Spy Photos: BMW 1 (F20) - Jako vejce vejci?
Recept postupných evolucí úspěšných modelů tentokrát převezme i BMW. Po vzoru Golfu nebo konkurenčního Audi A3 se nová generace BMW řady 1 promění ve srovnání s předchůdcem jen v detailech. Ideový základ - hatchback s dlouhou kapotou, charakteristickým tvarem bočního prosklení a výrazným prolisem na pátých dveřích - zůstává nezměněn.
Nová generace s interním označením F20 má vyřešit několik neduhů předchůdce. V první řadě půjde o prostor uvnitř a zejména na zadních sedadlech. Špičkové materiály a dekory mají interiér jedničky připravit na útok z Ingolstadtu, kde dokončují vývoj nového Audi A3.
Technicky je nové BMW 1 (F20) příbuzným chystaného BMW řady 3 (F30). V první fázi půjdou do prodeje tří a pětidveřové hatchbacky. Stát by se tak mělo ještě letos. Následovat budou kupé a kabriolet (2012). To vše stále ještě s pohonem zadních kol.
Mnichovští motoráři připravili pro jedničku bohatou nadílku, která těží zejména z plošného přechodu na přeplňované motory. Základní BMW 116i (100 kW), stejně jako 118i (115 kW) dostanou přeplňované šestnáctistovky sdílené s PSA. BMW 120i (135 kW) bude mít přeplňovaný dvoulitr, stejně jako 125i (160 kW) a 130i (185 kW). Teprve pod kapotou BMW 135i má být řadový šestiválec, ale je možné, že zůstane vyhrazen pouze kupé a kabrioletu.
Turbodiesely budou nadále ctít dvoulitrový čtyřválec v mnoha provedeních. Uvidíme proto dvoulitrová BMW 116d (90 kW), 118d (110 kW), 120d (132 kW), 123s (150 kW, dvojité přeplňování) a možná i 125d (jako silnější verzi 123d se 180 kW).
Klíčovou novinkou v BMW 1 (F20) by se měla stát dostupnost pohonu všech kol pro vybrané modely.