Spyker v Ženevě 2008
Spyker C8 Aileron
Novinka přichází s lehce přepracovaným designem, jenž je evolucí současných modelů. Největší novinkou na vzhledu vozu je použití předních xenonových světlometů v kombinaci se světelnými diodami, které jsou použity i na zadní světlomety. Prosklení střechy kabiny má připomínat kokpit stíhacího letounu. Interiér s drží linie nastolené předchozími modely a nabízí špičkové zpracování a kvalitní materiály. Zákazníci si mohou vybírat ze 14 standardních barev čalounění a za příplatek je možné objednat speciální odstíny.
Rozvor náprav (2677 mm) je o 102 mm delší než u modelu C8 Spyder SWB. Nové dvoumístné kupé má celkovou délku 4561 mm, šířku 1910 mm a výšku 1214 mm. Hmotnost vozu je 1425 kg. V konstrukci modelu C8 Aileron je ve velké míře využit hliník, který je použit na povrchové panely karoserie i prostorový rám, který má podle tiskových materiálů společnosti o 40 % větší torzní tuhost než u starších modelů.
Před zadní nápravou je již tradičně uložen osmiválec značky Audi o objemu 4,2 litru, poskytující výkon 298 kW (405 k) a točivý moment 480 Nm. Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Getrag nebo za příplatek 8 tisíc euro (bez daně) dodávané šestistupňové automatické převodovky ZF. Výrobce uvádí, že kupé dosahuje maximální rychlosti 300 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s.
Nový C8 Aileron se pohybuje na devatenáctipalcových litých kolech obutých do pneumatik BF Goodrich, za nimiž se ukrývají kotoučové brzdy značky AP Racing. Na přání budou dodávány karbon-keramické brzdové kotouče.
Cena vozu Spyker C8 Aileron činí 199.990 euro bez daní a poplatků.