Spy Photos: Jaguar XJ - těžký život konkurenta německých sedanů bude pokračovat
Šestý rok na trhu není pro aktuální XJ jednoduchý. Během prvních šesti měsíců roku 2008 se vyrobily necelé tři tisícovky pětimetrových limuzín s kočkou ve znaku. Nejméně prodávaný model německé trojky - Audi A8 - vznikl ve stejném období v 11.850 exemplářích.
Zlé jazyky tvrdí, že s příchodem Indů do Jaguaru přišli dealeři o zákazníky z britských diplomatických služeb a naopak získali nové diplomaty, zastupující po celém světě Indii. Jak důležitá skupina zájemců to v celkovém objemu výroby je, to nevíme. U Jaguaru ale mají jasno v jiné věci. Nástupce řady XJ nebude tak masově vyráběným modelem jako XF a může si tak dovolit být jiný. Jaký? To zatím není úplně jasné. V zimě jsme zveřejnili fotografie muly nástupce současného XJ a tu vidíme i na dnešních snímcích.
Z nich je zřejmé výrazné rozšíření rozchodů kol, kvůli kterým bylo nezbytné ke stávající karoserii vyrobit nové nástavce. Testy na Nürburgringu jsou náročné i na chlazení brzd a hnací soustavy, a to znamená, že k chladiči prototypů by mělo proudit tolik vzduchu kolik v sériovém autě. Složitá myšlenková konstrukce tedy vede k tomu, že maska chladiče s klasickým tvarem oválu bude mít větší rozměry než dosud.
Útroby nebudou revolucí. Ta proběhla už u současné generace s velkorysým uplatněním hliníku na stavbě karoserie. Koncepce skeletu i podvozku by měla zůstat zachována.