Spy Photos: Mercedes-Benz třídy E (nové snímky)
První dvě dnešní fotografie ukazují novou třídu CLK. Jde o pokračovatele nastoleného designérského směru hran znamenající definitivní odklon od oválů. Po vzoru třídy C se tento příbuzný dostaví s podobně koncipovanou maskou. Kupé bude v krátkém sledu doplněno kabrioletem, který prý bude připraven už pro příští letní sezonu. Oba modely mají konkurovat Audi A5 a podobně vyrostlému BMW 3 Coupé a Coupé-Cabrio. Mercedes zůstane na rozdíl od čtyřmístného otevřeného BMW u látkové střechy.
Mercedes-Benz E (W212) - před branami pětimetrové třídy
Nový model připravovaný pod kódovým označením W212 bude představen s největší pravděpodobností na ženevském nebo dokonce až na frankfurtském autosalonu v roce 2009, kombi pak o dalších několik měsíců později. Očekává se zjednodušení několika hi-tech palubních systémů, takže například nákladný elektronický brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Control) již nebude součástí výbavy třídy E, jako když se představovala aktuální generace. Zachovány však budou mj. funkce vysušování brzdových kotoučů za deště nebo selektivní brzdění kol v zatáčkách. Za příplatek bude možno zvolit keramické brzdové kotouče, určené zřejmě zejména pro modely AMG.
K novým designérským rysům bude patřit čtveřice hranatých světlometů vpředu, chybět nebudou již rozšířené prolisy na bocích pod dveřními klikami, robustní nárazníky a prosklení střechy. Od současného vysoce elegantního stylingu by se měl Mercedes-Benz třídy E posunout ke sportovnějšímu vzhledu s širší maskou chladiče, hranatějšími nasávacími otvory a klínovitějším bočním profilem karoserie. Rysy praktického kombi připomínají nejvíce obrovský Mercedes-Benz GL, vyráběný v USA. Délkou proti GL nebude třída E rozhodně mnoho zaostávat.
Pohon budou obstarávat především zážehové a vznětové šestiválce a osmiválce, vrcholem bude verze E 63 AMG. Technickými zajímavostmi budou elektricky otvíraná třetí boční okna (u kombi), obrovské střešní okno nebo zadní okenní roleta, integrovaná do čalounění střechy. Za příplatek bude možné nechávat záď zavírat samočinně, velmi pravděpodobné je také samostatné otevírání zadního okna ve víku. Některé zdroje slibují dokonce aktivně za jízdy měnitelnou geometrii kol.