SRT Viper bude k mání jen u pětiny prodejců
Chrysler hodlá ještě více zdůraznit, že nový SRT Viper je skutečně zvláštním a exkluzivním zbožím a jeho prodej podle serveru Automotive News svěří jen vybraným prodejcům.
Ralph Gilles, šéf SRT Brand and Motorsports, tento měsíc v Detroitu při rozhovoru s novináři uvedl, že automobilka umožní prodej SRT Viperu jen vybraným dealerům. Ti, kteří po novém sportovním kupé ve svých showroomech touží, musí platit předem, poslat své mechaniky i prodejce na speciální školení a nesmí jim chybět ani úspěchy v prodeji minulých generací Viperu a modelů s označením SRT.
Podle Ralpha Gillese mají tyto dodatečné požadavky na prodejce stát za snížením počtu dealerů nabízejících nový SRT Viper na 15 až 20 procent ze všech oficiálních zástupců Chrysler Group.
Důvodem k snížení počtu prodejců nabízejících SRT Viper není jen touha po exkluzivitě nebo snaha omezovat menší prodejce, ale skutečnost, že nový model má vznikat v omezeném počtu a nelze tedy zajistit, aby jej mělo k dispozici všech 2.400 prodejců Chrysler Group.
Prozatím Chrysler oficiálně neoznámil kolik SRT Viperů hodlá ročně vyrobit, ale například v roce 2003, což byl pro Viper obchodně nejlepší rok, se ve Spojených státech prodalo 2.103 vozů.
Nová generace Viperu se už nebude prodávat pod značkou Dodge, nýbrž pod značkou SRT. Automobil má být dokonce vlajkovou lodí této osamostatněné divize koncernu Chrysler.
Pod kapotou nejnovějšího Viperu pracuje celohliníkový 8,4litrový vidlicový desetiválec. Tento atmosférický motor je naladěn na 477 kW (649 k) a 813 Nm, červené pole otáčkoměru leží v 6200 min-1. Desetiválec spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060.
Tvary auta navazují na předchůdce – dlouhá kapota, kabina posunutá vzad, mohutná maska chladiče, střecha s dvěma vybouleními i koncovky výfuku před zadními koly zůstaly zachovány. Celkově ale Viper působí mírumilovnějším dojmem než dosud. Novinkou je také logo, autoři zobrazenému hadovi přezdívají Stryker.