Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW M3 je pouze předkrm, dorazí CSL (nové fotografie)

Miro Mihalik
Diskuze (20)
BMW zbrojí a chystá odvetu. Konkurenční vozy společností AMG a quattro GmbH totiž ještě nikdy nebyly tak blízko modelu M3. A v Mnichově se vážně obávají, že místo kontroly Audi RS4 a Mercedesu C63 AMG ve zpětném zrcátku, dojde na předjíždění.

Mercedes třídy C v nejsilnějším provedení má poprvé stabilizační program, který můžete úplně vypnout. V kombinaci s osmiválcem o výkonu 336 kW (457 k) máte zaručený recept na zábavu. Ingolstadt zase vytáhl do boje s motorem, za který by se nemusely stydět ani speciály NASCAR. Gerhard Richter, vice-prezident BMW M GmbH ovšem slibuje, že jeho tým inženýrů nebude nečinně přihlížet. Pro fanoušky připravují vůz s legendární zkratkou CSL, která povýší „běžný“ M model na novou úroveň. A zřejmě nebudeme dlouho čekat. První fotografie jsou totiž zřejmě na světě.

„Předchozí generace M3 CSL byl vlastně test, kolik evropských zákazníků chce platit za nižší hmotnost,“ vysvětlil Gerhard Richter v rozhovoru pro magazín Inside Line. „Dvacet let se naši klienti učili platit za více výkonu, ne menší váhu. Reakce na CSL ovšem byla velice pozitivní.“

Pokud byste náhodou nebyli v obraze, písmenko L na zádi znamená Leichtbau, tedy lehká stavba karoserie, a poprvé se objevilo v roce 1971. BMW tehdy potřebovalo nasadit závodní vozy do Skupin 1 a 2 a do americké série IMSA. Proto ve spolupráci se společností Alpina přestavěli BMW 3.0 CS na verzi CSL. Vyházeli luxusní výbavu a izolační materiály a na vůz nasadili hliníkovou kapotu i dveře. Kupříkladu sériový vůz byl o 200 kg lehčí (1165 kg) ve srovnání s výchozím modelem.

Podle toho, co naznačil Gerhard Richter, nové CSL by mělo být samozřejmostí. Na přímý dotaz, jestli bude, řekl: „Ano, přemýšlíme o speciální verzi, protože poslední BMW M3 CSL bylo tak úspěšné a zábavné při řízení.“ A že jde o člověka, který má co říct o programu sportovní divize, dokazují jeho zkušenosti i postavení. Kariéru odstartoval vývojem podvozku pro první generaci BMW řady 7 (E23) a krátce poté nastoupil do týmu, který vyvíjel první M5 (1979).

Miro Mihalik
Diskuze (20)
Avatar - Emel
26. 9. 2007 18:48
CSL?
Dost pochybuju, že na fotce je skutečně CSL... to by nemělo mít skleněnou střechu :-)
Avatar - davy
17. 9. 2007 22:39
Re: Mufiku, odlehceni neni honba za vykonem!!!
Souhlas. Dnes jsme byli s par auty jezdit na Nurburgringu a jeden kamarad z vypravy (M3 CSL samozrejme) predjel zhruba v pulce okruhu Ring-taxi. Ridic te M5 mu po dojezdu zvednutym palcem ukazal, ze to i pro nej neni prave obyvkla situace:-)
17. 9. 2007 08:22
Re: nádhera !!!
No asi by to tak nejak dopadlo :-) Na druhou stranu pokud by pri dopadeni hrozilo zabaveni auta, tak by si to dost lidi zase rozmyslelo 8-s Holt doufam, ze zdravy rozum zvitezi nad blbosti, kterou se mnoho lidi snazi zakryt ekologickym myslenim... :no:
Avatar - skejpa
16. 9. 2007 21:20
Re: nádhera !!!
proboha, to snad nemuze nechat projit jedina normalni zeme. ne jen nemecko ale snad vsechny rozumne myslici staty...

vite jak by to dopadlo ne ? za 2000 vam to odblokujem... >:D
Avatar - Ruffi
16. 9. 2007 19:47
Re: jdem do něj ne!
Som dalsi v poradniku... ;-)