Spy Photos: Hyundai ix35 - Tu som a prichádzam zo Žiliny
Toto SUV už vlastně tak trochu známe. Jeho designově vyladěnou podobu automobilka představila už letos v únoru v Koreji a poté i v březnu na autosalonu v Ženevě jako studii ix-onic.
Koncept byl navržen v Evropě (v německém Rüsselsheimu) pro evropské zákazníky a byl údajně inspirován multikulturní atmosférou měst jako je Berlín, Paříž nebo Londýn.
Karoserie s délkou 4400 mm, šiřkou 1850 mm a výškou 1650 mm ničím nepřipomíná svého předchůdce - Tucsona - a chce být spíše pokračovatelem stylu asi nejvíce evropského modelu značky Hyundai - i30. Automobil je o něco větší než Tucson, ale posun v kategorii subjektivně vnímané kvality by měl být proti předchůdci výrazný.
K pohonu konceptu ix-onic sloužil čtyřválcový benzinový motor 1,6 GDi s turbodmychadlem o výkonu 125 kW (170 k). Hlavní slovo v případě sériového modelu dostanou spíše turbodiesely nové konstrukční řady R. Hyundai je již představilo na domácím korejském trhu v inovovaném Santa Fe. Menší o objemu 2,0 l bude dosahovat výkonu 135 kW a točivého momentu 392 Nm, silnější 2,2 l bude mít 147 kW a 436 Nm. Oba motory vyhovují normě Euro 5. Pro oba agregáty by mohla být v nabídce nová šestistupňová automatická převodovka, která má proti dosavadnímu pětistupňovému automatu o 62 dílů méně a je o 12 kg lehčí.
Výroba Hyundai ix35 byla potvrzena do slovenského závodu Kia Motors, premiéra se očekává na IAA ve Frankfurtu, dostupnost na trhu pak začátkem roku 2010.