Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Volvo S60 se představí na jaře 2010, nový bezpečnostní systém omezí kolize s chodci

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Jen několik týdnů před probíhajícím autosalonem ve Frankfurtu bylo ve Volvu rozhodnuto o posunutí světové premiéry nového S60 na jaro 2010. V úvahu přichází Ženeva, ale vyloučen není ani lednový autosalon v Detroitu.

Týden před loňskými Vánocemi dostali příznivci automobilky Volvo krásný dárek - studii příštího Volva střední třídy. Sama automobilka tehdy jasně říkala, že kdo si chce udělat představu o podobě příštího S60, je na správné adrese. Tvary sériového vozu se prakticky nezmění, do výroby se ale podle očekávání nedostane speciální konstrukce zadního páru dveří otevíraných proti směru jízdy.

Revoluční novinku chystá Volvo pro S60 v oblasti bezpečnosti. Vzhledem k tomu, že možnosti dalšího zlepšování úrovně pasivní bezpečnosti jsou již velmi omezené, zaměřuje se Volvo čím dál víc na pokrok v oblasti předcházení nehodám – tedy aktivní bezpečnosti. Systém City Safety, uvedený poprvé ve Volvu XC60, byl prvním krokem, který předchází nárazům zezadu ve velmi nízkých rychlostech (do 30 km/h) a snižuje rychlost v okamžiku nárazu z vyšších rychlostí. V pátek automobilka potvrdila, že nové S60 dostane nový systém, který bude schopen rozeznávat i chodce a předcházet kolizím s nimi v rychlostech do 25 km/h, pokud řidič nezareaguje sám. Významným příspěvkem k bezpečnosti chodců je i podstatné snížení rychlosti vozu jedoucího rychlostí vyšší než 25 km/h při kolizi s chodcem. Rychlost automobilu v okamžiku kolize je klíčovým parametrem ovlivňujícím závažnost zranění a šanci na přežití chodce. Podle Volva znamená zavedení tohoto systému snížení počtu úmrtí chodců při kolizi s automobilem o 85 %.

Už pod kapotou konceptu byl nový motor, který zřejmě v sériovém S60 absolvuje premiéru. Zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,6 GTDi (132 kW) měl přímé vstřikování benzinu do válců, což vysvětluje i složitý název ukrytý za povědomou zkratkou GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection). S takovým motorem měla studie Volva střední třídy umět jezdit s kombinovanou spotřebou 5 l/100 km. Pomáhal mu v tom systém start/stop vypínající samočinně motor nebyl-li je provoz potřeba, dvouspojková převodovka Powershift, zakrytování podlahy zespodu, ale třeba také klapky na chladiči, uzavírající přívod vzduchu pro lepší aerodynamické vlastnosti. Podrobnosti o sériové verzi zatím nejsou k dispozici.

Výroba prvního S60 ukončena v dubnu 2009

Od roku 2000 do letošního 2.dubna vzniklo v belgickém závodě (Gent) švédské automobilky přes půl milionu vozů S60 první generace, přesně 578.292 ks. Řada S60 se tak stala nejdéle vyráběným vozem v této továrně. Nejúspěšnějším v historii vozu byl rok 2001, kdy vzniklo 108.906 aut, přes hranici sta tisíc se produkce dostala ještě v roce následujícím, poté postupně klesala až na loňských 25.436 kusů, letos bylo vyrobeno posledních 6.205 exemplářů.

Geely nabídla 2,5 miliardy dolarů

Podle zpráv, které se objevily v médiích v pátek, nabídla čínská Geely vlastníkovi Volvo Cars, americké Ford Motor Company, částku 2,5 miliardy dolarů. Informovány byly údajně také švédské vládní úřady. Oficiálně se k této informaci zatím žádná z dotčených stran nevyjádřila.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
27. 9. 2009 19:46
Re: 1.6 + Start/stop + Powershift
Zajimave info - jakymi diesely je nahradi mas nejake informace ? D5 povazuju za perfektni motor
27. 9. 2009 19:30
Re: 1.6 + Start/stop + Powershift
Ty osvedcene benzinove petivalce u Fordu konci, tak ze bych s nimi tolik nepocital ani u Volva.
27. 9. 2009 12:01
Re: 1.6 + Start/stop + Powershift
A k temhle donwsizovanejm motorum bude v nabidce klasicka 2.4D,D5 a par osvedcenych benzinovych petivalcu ... v cem je problem ?
Avatar - Ricardo
26. 9. 2009 21:37
Re: 1.6 + Start/stop + Powershift
Aby ses z toho hezky poanglicku nepofordil >:D
26. 9. 2009 21:02
Re: 1.6 + Start/stop + Powershift
U tohohle Volva toho jak vidim moc nebude, tak asi jen ten design. :no:
Proto asi Cinane maji tak velky zajem nakoupit Volvo?