Srovnání nejrychlejších automobilů světa

Současná první liga automobilového světa má v čele supervýkonné Ferrari Enzo Ferrari, které na rychlostním okruhu Nardo dokázalo vyvinout nejvyšší rychlost 355 km/h. Výrazně lacinější konkurence však příliš neztrácí!
Ferrari Enzo Ferrari je současným králem. Produkce tohoto neobyčejného vozu je omezená na 399 exemplářů. V testu časopisu Auto Motor und Sport (č.12/2004) dokázalo Enzo zrychlit na 300 km/h za 26,1 s na dráze 1476 m a nejvíce jelo 355 km/h. Další zajímavé naměřené hodnoty uvádí tabulka.
Vyjímečné vozy si zasloužily vyjímečné disciplíny jako je brzdná dráha z rychlosti 250 km/h nebo vnitřní hluk při rychlosti 300 km/h.
Prvenství Ferrari však také něco stojí. Za jedno Enzo byste mohli mít čtyři Astony DB9 a ještě by vám zbyly dva milióny Kč na benzín. Pravda Aston Martin je nejpomalejší ze šestice rychlých. Jestli nejste skoupí na korunu a chcete něco rychlejšího, je tu další Brit, který má relativně příznivou cenu: čtyřmístný Bentley Continental GT. Ten umí 323 km/h a přitom byste mohli ze jedno Enzo mít hned tři. Pak už začínají ceny výrazně růst, když posledním supersportem pod 8 miliónů je Lamborhini Murciélago.
Nejrychlejší na světě… | ||||||
Aston Martin DB9 | Bentley Continental GT | Ferrari Enzo Ferrari | Lamborghini Murciélago | Mercedes SLR McLaren | Porsche Carrera GT | |
Motor | V12 | W12 | V12 | V12 | V8 | V10 |
Zdvihový objem [cm3] | 5935 | 5998 | 5998 | 6192 | 5439 | 5733 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 331/6000 | 412/610 | 485/7800 | 426/7500 | 460/6500 | 450/8000 |
Nejvyšší kroutící moment [Nm/ot/min] | 570/5000 | 650/1600 | 657/5500 | 650/5400 | 780/3250 | 590/5750 |
Přenos hnací síly | zadní náprava | pohon všech kol | zadní náprava | pohon všech kol | zadní náprava | zadní náprava |
Převodovka | 6st. automat | 6st. automat | 6st. manuál. | 6st. manuál. | 5st. automat | 6st. manuál. |
Zrychlení | ||||||
0-100 km/h [s] | 5,0 | 5,2 | 3,6 | 3,7 | 3,8 | 3,8 |
0-200 km/h [s] | 16,7 | 17,2 | 10,3 | 12,5 | 10,7 | 10,7 |
0-300 km/h [s] | 74,6 | 67,2 | 26,1 | 37,6 | 30,6 | 34,2 |
400 m [s] | 13,1/177 | 13,4/174 | 11,4/212 | 11,8/195 | 11,5/207 | 11,5/208 |
1000 m [s] | 23,6/229 | 23,9/228 | 20,1/278 | 21,4/251 | 20,5/269 | 20,4/266 |
Brzdná dráha z rychlosti 250 km/h [m] | 221 | 246 | 215 | 212 | 221 | 191 |
Rozměr pneu vpředu | 235/40 ZR19 | 275/40 ZR19 | 245/35 ZR19 | 245/35 ZR18 | 255/35 ZR19 | 265/35 ZR19 |
Rozměr pneu vzadu | 275/35 ZR19 | 275/40 ZR19 | 345/35 ZR19 | 335/35 ZR18 | 295/30 ZR19 | 335/30 ZR20 |
Vnitřní hluk při 300 km/h [dB] | 88 | 85 | 88 | 93 | 92 | 93 |
Nejvyšší rychlost [km/h] | 309 | 323 | 355 | 330 | 334 | 334 |
Cena [Euro] | 144.000,- | 164.204,- | 645.000,- | 223.880,- | 435.000,- | 452.690,- |