Spy Photos: Mitsubishi Lancer Evo X v Evropě (i s křídlem)
Show car Mitsubishi Lancer EVO se projel po největších světových autosalonech už minulý rok, ale vývoj sériového provedení stále pokračuje. A pokračuje náročnými koly na Nürburgringu, na okruhu z něhož mají výrobci "tuny" naměřených dat. Pak lze srovnávat dynamiku nových vozidel s těmi dosud nejlepšími.
Zcela nový přední nárazník vrcholného Lanceru má aerodynamičtěji tvarovaný spojler u spodního okraje. Designéři Mitsubishi Motors rozšíří skupinu vozů se single-frame maskou, protože právě nyní to vypadá, že nové Evo bude mít chromovaný rámeček kolem velké masky, skoro takový, jako mají všechna Audi. Přední i zadní blatníky nabobtnaly a k ostře řezaným tvarům Lanceru tak přibyla špetka mohutnosti, deklarující navenek sílu motoru a myšlenky inteligentního pohonu 4x4. Za předními podběhy přibyly ventilační otvory (doufejme, že to není jen další stylistická imitace bez skutečné funkce), na spodní části zadního nárazníku je mohutný difuzor s drážkami usměrňujícími proudění vzduchu.
Premiéra Lanceru Evo X se očekává na letošním tokijském autosalonu. Bude mít buď klasickou ručně řazenou převodovku nebo novou dvouspojkovou automatizovanou mechanickou převodovku s dvoupedálovým ovládáním. Ta má mít tři pracovní režimy (Normal, Sport, Super-Sport), které rozhodují o míře komfortu a rychlosti přeřazování.
Stříbrný vůz je podle odhadu autorů fotografií jednou z prototypových verzí Lanceru z dílen Ralliart.