Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
51
Fotogalerie

SsangYong Tivoli chce zajmout cenou. Jak si cenově stojí proti konkurenci?

Do nabitého segmentu malých SUV míří nový zástupce korejské značky. SsangYong Tivoli chce zajmout cenou nebo nabídnutím pohonu všech kol.

Korejská značka SsangYong se vrací na trh s třemi modely, malým SUV Tivoli, jeho prodlouženou verzí XLV a modelem Rexton, který má v základu pohon zadních kol. V době rostoucích prodejů malých SUV má šanci na úspěch hlavně Tivoli, a tak jsme se jeho ceny rozhodli srovnat s konkurencí.

Tivoli to na trhu rozhodně nebude mít snadné, protože míří do hodně nabitého segmentu. Ještě letos mu přitom přibude na českém trhu hodně silný protivník, malé SUV od Škodovky, vycházející z loňského konceptu VisionX.

 

Malý SsangYong ale má dvě zajímavá esa v rukávu. Jedním je pohon všech kol, který v této kategorii není moc obvyklou záležitostí. Dostupný je pro oba nabízené motory, benzinový čtyřválec 1.6 e-XGI (94 kW) i turbodiesel 1.6 e-XDI (85 kW), a to za příplatek 33.900 korun. Váže se ale na šestistupňovou automatickou převodovku Aisin za 29.900 korun, a tak pořízení čtyřkolky přijde celkem na 63.800 korun.










SsangYong Tivoli – srovnání rozměrů s dalšími malými SUV
ModelSsangYong TivoliFord EcoSportPeugeot 2008Renault CapturSuzuki Vitara
Délka (mm)41954096415941224175
Šířka (mm)17951765173917781775
Výška (mm)15901713155615661610
Rozvor (mm)26002519253826062500
Zavazadlový prostor (l)423 (327*)356350377-455375
*S pohonem všech kol

Druhou je pak atraktivní základní cenovka, za již zmíněnou zážehovou šestnáctistovku s 94 kW dáte v základu (tedy s manuálem a pohonem předních kol) 349.900 korun, což v dané kategorii není špatná cena. Opravdu se ale vyplatí?

Záleží na okolnostech, co od auta vyžadujete. V tomto případě totiž dostanete holátko, kterému v základu chybí rádio i centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Oboje dostanete až v druhém stupni výbavy STD Plus za 379.900 korun, který dále přidává sportovní kožený volant, kryt zavazadlového prostoru, bluetooth handsfree nebo přední mlhovky. Zvláštností je pak fakt, že v základu chybí start-stop, Tivoli ho šikovně nabízí za příplatek (9.900 Kč).













SsangYong Tivoli – srovnání s dalšími malými SUV
ModelSsangYong TivoliMazda CX-3Peugeot 2008Renault CapturSuzuki Vitara
Motor1.6 e-XGI2.0 Skyactiv-G1.2 PureTech1.3 TCe1.0 BoosterJet
Zdvihový objem [cm3]1597199811991333998
Válce/ventily4/44/43/44/43/4
Největší výkon [kW/min]94/600089/600096/550096/-82/5500
Točivý moment [N.m/min]160/4600206/2800230/1750220/1500170/2000-3500
Převodovka6M6M6M6M5M
Max. rychlost [km/h]170192199200170
Zrychlení 0-100 km/h [s]?9,08,610,211,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,46,25,15,65,3

Navíc konkurence umí být se sice méně výkonnými, ale zato přeplňovanými motory ještě levnější. Takový Renault Captur s tříválcem 0.9 TCe přijde dokonce na 309.900 Kč.

My jste ale srovnávali motory s obdobným výkonem, byť díky přeplňování mají silovou výhodou. V takovém případě jsou jiná malá SUV sice dražší, zato ale lépe vybavená.

