SsangYong Chairman: luxusní limuzína s pětilitrovým osmiválcem
Není žádnou novinkou, že automobilka SsangYong plánuje vyrábět další generaci velké limuzíny, nazvané tradičním názvem Chairman (koncept nesl jméno WZ). Pod kapotou tohoto více než pětimetrového vozu (rozměry konceptu WZ: 5080 x 1866 x 1465 mm) s kódovým označením W200 se bude ukrývat pětilitrový vidlicový osmiválec, který bude s koly propojen pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Uvažuje se i o možném systému pohonu všech kol.
SsangYong nechce nic ponechat náhodě a tak novou generaci Chairmana vyzbrojí vyspělými pomocníky, které jsou v této třídě takřka nezbytné. Konkrétně se jedná například o elektronicky řízené vzduchové pérování EAS, elektronickou parkovací brzdu EPB, systém monitorující tlak v pneumatikách TPMS či adaptivní tempomat ACC. Celek by tam měl být dostatečně luxusní a propracovaný, ovšem za bezkonkurenční cenu.
Zbrusu nový Chairman má být od základů dílo inženýrů ze SsangYongu, ten tak v tomto případě nevyužívá služeb a know-how partnerské společnosti Mercedes-Benz. Uvidíme, zda se dílo jihokorejským inženýrům povede a ohrozí v Evropě zaběhnuté značky. Dozvíme se to v průběhu roku 2010, kdy se začne automobil prodávat na světových trzích. Ve své jihokorejské domovině se na něj mohou zákazníci těšit již na konci příštího roku.