SsangYong Motor: Plán na restrukturalizaci bude hotov v polovině září, výroba C200 ještě letos
Jihokorejský SsangYong, kterým zmítají vleklé finanční problémy, na začátku roku dokonce zastavil výrobu a požádal o ochranu před věřiteli. Nutností východiska z krize je plán restrukturalizace, který nařídil také soud. Měl by výrobci terénních vozů a SUV pomoci se ze současné těžké situace dostat. Firma dostala od soudu ultimátum do poloviny září, v současné době je hotova předběžná vize. Ta hovoří nejen o zeštíhlení a propuštění zhruba třetiny současných zaměstnanců, ale také o novém modelu.
Tím bude sériová verze konceptu kompaktního městského vozidla C200. Poprvé jej viděli návštěvníci autosalonu v Soulu, evropskou premiéru pak automobil absolvoval zhruba před třemi týdny v Barceloně.
Na výrobní linky by se měla produkční podoba dostat koncem letošního roku, bude mít pohon jak předních, tak i všech kol. Novinkou je také samonosná karoserie, jejíž design je prost výstředností, kterou se vyznačovaly modely Actyon a Rodius, vzešlé z pera Angličana Kena Greenleye.
Počítá se se zážehovými i vznětovými motory, v blízké budoucnosti by měla být uvedena na trh také hybridní verze v kombinaci dieselového agregátu a elektromotoru. Paul Williams, ředitel firmy Koelliker UK Ltd, distributora této značky pro Velkou Británii, dokonce uvedl: Dnes již víme, že bude existovat širší škála nových modelů automobilů SsangYong. C200 by měl být tedy jen první vlaštovkou.
Zatím není známo, jak se zachová současný majoritní vlastník SsangYongu, čínský SAIC, kterému od roku 2004 patří 51 % akcií. I nadále totiž o svůj jihokorejský majetek nejeví představitelé této společnosti zájem.