Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Tivoli chce zajmout cenou. Jak si cenově stojí proti konkurenci?

David Bureš
Diskuze (45)

Do nabitého segmentu malých SUV míří nový zástupce korejské značky. SsangYong Tivoli chce zajmout cenou nebo nabídnutím pohonu všech kol.

Korejská značka SsangYong se vrací na trh s třemi modely, malým SUV Tivoli, jeho prodlouženou verzí XLV a modelem Rexton, který má v základu pohon zadních kol. V době rostoucích prodejů malých SUV má šanci na úspěch hlavně Tivoli, a tak jsme se jeho ceny rozhodli srovnat s konkurencí.

Tivoli to na trhu rozhodně nebude mít snadné, protože míří do hodně nabitého segmentu. Ještě letos mu přitom přibude na českém trhu hodně silný protivník, malé SUV od Škodovky, vycházející z loňského konceptu VisionX.

Malý SsangYong ale má dvě zajímavá esa v rukávu. Jedním je pohon všech kol, který v této kategorii není moc obvyklou záležitostí. Dostupný je pro oba nabízené motory, benzinový čtyřválec 1.6 e-XGI (94 kW) i turbodiesel 1.6 e-XDI (85 kW), a to za příplatek 33.900 korun. Váže se ale na šestistupňovou automatickou převodovku Aisin za 29.900 korun, a tak pořízení čtyřkolky přijde celkem na 63.800 korun.










SsangYong Tivoli – srovnání rozměrů s dalšími malými SUV
Model SsangYong Tivoli Ford EcoSport Peugeot 2008 Renault Captur Suzuki Vitara
Délka (mm) 4195 4096 4159 4122 4175
Šířka (mm) 1795 1765 1739 1778 1775
Výška (mm) 1590 1713 1556 1566 1610
Rozvor (mm) 2600 2519 2538 2606 2500
Zavazadlový prostor (l) 423 (327*) 356 350 377-455 375
*S pohonem všech kol

Druhou je pak atraktivní základní cenovka, za již zmíněnou zážehovou šestnáctistovku s 94 kW dáte v základu (tedy s manuálem a pohonem předních kol) 349.900 korun, což v dané kategorii není špatná cena. Opravdu se ale vyplatí?

Záleží na okolnostech, co od auta vyžadujete. V tomto případě totiž dostanete holátko, kterému v základu chybí rádio i centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Oboje dostanete až v druhém stupni výbavy STD Plus za 379.900 korun, který dále přidává sportovní kožený volant, kryt zavazadlového prostoru, bluetooth handsfree nebo přední mlhovky. Zvláštností je pak fakt, že v základu chybí start-stop, Tivoli ho šikovně nabízí za příplatek (9.900 Kč).













SsangYong Tivoli – srovnání s dalšími malými SUV
Model SsangYong Tivoli Mazda CX-3 Peugeot 2008 Renault Captur Suzuki Vitara
Motor 1.6 e-XGI 2.0 Skyactiv-G 1.2 PureTech 1.3 TCe 1.0 BoosterJet
Zdvihový objem [cm3] 1597 1998 1199 1333 998
Válce/ventily 4/4 4/4 3/4 4/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 94/6000 89/6000 96/5500 96/- 82/5500
Točivý moment [N.m/min] 160/4600 206/2800 230/1750 220/1500 170/2000-3500
Převodovka 6M 6M 6M 6M 5M
Max. rychlost [km/h] 170 192 199 200 170
Zrychlení 0-100 km/h [s] ? 9,0 8,6 10,2 11,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,4 6,2 5,1 5,6 5,3

Navíc konkurence umí být se sice méně výkonnými, ale zato přeplňovanými motory ještě levnější. Takový Renault Captur s tříválcem 0.9 TCe přijde dokonce na 309.900 Kč.

My jste ale srovnávali motory s obdobným výkonem, byť díky přeplňování mají silovou výhodou. V takovém případě jsou jiná malá SUV sice dražší, zato ale lépe vybavená.

Vezměme si již zmíněný Renault Captur. Se čtyřválcem 1.3 TCe (96 kW) sice přijde na 369.900 korun, zároveň ale už má i navigaci nebo zadní parkovací čidla. Tivoli koncepčně hodně blízké Suzuki Vitara s tříválcem 1.0 BoosterJet (82 kW) stojí 393.900 korun. Oproti malému SsangYongu má ale navíc kolenní airbag řidiče, dálkově ovládané centrální zamykání nebo rádio. Za uvedenou částku ale postrádá třeba tempomat nebo elektrické ovládání zadních oken.
























Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí
Vůz SsangYong Tivoli Mazda CX-3 Peugeot 2008 Renault Captur Suzuki Vitara
Motor 1.6 e-XGI 2.0 Skyactiv-G 1.2 PureTech 1.3 TCe 1.0 BoosterJet
Největší výkon [kW/min] 94/6000 89/6000 96/5500 96/- 82/5500
Převodovka 6M 6M 6M 6M 5M
Výbava STD Emotion Active Limited Comfort
Cena [Kč] 349.900 412.400 365.000 369.900 393.900
Airbagy 6 6 6 6 7
Centrální zamykání s DO - S S S S
El. stahování předních/zadních oken S/S S/S S/7.000 S/S S/-
Klimatizace manuální manuální manuální manuální manuální
Kola 16" ocelová 16" ocelová 16" ocelová 16" litá 16" ocelová
Metalický lak 9.900 13.900 13.000 12.500 13.000
Mlhovky vpředu - - S S -
Navigace - - 20.000 S -
Rádio - S S S S
Tempomat S - S S -
Palubní počítač S S S S S
Parkovací senzory vzadu - - 9.000 S -
Rezervní kolo 2.300 - S 2.000 -
Start-stop systém 9.900 S S S S
Zrcátka vyhřívaná/elektricky ovládaná S/S -/S S/S S/S -/S

A jak je na tom při jiném srovnání, když Tivoli zvolíme s dieselovým čtyřválcem 1.6 e-XDI (85 kW), v kombinaci s automatem a čtyřkolkou, v nějaké lepší výbavě? Vezměme třeba verzi DLX, v níž tato kombinace přijde na 554.700 korun.

Za tuto částku dostanete navíc kolenní airbag řidiče, dvouzónovou automatickou klimatizaci, litá kola nebo parkovací senzory vpředu a vzadu. Za navigaci se v kombinaci se zadní parkovací kamerou připlácí 22.500 korun.

A to už je mnohem lákavější nabídka, protože konkurence s pohonem všech kol je v porovnatelných variantách klidně o 100.000 korun dražší. Pravda, Ford EcoSport v případě 1.5 EcoBlue (92 kW) i Opel Mokka X s 1.6 CDTI (100 kW) mají výhodu ve vyšším výkonu, zároveň však nabízejí pouze kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou.






























Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí
Vůz SsangYong Tivoli Ford EcoSport Mazda CX-3 Opel Mokka X
Motor 1.6 e-XDI 1.5 EcoBlue 1.8 Skyactiv-D 1.6 CDTI
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Největší výkon [kW/min] 85/3400-4000 92/3600 85/4000 100/3500-4000
Převodovka 6A 6M 6M 6M
Výbava DLX Titanium Revolution Innovation
Cena [Kč] 554.700 642.900 661.400 653.900
Airbagy 7 7 6 6
Centrální zamykání s DO S S S S
Čalounění textil látka/kůže látka/kůže látka/kůže
El. stahování předních/zadních oken S/S S/S S/S S/S
Head-up displej - - S -
Klimatizace dvouzónová automatická automatická automatická manuální
Kola 16" litá 16" litá 18" litá 18" litá
Metalický lak 9.900 13.500 13.900 16.000
Mlhovky vpředu S S S S
Navigace 22.500 19.500 12.500 15.000
Rádio S S S S
Tempomat S S S S
Palubní počítač S S S S
Parkovací senzory vpedu/vzadu S/S 8.600 S/S 12.500
Rezervní kolo 2.300 2.400 - 2.200
Start-stop systém 9.900 S S S
Vyhřívání sedadel vpředu S 11.000* S 8.500**
Zrcátka vyhřívaná/elektricky ovládaná S/S S/S S/S S/S
*Včetně vyhřívaného čelního skla a volantu
*Včetně vyhřívaného volantu

David Bureš
Diskuze (45)

Doporučujeme

Avatar - palix
6. 1. 2019 19:36
Re: Ty woe
Vitara je úspešná hlavne preto, že je to cenovo výhodné SUV, ktoré je dnes moderné.
Rezervu nemám, ale bral by som ju všetkými desiatimi. Problém je, že dnes si človek veľmi nevyberie. Ak mám vo výbere 5 áut a 3 z toho majú lepiacu sadu, jedno dojazdovú rezervu a jedno napr plnohodnotnú (dnes sen), tak si asi vyberiem to najlepšie auto - aj s lepiacou sadou. Samozrejme ak to s normálnou a dojazdovou rezervou bude vo viacerých ukazovateľoch menej vyhovujúce.
Za roky čo jazdím som síce našťastie nemal veľa defektov, ale človek nikdy nevie. Rezerva sa vymení a ide sa ďalej. Lepiaca sada nie je plnohodnotná. Síce je dnes odťah bežnou vecou PZP, prípadne rôznych poistiek, záruk..., ale čakať na odťah niekde v zahraničí o 2 hod v noci nie je príjemná predstava.
Mazda 3 nie je taká drahá, ak si vezmeme, že stojí cca toľko ako menšia CX-3 a je pomerne slušne vybavená. Nová 3-ka bude ale drahšia na druhej strane lepšie vybavená.
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 22:58
Re: Tivoli
Oprava: pokial je to zopnute nonstop na 100%, t.j. hriadel - ako pises, tak mozno.
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 22:05
Re: Tivoli
Rally je trochu ine pouzitie, tam sa ide trochu inak na hranu. A bude to aj o trvanlivosti a odolnosti pri tych vykonoch. A pri tych rychlostiach je nutne mat predvidatelnejsiu a rychlu reakciu.
Ze to je (spojka) ale lacnejsie riesenie by som si uplne isty nebol. Bohvie, ako to vychadza cenovo. Lahsie to ale bude.
Najlepsie rieseni je imho to, co je v poslednom STI, kedy stredovy diferencial vylepsili rychlejsim elektronickym ovladanim svornosti + ponechali vpredu a vzadu samosvor.
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 21:59
Re: Tivoli
No tak znovu.
Ze je nieco neriadene a zivelne si nasledne poprel tym nasledujucim. Je to proaktivny system zalozeny na senzoroch (+ brutal matematika a testovanie k tomu) a vo vysledku je dolezite, ako sa auto sprava a nie ci udrzi fixne X:Y. A prax overila, ze to je ok. Konstantnych 50:50 nie je dovod udrziavat presne a dlhodobo, neviem, preco sa toho vsetci chytaju.
Len je tam jedna podstatna vec - tato konkretna MPT spojka je navrhnuta tak, ze dokaze (a vydrzi to) byt NONSTOP v ciastocnom preklze a to nema s pevnym hriadelom naozaj nic spolocne. A regulovanim sily zopnutia urcuje pomer delenia.
Ak diferencial ma udrzat trvalych 50:50, musel by byt zamknuty a tam to zase nebude sranda so zatacanim.
Cista elmag.spojka je (konkretne Subaru riesenie) pri zamykani rychlejsia ako viskoza pri diferenciali a vie sa uzamknut na 100%. To viskoza uplne nedokaze, nejake percenta tam ostavaju (5, ci 10). Nevravim, ze to je extra pruser, ale je to vlastnost toho riesenia.
5. 1. 2019 21:23
Re: Tivoli
To je v pořádku, jako nouzovka na vyjetí je mezinápravová spojka jistě OK a řadě lidí bohatě stačí. Ale kvalitní čtyřkolka z hlediska jízdních vlastností na běžné silnici musí používat diferenciály. Zkus se zeptat jezdců WRC, proč nepoužívají mezinápravovou spojku, která je o něco lehčí než diferenciál a je samozřejmě levnější, takže kdyby nebylo nevýhod, které jsem popsal, tak je spojka daleko lepší řešení než diferenciál. Smutné je, že třeba Audi, které do rallye zavedlo quattro (teď myslím to skutečné quattro, nikoliv oj€b s mezinápravovou spojkou) líčí verze se spojkou jako totéž co skutečné quttro s diferenciály a označuje je úplně stejným symbolem a snaží se tak mást zákazníky a konec konců i novináře, že je to totéž. Není to totéž, mezinápravová spojka je prostě jenom levná náhražka. Je to stejné jako s řadou kvalitních konstrukcí versus. zjednodušených levných konstrukcí jako třeba lichoběžníky vs McPherson, víceprvek vs torzka, šestiválec vs čtyřválec, kdy ta levnější konstrukce samozřejmě nějak splní svůj účel, ale kvalita je na straně těch propracovaných konstrukcí. S mezinápravovým diferenciálem a mezinápravovou spojkou je to úplně stejná story.