolstadtu, kde dokončují vývoj nového Audi A3.

Technicky je nové BMW 1 (F20) příbuzným chystaného BMW řady 3 (F30). V první fázi půjdou do prodeje tří a pětidveřové hatchbacky. Stát by se tak mělo ještě letos. Následovat budou kupé a kabriolet (2012). To vše stále ještě s pohonem zadních kol.

Mnichovští motoráři připravili pro jedničku bohatou nadílku, která těží zejména z plošného přechodu na přeplňované motory. Základní BMW 116i (100 kW), stejně jako 118i (115 kW) dostanou přeplňované šestnáctistovky sdílené s PSA. BMW 120i (135 kW) bude mít přeplňovaný dvoulitr, stejně jako 125i (160 kW) a 130i (185 kW). Teprve pod kapotou BMW 135i má být řadový šestiválec, ale je možné, že zůstane vyhrazen pouze kupé a kabrioletu.

Turbodiesely budou nadále ctít dvoulitrový čtyřválec v mnoha provedeních. Uvidíme proto dvoulitrová BMW 116d (90 kW), 118d (110 kW), 120d (132 kW), 123s (150 kW, dvojité přeplňování) a možná i 125d (jako silnější verzi 123d se 180 kW).

Klíčovou novinkou v BMW 1 (F20) by se měla stát dostupnost pohonu všech kol pro vybrané modely.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Avatar - Hamunasakra
16. 1. 2011 00:15
Re: R6= dead
S tím R6 se naprosto shodneme, ale tohle je prostě lobistický vítězství masových automobilek, nicméně BMW se s tím zdá se popralo víc než dobře. BMW 1 je vůz kategorie Golfu a Octavie a i se 4válci začíná na 100 kW a prozatím končí na 185 kW a 180 kW v naftě - to je na auto týhle velikosti dost a dost a navíc časem určitě bude třešničkou nějaká ostrá M verze, ta už možná s 6ti válcem.
Jinak BMW je sice fakt asi nejznámější svými R6, nicméně famozní maj téměř všechny motory, i ten 1.6 turbo co dělaj s PSA je na auto týhle velikosti naprosto dostačující, ty silnější budou už asi fakt divočina. No a 6 a 8mi válce holt zůstanou jen v těch vyšších třídách, což je akceptovatelný a dle mne jsou superfrajeři že jako jediný na světě dělaj dokonce 3 různý V12.
Motory prostě uměj nejlíp na světě, takže že končí R6 v nejmenšim autě značky sice zamrzí ale funkční jízdní problém to určitě nebude, naopak nová jednička by mohla bejt fakt lídr třídy - spousta lidí si šestiválec nekoupí protože jim to příjde zbytečný - pitomci ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 1. 2011 18:49
Re: R6= dead
No jasně, bude to určitě motor na úrovni, toho se nebojím. Ale já klasické benzínové R6 miluju, byť mám naftu. Ale další BMW chci v benzínu a mrzí mě, že E90 bude poslední trojka, kde je R6 benzín dostupný... A jde taky o tradici. Nikdo není tak známý svými šestiválci jako BMW.
Avatar - Hamunasakra
15. 1. 2011 17:59
Re: Je to lepšie
Tříválce dorazí - o to žádnej strach - jen musíme ještě 2-3 roky počkat ;-)
Jinak dle výkonu vypadá že 1.6 turbo bude stejný jako u PSA, což mi ale nepříjde jako problém, je to prostě nejlepší motor svý kategorie :yes:
Dle mě je BMW 1 nejlepší auto svý kategorie - a to naprosto jednoznačně!
Avatar - Hamunasakra
15. 1. 2011 17:24
Re: R6= dead
Ono bude ještě hůř - během 3 let příjdou namísto 4válců 3válce ;-)
Já sice taky radši pořádnej 6ti válec, ale v tomhle případě bych se nebál. Výkony i schopnosti motorů budou ok a lehčí příď z už tak povedenýho auta udělá superovladatelnou raketu. BMW modnim trendum odolává nejlíp ze všech a vypadá to že i když ve velkym k turbomotorum přistoupilo až když to jinak fakt nejde, tak budou opět lepší než konkurence. A že i 4válce umí dokazujou už teď skvělej dvoulitr diesel nebo i obyčejnej 1.6 turbo co dělaj s PSA - a to nový jen vlastní motory budou určitě ještě lepší. Já bych se neobával - myslim že nás v nový 1čce čeká nejlepší auto svý třídy s nejlepšíma motorama v týhle kategorii :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
14. 1. 2011 15:08
R6= dead
Tak a je to tady. Z nabídky definitivně mizí klasické dostupné benzínové R6... Top verzi 135i s cenou vysoko nad milion nepočítám. Verze 125i a 130i se čtyřválcem turbo :-( :no: :no: Nejhorší je, že stejné to bude nejspíš i u nové trojky. Ach jo, z tohohle mi je fakt smutno. A proč to všechno? Jen kvůli evropským normám, kde pseudo eko turbo motory umí dosáhnout na papíře sice hezkou spotřebu, ale v reálu je to utopie a ve srovnání s dnešními R6 s přímým vstřikem by byly si myslím na tom ještě hůř při klasické dynamické jízdě. Jde to všechno do kytek a BMW s nimi....