Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW X5 (F15) - Třetí vydání shodí 150 kg

Jakub Sochor
Diskuze (5)
Nové BMW X5 naroste do délky, dovnitř se vejde až sedm osob.

Prototyp nové generace BMW X5 (s interním označením F15) byl poprvé spatřen během svého testování. Světová premiéra automobilu zřejmě proběhne ještě v průběhu příštího roku, jeho prodej bude zahájen v roce 2014.

Do premiéry vozu je daleko, a tak testovaná příští X5 zůstává pečlivě zamaskována. I přesto jsou na autě patrné mohutnější ledvinky tvořící masku chladiče. Tvary hlavních světlometů budou navazovat na nedávno představené modely, chybět nebudou diodová světla pro denní svícení podle aktuálního trendu. Koncové světlomety pak mají být ve tvaru písmena T a nemají tolik zasahovat do boku auta.

Automobil naroste do délky, čímž se více odliší od menší X3. Vnitřek bude díky tomu prostornější, více místa zřejmě budou mít i pasažéři ve třetí řadě sedadel (ta je u současné X5 za příplatek). Sedmimístný interiér od velkých SUV vyžadují především američtí zákazníci, kteří jsou pro BMW velice důležití. Platforma auta bude modulární, sdílení komponent napříč modelovou řadou tak sníží výrobní náklady.

I přes svůj růst má být nová X5 díky použití lehkých materiálů v šasi lehčí než ta současná, a to zhruba o 150 kilogramů u srovnatelných provedení. Pohotovostní hmotnost aktuální X5 xDrive30d je 2.150 kg.

Nižší hmotnost povede spolu s úspornějšími motory k výraznému snížení spotřeby paliva. Základem nabídky mají být šestiválcové jednotky, k dispozici však mají být také osmiválce a nově i dva čtyřválce – zážehový a vznětový. Jejich výkon se má pohybovat okolo hodnoty 180 kW. Mezi nabízenými motory bude s vysokou pravděpodobností také chystaný vznětový třílitrový šestiválec s trojitým přeplňováním.

Hybridní varianty budou hned dvě. Ta první použije dvoulitrový naftový agregát spolupracující s elektromotorem o výkonu 15 kW. Součástí druhé bude tak jako v případě aktuálního modelu ActiveHybrid 5 třílitrový benzinový šestiválec o výkonu 225 kW a elektromotor o výkonu 40 kW.

Nové BMW X5 (F15) bude už třetí generací tohoto SAV (Sports Activity Vehicle). Ta první (E53) se začala vyrábět v roce 1999, ta aktuální (E70) je v prodeji od roku 2006. O tři roky později nabídku obohatila vrcholná varianta X5 M poháněná 4,4litrovým vidlicovým osmiválcem twin turbo o výkonu 408 kW. V roce 2010 prošla druhá generace X5 rozsáhlejším faceliftem.

Jakub Sochor
Diskuze (5)
24. 1. 2012 12:24
Re: I ty Brute?!
Americký trh je pro ně důležitější než evropský. Tak dělají krabice. Modely X jsou od začátku určené hlavně pro Ameriku. Nicméně už nebudeme moci říkat, proč si kupovat X6, když si můžeš koupit pěknou X5.
23. 1. 2012 14:02
Re: I ty Brute?!
Staci si precitat clanok.. ;-\
23. 1. 2012 13:28
Re: I ty Brute?!
Souhlasím, a také mi nejde do palice co výrobce nutí vymýšlet ty sedmimístné empevíčka z hezkých sůvéček. :-(
23. 1. 2012 12:16
Re: I ty Brute?!
Oproti Q7 působí současná X5 tak lehce, radost se podívat. Zkazili asi nejhezčí SUV ve svém segmentu.
Avatar - Dinar
23. 1. 2012 07:33
I ty Brute?!
Po zautobusovatění MLka čeká tento "posun" také X5ku, bohužel. Je úžasné, jak automobilky myslí na své sedmimístné americké zákazníky, ale kdo se má na ty krabice dívat? Nezbude než se přesunout k X6, snad ji taky nějak nezprasí. :no: