Spy Photos: VW Polo sedan – návrat do známých vod
Volkswagen má se sedany postavenými na technickém a designovém základě malých vozů relativně bohaté zkušenosti. Zatímco z evropské nabídky VW i sesterských značek (modely Škoda Fabia sedan a SEAT Cordóba) tyto varianty postupně zcela vymizely, jiné trhy je naopak preferují. I páté vydání Pola se tak s největší pravděpodobností dočká karoserie se dvěma páry dveří a stupňovitou zádí.
Prvním vozem tohoto typu byl dvoudveřový sedan VW Derby z let 1977-81 postavený na základě Pola první generace. V zásadě se jednalo o hatchback s prodlouženým zadním převisem a tuto koncepci dál neslo i o generaci modernější Derby/Polo Classic (1981-91). K návratu došlo o pět let později se čtyřdveřovým Polem Classic, ve skutečnosti mírně modifikovaným SEATem Cordóba, který dostal znak VW.
Čtvrtá generace Pola se s karoserií sedan vyráběla od roku 2003 v Brazílii a dovážela se i na vybrané evropské trhy. Podobná situace nastane i u páté generace malého sedanu – VW s ním bude opět cílit především na méně náročné trhy jako je Brazílie, Čína nebo Indie. Zároveň chce ale Polo sedan vpustit jako svůj nový základní model modelového roku 2011 i do USA.
Také Severní Amerika totiž patří k regionům s preferencí karoserie sedan a poptávka nutí automobilky vytvářet takový typ vozů – viz například Ford Fiesta sedan. Z důvodu dlouhodobě slabého kurzu dolaru by mělo Polo sedan určené pro USA vznikat přímo v tamní továrně VW v Chattanooga, nebo v sousedním Mexiku.
Světová premiéra se očekává v Indii na New Dehli Auto Expo na počátku ledna 2010. O uvedení na evropské trhy zatím nemáme k dispozici žádné informace.