Vezměme si již zmíněný Renault Captur. Se čtyřválcem 1.3 TCe (96 kW) sice přijde na 369.900 korun, zároveň ale už má i navigaci nebo zadní parkovací čidla. Tivoli koncepčně hodně blízké Suzuki Vitara s tříválcem 1.0 BoosterJet (82 kW) stojí 393.900 korun. Oproti malému SsangYongu má ale navíc kolenní airbag řidiče, dálkově ovládané centrální zamykání nebo rádio. Za uvedenou částku ale postrádá třeba tempomat nebo elektrické ovládání zadních oken.
























Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí
VůzSsangYong TivoliMazda CX-3Peugeot 2008Renault CapturSuzuki Vitara
Motor1.6 e-XGI2.0 Skyactiv-G1.2 PureTech1.3 TCe1.0 BoosterJet
Největší výkon [kW/min]94/600089/600096/550096/-82/5500
Převodovka6M6M6M6M5M
VýbavaSTDEmotionActiveLimitedComfort
Cena [Kč]349.900412.400365.000369.900393.900
Airbagy66667
Centrální zamykání s DO-SSSS
El. stahování předních/zadních okenS/SS/SS/7.000S/SS/-
Klimatizacemanuálnímanuálnímanuálnímanuálnímanuální
Kola16" ocelová16" ocelová16" ocelová16" litá16" ocelová
Metalický lak9.90013.90013.00012.50013.000
Mlhovky vpředu--SS-
Navigace--20.000S-
Rádio-SSSS
TempomatS-SS-
Palubní počítačSSSSS
Parkovací senzory vzadu--9.000S-
Rezervní kolo2.300-S2.000-
Start-stop systém9.900SSSS
Zrcátka vyhřívaná/elektricky ovládanáS/S-/SS/SS/S-/S

A jak je na tom při jiném srovnání, když Tivoli zvolíme s dieselovým čtyřválcem 1.6 e-XDI (85 kW), v kombinaci s automatem a čtyřkolkou, v nějaké lepší výbavě? Vezměme třeba verzi DLX, v níž tato kombinace přijde na 554.700 korun.

Za tuto částku dostanete navíc kolenní airbag řidiče, dvouzónovou automatickou klimatizaci, litá kola nebo parkovací senzory vpředu a vzadu. Za navigaci se v kombinaci se zadní parkovací kamerou připlácí 22.500 korun.

A to už je mnohem lákavější nabídka, protože konkurence s pohonem všech kol je v porovnatelných variantách klidně o 100.000 korun dražší. Pravda, Ford EcoSport v případě 1.5 EcoBlue (92 kW) i Opel Mokka X s 1.6 CDTI (100 kW) mají výhodu ve vyšším výkonu, zároveň však nabízejí pouze kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou.






























Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí
VůzSsangYong TivoliFord EcoSportMazda CX-3Opel Mokka X
Motor1.6 e-XDI1.5 EcoBlue1.8 Skyactiv-D1.6 CDTI
Pohon4x44x44x44x4
Největší výkon [kW/min]85/3400-400092/360085/4000100/3500-4000
Převodovka6A6M6M6M
VýbavaDLXTitaniumRevolutionInnovation
Cena [Kč]554.700642.900661.400653.900
Airbagy7766
Centrální zamykání s DOSSSS
Čalouněnítextillátka/kůželátka/kůželátka/kůže
El. stahování předních/zadních okenS/SS/SS/SS/S
Head-up displej--S-
Klimatizacedvouzónová automatickáautomatickáautomatickámanuální
Kola16" litá16" litá18" litá18" litá
Metalický lak9.90013.50013.90016.000
Mlhovky vpředuSSSS
Navigace22.50019.50012.50015.000
RádioSSSS
TempomatSSSS
Palubní počítačSSSS
Parkovací senzory vpedu/vzaduS/S8.600S/S12.500
Rezervní kolo2.3002.400-2.200
Start-stop systém9.900SSS
Vyhřívání sedadel vpředuS11.000*S8.500**
Zrcátka vyhřívaná/elektricky ovládanáS/SS/SS/SS/S
*Včetně vyhřívaného čelního skla a volantu
*Včetně vyhřívaného volantu