Srovnávací reklama v praxi: Cadillac Escalade vs. Mercedes-Benz C 300 ve sprintu
Postavit osmiválcové SUV Escalade proti sedanu střední třídy Mercedes-Benz C 300? To trochu zavání. Dobrá, Cadillac v současné době nemá v nabídce srovnatelný model. BLS alias rebadgeovaný Saab 9-3 byl určen jen pro starý kontinent a zde mírně řečeno pohořel. CTS je zase příliš velký a na ATS si budeme muset ještě počkat.
Takže Escalade. Obr s vidlicovým osmiválcem 6,2 l (301 kW) proti sedanu střední třídy s třílitrovým V6 a 170 kW. Disciplína? Sprint z klidu na 60 mph, tedy 96 km/h. Jen rovně, žádný okruh, žádné zatáčky. Divíte se, že sice těžší, ale také mnohem výkonnější cadillac zvítězil?
Cílem této akce bylo pochopitelně znemožnit trojcípou hvězdu, což se podařilo. I závěrečný záběr na videu, kdy Escalade odváží céčko na přívěsu, může být pro někoho výmluvný. Ovšem za jakou cenu? Marketing je mocná zbraň, to platí ale globálně.
Ne, neupíráme luxusní divizi GM její historii ani přínos v oblasti techniky a elektroniky. Vždyť systém nočního vidění (Night Vision) měla dávno před Němci, už v roce 2000. Jenže, pokud se chtějí Američané skutečně srovnávat se zavedenými konkurenty, měli by proti sobě postavit opravdu rovnocenná auta.