SsangYong Tivoli chce zajmout cenou. Jak si cenově stojí proti konkurenci?
Do nabitého segmentu malých SUV míří nový zástupce korejské značky. SsangYong Tivoli chce zajmout cenou nebo nabídnutím pohonu všech kol.
Korejská značka SsangYong se vrací na trh s třemi modely, malým SUV Tivoli, jeho prodlouženou verzí XLV a modelem Rexton, který má v základu pohon zadních kol. V době rostoucích prodejů malých SUV má šanci na úspěch hlavně Tivoli, a tak jsme se jeho ceny rozhodli srovnat s konkurencí.
Tivoli to na trhu rozhodně nebude mít snadné, protože míří do hodně nabitého segmentu. Ještě letos mu přitom přibude na českém trhu hodně silný protivník, malé SUV od Škodovky, vycházející z loňského konceptu VisionX.
Malý SsangYong ale má dvě zajímavá esa v rukávu. Jedním je pohon všech kol, který v této kategorii není moc obvyklou záležitostí. Dostupný je pro oba nabízené motory, benzinový čtyřválec 1.6 e-XGI (94 kW) i turbodiesel 1.6 e-XDI (85 kW), a to za příplatek 33.900 korun. Váže se ale na šestistupňovou automatickou převodovku Aisin za 29.900 korun, a tak pořízení čtyřkolky přijde celkem na 63.800 korun.
SsangYong Tivoli – srovnání rozměrů s dalšími malými SUV | |||||
Model | SsangYong Tivoli | Ford EcoSport | Peugeot 2008 | Renault Captur | Suzuki Vitara |
Délka (mm) | 4195 | 4096 | 4159 | 4122 | 4175 |
Šířka (mm) | 1795 | 1765 | 1739 | 1778 | 1775 |
Výška (mm) | 1590 | 1713 | 1556 | 1566 | 1610 |
Rozvor (mm) | 2600 | 2519 | 2538 | 2606 | 2500 |
Zavazadlový prostor (l) | 423 (327*) | 356 | 350 | 377-455 | 375 |
*S pohonem všech kol |
Druhou je pak atraktivní základní cenovka, za již zmíněnou zážehovou šestnáctistovku s 94 kW dáte v základu (tedy s manuálem a pohonem předních kol) 349.900 korun, což v dané kategorii není špatná cena. Opravdu se ale vyplatí?
Záleží na okolnostech, co od auta vyžadujete. V tomto případě totiž dostanete holátko, kterému v základu chybí rádio i centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Oboje dostanete až v druhém stupni výbavy STD Plus za 379.900 korun, který dále přidává sportovní kožený volant, kryt zavazadlového prostoru, bluetooth handsfree nebo přední mlhovky. Zvláštností je pak fakt, že v základu chybí start-stop, Tivoli ho šikovně nabízí za příplatek (9.900 Kč).
SsangYong Tivoli – srovnání s dalšími malými SUV | |||||
Model | SsangYong Tivoli | Mazda CX-3 | Peugeot 2008 | Renault Captur | Suzuki Vitara |
Motor | 1.6 e-XGI | 2.0 Skyactiv-G | 1.2 PureTech | 1.3 TCe | 1.0 BoosterJet |
Zdvihový objem [cm3] | 1597 | 1998 | 1199 | 1333 | 998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 94/6000 | 89/6000 | 96/5500 | 96/- | 82/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 160/4600 | 206/2800 | 230/1750 | 220/1500 | 170/2000-3500 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | 5M |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 192 | 199 | 200 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | ? | 9,0 | 8,6 | 10,2 | 11,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,4 | 6,2 | 5,1 | 5,6 | 5,3 |
Navíc konkurence umí být se sice méně výkonnými, ale zato přeplňovanými motory ještě levnější. Takový Renault Captur s tříválcem 0.9 TCe přijde dokonce na 309.900 Kč.
My jste ale srovnávali motory s obdobným výkonem, byť díky přeplňování mají silovou výhodou. V takovém případě jsou jiná malá SUV sice dražší, zato ale lépe vybavená.
Vezměme si již zmíněný Renault Captur. Se čtyřválcem 1.3 TCe (96 kW) sice přijde na 369.900 korun, zároveň ale už má i navigaci nebo zadní parkovací čidla. Tivoli koncepčně hodně blízké Suzuki Vitara s tříválcem 1.0 BoosterJet (82 kW) stojí 393.900 korun. Oproti malému SsangYongu má ale navíc kolenní airbag řidiče, dálkově ovládané centrální zamykání nebo rádio. Za uvedenou částku ale postrádá třeba tempomat nebo elektrické ovládání zadních oken.
Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí | |||||
Vůz | SsangYong Tivoli | Mazda CX-3 | Peugeot 2008 | Renault Captur | Suzuki Vitara |
Motor | 1.6 e-XGI | 2.0 Skyactiv-G | 1.2 PureTech | 1.3 TCe | 1.0 BoosterJet |
Největší výkon [kW/min] | 94/6000 | 89/6000 | 96/5500 | 96/- | 82/5500 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | 5M |
Výbava | STD | Emotion | Active | Limited | Comfort |
Cena [Kč] | 349.900 | 412.400 | 365.000 | 369.900 | 393.900 |
Airbagy | 6 | 6 | 6 | 6 | 7 |
Centrální zamykání s DO | - | S | S | S | S |
El. stahování předních/zadních oken | S/S | S/S | S/7.000 | S/S | S/- |
Klimatizace | manuální | manuální | manuální | manuální | manuální |
Kola | 16" ocelová | 16" ocelová | 16" ocelová | 16" litá | 16" ocelová |
Metalický lak | 9.900 | 13.900 | 13.000 | 12.500 | 13.000 |
Mlhovky vpředu | - | - | S | S | - |
Navigace | - | - | 20.000 | S | - |
Rádio | - | S | S | S | S |
Tempomat | S | - | S | S | - |
Palubní počítač | S | S | S | S | S |
Parkovací senzory vzadu | - | - | 9.000 | S | - |
Rezervní kolo | 2.300 | - | S | 2.000 | - |
Start-stop systém | 9.900 | S | S | S | S |
Zrcátka vyhřívaná/elektricky ovládaná | S/S | -/S | S/S | S/S | -/S |
A jak je na tom při jiném srovnání, když Tivoli zvolíme s dieselovým čtyřválcem 1.6 e-XDI (85 kW), v kombinaci s automatem a čtyřkolkou, v nějaké lepší výbavě? Vezměme třeba verzi DLX, v níž tato kombinace přijde na 554.700 korun.
Za tuto částku dostanete navíc kolenní airbag řidiče, dvouzónovou automatickou klimatizaci, litá kola nebo parkovací senzory vpředu a vzadu. Za navigaci se v kombinaci se zadní parkovací kamerou připlácí 22.500 korun.
A to už je mnohem lákavější nabídka, protože konkurence s pohonem všech kol je v porovnatelných variantách klidně o 100.000 korun dražší. Pravda, Ford EcoSport v případě 1.5 EcoBlue (92 kW) i Opel Mokka X s 1.6 CDTI (100 kW) mají výhodu ve vyšším výkonu, zároveň však nabízejí pouze kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou.
Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí | ||||
Vůz | SsangYong Tivoli | Ford EcoSport | Mazda CX-3 | Opel Mokka X |
Motor | 1.6 e-XDI | 1.5 EcoBlue | 1.8 Skyactiv-D | 1.6 CDTI |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Největší výkon [kW/min] | 85/3400-4000 | 92/3600 | 85/4000 | 100/3500-4000 |
Převodovka | 6A | 6M | 6M | 6M |
Výbava | DLX | Titanium | Revolution | Innovation |
Cena [Kč] | 554.700 | 642.900 | 661.400 | 653.900 |
Airbagy | 7 | 7 | 6 | 6 |
Centrální zamykání s DO | S | S | S | S |
Čalounění | textil | látka/kůže | látka/kůže | látka/kůže |
El. stahování předních/zadních oken | S/S | S/S | S/S | S/S |
Head-up displej | - | - | S | - |
Klimatizace | dvouzónová automatická | automatická | automatická | manuální |
Kola | 16" litá | 16" litá | 18" litá | 18" litá |
Metalický lak | 9.900 | 13.500 | 13.900 | 16.000 |
Mlhovky vpředu | S | S | S | S |
Navigace | 22.500 | 19.500 | 12.500 | 15.000 |
Rádio | S | S | S | S |
Tempomat | S | S | S | S |
Palubní počítač | S | S | S | S |
Parkovací senzory vpedu/vzadu | S/S | 8.600 | S/S | 12.500 |
Rezervní kolo | 2.300 | 2.400 | - | 2.200 |
Start-stop systém | 9.900 | S | S | S |
Vyhřívání sedadel vpředu | S | 11.000* | S | 8.500** |
Zrcátka vyhřívaná/elektricky ovládaná | S/S | S/S | S/S | S/S |
*Včetně vyhřívaného čelního skla a volantu | ||||
*Včetně vyhřívaného volantu |