Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spyker předložil GM novou nabídku na koupi Saabu, ve hře je i Ecclestone

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 8. 1. 2010 • 03:21
139
3
Zobrazit náhledy (139)
Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab
Nizozemský výrobce sporovních vozů Spyker Cars předložil americké skupině General Motors zlepšenou nabídku na koupi její uzavírané švédské automobilky Saab. Sdělil to těsně před čtvrteční uzávěrkou nabídek šéf Spyker Victor Muller.

Podle zpráv ze Švédska byly na Saab předloženy nejméně dvě další nabídky. GM pouze bez dalších podrobností uvedla, že všechny návrhy hodnotí.

"Pokračujeme s GM v konstruktivním dialogu o akvizici Saabu. Věříme, že značka Saab má dostatek potenciálu, a rádi bychom uzavřeli dohodu co nejdříve," uvedl šéf Spyker ve firemním sdělení.

GM, která před třemi týdny oznámila, že Saab postupně uzavře, nenaznačila, jak se k došlým nabídkám postaví. "GM nadále přijímá a hodnotí návrhy na Saab. Považujeme jakékoli diskuse za důvěrné a o podrobnostech nebudeme mluvit, dokud nebude dosaženo rozhodnutí," uvedla GM v oficiálním prohlášení. Generální ředitel GM Ed Whitacre předtím dal najevo, že v dosažení dohody, která by zachránila ztrátovou švédskou divizi, příliš nedoufá a dodal, že GM pokračuje v ukončování činnosti Saabu.

Podle švédského listu Dagens Industri nabídku pravděpodobně podaly také dvě nejmenované švédské skupiny. Jedna z nich má podporu lucemburské investiční společnosti Genii Capital a využívá podnikatelského plánu malého švédského výrobce luxusních vozů Koenigsegg, který se z jednání o koupi Saabu v listopadu stáhl. Ve druhé skupině údajně figuruje bývalý šéf výrobce nákladních vozů MAN Hakan Samuelsson.

Britská BBC dnes uvedla, že členem skupiny, která má podporu Genii Capital, je i šéf závodů formule 1 Bernie Ecclestone. Genii Capital na konci loňského roku koupila velkou část podílu na formulová stáji automobilky Renault a umožnila jí tím zůstat v soutěži.

Saab vyrábí automobily od roku 1949 a součástí GM je od roku 1989, od té doby je však téměř nepřetržitě ztrátový. Firma zaměstnává zhruba 3400 lidí a má asi 1100 dealerů.

Související články

Témata
Avatar - robertPLUS
8. 1. 2010 20:25
ecclestone..
bernie, bernie proc sa furt do necoho pchas ked je jasne ze coskoro natahnes backory? :-)
8. 1. 2010 18:14
Re: Další kolo
Nikdo presne nevi kde je problem, ale jedno je jasne!

Od dob co GM koupil Saab, tak tato znacka NIKDY nebyla v profitu!

Saab ikdyz se vzdy tvaril jako premie tak nikdy nedosahoval kvality Nemeckych ci Japonskych znacek po prevzeti GM.

V soucastne dobe Saab nema novy zadny masovy model v nizsi tride, ktery by po koupi novym potencionalnim vlastnikem zvysil prodeje, tak jako u Opel Astry ci Insignia .

A pri predstaveni nove 9-5 prece neveris ze by toto 5metrove montrum mohlo konkurovat na Evropskych silnicich mnohem mensim a agilnejsim vozum. Je prilis velke, a zadne prevratne technologie ci motorizace nema.

Ja bych vlastni prachy do Saabu nedal jako firmy. A je jasne, ze za Ł10 liber jako BMW se zbavovalo Roveru to nebude.

8. 1. 2010 11:32
Další kolo
Zájemci se nám znova začali rojit :yes:

Začínám být trošku confused, o co vlastně GM jde. Ok, vyhlásili, že prodají Saab komukoliv, kdo jim zaplatí. Tomu rozumím tak, že kdo prostě vyrovná sekyru, kterou Saab, potažmo GM za sebou vleče.
Samozřejmě to není tak jednoduché - do komukoliv nespadají zjevně žádní rákosníci, nebo východní slované, a kdyby se o to pokusilo native obyvatelstvo Afriky, asi by je taky poslali do..., teda slušně by jim poděkovali >:-[] Takže ten "komukoliv" zjevně musí být ze západní světa, aby případné dohody ohledně technologií dodržoval.

Když to s Koennigsbergem (já si snad nikdy ten název nezapamatuji...) bylo už na spadnutí, tvrdili, že technologie nejsou problém, že mají pro novou 9-5 podepsané dohody ohledně podvozku, motorů, výbavy. Pro novou 9-4X dokonce i ohledně výroby (tuším Mexico).

Takže teď další várka - mám pocit, že ti nový zájemci možná nechtějí zaplatit za všechny sr..., hm, chyby které GM za 20 let nakupil a teď chce celou zodpovědnost hodit na kupce. A tady bude asi kámen úrazu. Jenomže když neprodají a udělají konkurz na majetek, asi to těžko pokryje všechny dluhy ne? Nejsem ekonom, tak jestli do toho někdo vidíte víc, rád se nechám poučit.

Malá technická - ve fotogalerii je jedna Lancia Thema. Je to krasavice, a i příbuzná :yes: Thema je asi moje nejoblíbenější Lanča. Už dlouho dlouho jsem žádnou nepotkal ;-\ Akorát na jedné záhradce každé ráno vídám jednu odstavenou a pomalu se rozpadající ;-)

EDIT: tak koukám, že je tam celá famílie, i Croma a Alfa. Jo to byly časy :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud