Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Hyundai připravuje nové MPV, premiéra ještě letos

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Jedním ze dvou nástupců letitého Matrixe se ještě letos stane nové pěti- až sedmimístné MPV s délkou 4,5 m.

Novým želízkem v ohni evropského automobilového trhu se pro Hyundai stane zcela nový velkoprostorový model zatím neznámého jména. Automobil, který stojí na upravené platformě kombi i30CW, by se měl veřejnosti ukázat v průběhu letošního roku.

Očekává se, že nový model dostane pětimístné případně sedmimístné uspořádání interiéru, aby mohl konkurovat Renaultu Scénic/Grand Scénic, Citroënu C4 Grand Picasso, Opelu Zafira, Volkswagenu Touran nebo novému Fordu Grand C-Max.

Nabídku Hyundaie by měl snad ještě letos rozšířit ještě jeden menší vůz značky Hyundai, který se bude vyrábět jako čtvrtý model v Nošovicích. V zahraničním tisku se objevila jako možná označení velkoprostorových novinek kódy iM20, resp. iM30.

První fotografie většího MPV, pořízené před několika dny při testování na severu Evropy, ukazují prototyp vybavený novým čtyřválcem řady U2 s objemem 1,7 l (85 kW, 255 Nm).

Ondřej Láník
Diskuze (5)
10. 2. 2010 17:42
Re: Dobrá správa
Čistě "klasifikačně", protože to, co píšeš, není přesné: i když Matrix stojí na platformě C-segmentu, konkrétně minulé generace Elantry, spadá délkou karosérie a dalšími parametry do B-segmentu, konkrétně jeho sub-kategorie mini-MPV. V tom smyslu je Venga jeho rodná sestra z B-segmentu, a taky už "správně" stojí na upravené platformě i20. A Matrixu se kromě toho v ledasčem podobá. Čili teprve až Hyundai přijde s náhradou Matrixu, dostane tím Venga automaticky bratříčka. A náhrada Matrixu má přijít až zhruba 2011.
Tento zde vyšpióněný Hyundai HED-5 přichází před ní a patří plnohodnotně do C-segmentu jako malé MPV (small family.../nižší střední), takže je to brácha Kie Carens. A je to vůbec první MPV Hyundaie v segmentu C. Pro Carnival zatím náhradu nevidno a Hyundai, jak známo navíc svůj americký rebadging Carnivalu tiše a rychle stáhnul z vysychajícího trhu a uvidí se až časem, jestli půjde do výroby nějaká podoba konceptu Portico (Trajet už je dávno zapomenutá kapitola). Teď už je ti to určitě dokonale jasné >:D :-O
10. 2. 2010 15:22
Re: Dobrá správa
Ja čítam správne - a je mi úplne jedno, pod akou značkou vyjdú tie autá prv a s ktorou neskôr. Kia mala (má) doteraz v ponuke kompaktný a väčší van, Hyundai zase menší. Pre zmenu s malým MPV prišla prvá Kia, Hyundai chystá o niečo skôr zase niečo väčšie. Aký problém?
10. 2. 2010 13:44
Re: Dobrá správa
Asi čteš špatně.Tady píší HYUNDAI ne Kia.Jedno bude náhrada Matrixe a druhé hezčí bratr Vengy.
10. 2. 2010 08:06
Na doplnění
Podle původně zveřejněného harmonogramu Hyundaie má jako první přijít na trh větší (kompaktní) MPV, kterého fotky tady vidíme. Vychází sice z konceptu HED-5 [odkaz] křidýlka ale byla hodně přistřižena. Jeho stylistika má řadu notorických prvků Hyundai designu, spíš původem z Namyangu než Rüsselheimu, ale ty se možná víc uplatní až u plánovaného vyzyvatele Priusu. HED-5 se chystá do produkce způsobně spořádané, jediná extravagance bude nejspíš křivka pod okénkem zadních dveří, na kterou má ale Hyundai nárok z titulu svého současného fluidního designu. Světla, jak je vidět na fotkách, budou asi vycházet z i30, zadní budou vodorovně půlená, jak se teď stává módou. Nejlepší obrázky jsou na Autoblogu, dají se hodně zvětšit tlačítkem "Large" v pravém horním rohu [odkaz] A ještě několik dalších obrázků, kde HED-5 stojí vedle Soulu: [odkaz] Bohužel mizerný fotograf, kdyby zabral pořádně i celý Soul, šlo by lépe porovnat proporce, ale i tak je jasné, že HED-5 je nižší a delší. Bližší povídání o předpokládané technice je třeba tady: [odkaz] ale bral bych to zatím s rezervou.
10. 2. 2010 07:57
Dobrá správa
Vidno, že Kórejci nespia na vavrínoch. Carens a Carnival už potrebujú vymeniť, po uvedení modelu Venga sa dá opäť čakávať priestranný, praktický a dobre vyzerajúci voz. Niečo naznačujú aj zverejnené snímky, aj keď spod plachiet ešte veľa nevidno... :yes: