Spy Photos: Nové Audi A4 chce být tak sportovní jako BMW řady 3
Nová populární řada sedanů střední třídy by měla být postavena na nové platformě, kterou bude sdílet s kupé A5, ale také s novým allroadem Q5 a v upravené podobě bude také ve větších modelech. Koncepce nového stavebního základu ingolstadtských automobilů umožní zkrácení předního převisu a posunutí motoru směrem vzad, spolu s převodovkou a diferenciálem. Přední náprava budoucích Audi tak nebude tolik zatížena jako dosud, což by mělo výrazně vylepšit jízdní vlastnosti. Audi usiluje o vyrovnání se konkurenčním BMW a toto by měla být konečně, spolu s pohonem všech kol, úspěšná kombinace.
Motory budou mít podobné spektrum jako u A5, ale počítá se s jemnějším odstupňováním výkonového spektra. Základní motorizací bude zřejmě motor 1,8 TFSI (96 kW), vrcholnou pak vidlicový osmiválec 4,2 V8 FSI. Mezi nimi bude dost místa pro výhradně přímovstřikové zážehové motory a novou generaci motorů TDI (až 176 kW). Standardní pohon přední nápravy bude možné rozšířit na quattro s preferencí zadních kol (rozdělení hnacích sil 40:60 ve prospěch zadní nápravy).
Po premiéře v září by měly první vozy přijít do prodejen již v listopadu 2007, kombi Avant lze očekávat na jaře 2008.