Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong SUT-1: Sériová reinkarnace Actyonu Sports

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
SsangYong má sice od listopadu 2010 nového majitele, definitivní tečku za svou minulostí ovšem neudělal. Pohnuté doby přežil nejen Rodius, ale i terénní pickup.

Studii s názvem SUT 1 jsme viděli už na jaře v Ženevě, ve Frankfurtu následuje světová premiéra sériové verze. Do názvu přibyla pomlčka a auto se poněkud zcivilizovalo. Zmizely chromované ozdoby, změnil se tvar přední masky a nárazníku. Hlavní světlomety již nemají kryt protažený až do boků, také koncové jsou trochu jiné. Sport Utility Truck ovšem stále nezapře svůj původ: extravagantního předchůdce Actyon Sports. Jedná se tedy o pětimístný pickup se čtveřicí dveří.

K pohonu slouží modernizovaný řadový čtyřválcový turbodiesel. Parametry vrtání a zdvihu 86,2 x 85,6 mm odpovídají objemu 1998 cm3. Tento motor produkuje při kompresním poměru 16,5:1 největší výkon 114 kW (155 kW) při 3400-4000 min-1. Vrchol točivého momentu je 360 Nm v rozmezí 1500-2800 min-1 a již při 1000 min-1 je k dispozici 190 Nm. Vybírat bude možné mezi šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a samočinným ústrojím se shodným počtem rychlostí. SUT-1 má standardně poháněnou pouze zadní nápravu, ale k dispozici je i provedení s elektricky přiřaditelným pohonem všech kol.

Podvozek má obří rozvor 3.060 mm. Zavěšení vpředu obstarávají dvojité lichoběžníky, vzadu je pětiprvková náprava. Kotoučové brzdy najdeme na všech čtyřech kolech. Zákazníci mají možnost výběru mezi šestnácti- a osmnáctipalcovými litými ráfky. Bezpečnostní výbava zahrnuje kromě čelních airbagů, imobilizéru, předpínačů pásů a ABS i ESP a tempomat. Na zadních sedadlech jsou úchyty Isofix pro dětské sedačky. Nechybí ani denní světlomety, mlhovky, zadní parkovací senzory nebo rovnou kamera.

Auto měří na délku 4990 mm, do šířky má 1910 mm a ční 1790 mm do výšky. Oproti ženevskému prototypu je tak o 5 mm delší a 35 mm vyšší. Váží minimálně 1873, maximálně 1995 kg, majitel ovšem musí počítat s tím, že plně naložený vůz má přes 2,7 tuny. Aby ne, korba poskytuje 2 m2. Komfortní výbava je ovšem dostatečná. Novinka nabídne elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění včetně volantu s ovladači audia, manuální nebo automatickou klimatizaci, střešní okno, palubní počítač, bezklíčkový vstup a startování, rádio s CD i MP3 přehrávačem a rozhraní Bluetooth. Také okna pohánějí elektromotorky.

Maximální rychlost staronového SsangYongu se pohybuje v minimálním rozmezí 170-171 km/h podle verze. Kombinovaná spotřeba činí 7,1-8,0 l nafty na 100 km, také v závislosti na tom, jakou převodovkou je SUT-1 vybaven a kolik náprav je poháněno.

Datum uvedení na evropské trhy dosud není známo, stejně tak ceny. Lze předpokládat, že se objeví také u nás a rozšíří nepočetné řady zástupců tohoto segmentu.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)