Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stavba D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou začne v červenci

Jan Mička
Diskuze (83)
Dálnice D1 se rozroste o další úsek. Spojení Přerova a Lipníku nad Bečvou vznikne do čtyř let.

Nejvytíženější česká dálnice právě prochází rozsáhlou rekonstrukcí, původním plánům spojení Prahy s Polskem ale stojí v cestě dva nedostavěné úseky. Jedná se dlouho připravované spojení Přerova a Lipníku nad Bečvou a úsek mezi Přerovem a Říkovicemi. V prvním případě je již vysoutěženo a stavba bude moci velmi brzy začít.

Informace o výsledku výběrového řízení na zhotovitele důležitého úseku D1 jsme zveřejnili již začátkem minulého měsíce, od té doby se ale čekalo, zda proti rozhodnutí někdo podá neodvolá. Z jedenácti firem, které se do soutěže přihlásily, byla nejúspěšnější Skanska, která je schopna postavit čtrnáctikilometrový úsek dálnice za 2,7 miliardy korun.

Jak už dříve uvedl server iDnes.cz, měla být podle projektantů ŘSD cena skoro dvakrát vyšší, podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla se však daří soutěžit nižší ceny až o 40 %. Důvodem je co největší snaha firem o zisk státních zakázek, kterých postupně ubývá. Cena byla v tendru na prvním místě a hned za ní šlo o výši záruky, kterou firmy na své práce poskytnou.

Podle informací serveru iDnes.cz by mohly přípravné práce začít už za měsíc a celá stavba potrvá přibližně čtyři roky. Skanska se zavázala k záruční lhůtě v maximální výši 120 měsíců a v Lipníku nad Bečvou si dokonce kvůli stavbě zřídí sídlo.

Začátek prací na novém úseku dálnice D1 je významným krokem k propojení Prahy s Polskem, aby ale byla silnice kompletní, zbývá dostavět ještě část z Říkovic do Přerova. Podle iDnes.cz stále nejsou vykoupeny všechny potřebné pozemky, problémy s jejich majiteli však zatím nehrozí.

Jan Mička
Diskuze (83)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 15:35
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Když se podívám na současnej stav dostavby D1 tak si nejsem zrovna jistej že tehdejší smlouva byla předražená. Vem si že v ceně byly i desítky let údržby! Roky by už byla v provozu a určitě ve výrazně jiný kvalitě než [odkaz] [odkaz]
Myslim že naopak už můžeme říct že ministr dopravy moravák a brněnský patriot udělal hrubou chybu. A ne jedinou viz tunel v Brně kterej v předraženosti dokonce trumfne pražskou Blanku [odkaz] >:D

Ale vypadá to že i tak máte na Moravě víc kilometrů dálnic! Kdyby byla D47 rsp. D1 už roky hotová drtili byste dálničně zaostalé Čechy až trapně ;-)

Jo souhlasim že placený dálnice by měl investor stavět za svý otázka je návratnost. U nás nemůžeš nasadit stejný mýtný jako ve Francii nebo Austrálii. Osobně si myslim že tehdejší Zemanova PPP smlouva byla spíš ok. U nás sme díky moravákovi Šimonovskýmu bohužel zazdili slušnej start v podobě rychlý kvalitní levný dostavby D5 a nadějný PPP smluvy uhnuli a kam to víme všichni
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 15:23
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Ano, stavbu zastavil Šimonovský kvůli předražení a neuskutečněnému výběrovému řízení za vlády M. Zemana. Možná to byla chyba. Placené dálnice jsou i v Austrálii. Vždy byly postaveny kvalitně a v rekordním čase, protože firma chce návratnost investicí co nejrychleji a také nějakou tu kačku vydělat. Do stavby dálnice investuje pouze soukromý investor. Účast státu je nula. Dálnice přechází do vlastnictví státu po 30ti létech. Státní dálnice jsou v Austrálii bez poplatku, protože jak už jsem zmínil nahoře, proč by měli daňový poplatníci platit znovu za něco, co již jednou zaplatili. :-!
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 15:16
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Věřim. Dosli k tomu i jiní a za optimální ji považuju i dnes. Budužel už je stejně jako třeba tunel Blanka postaveno a nedá se nic dělat

Tak jak to uděláme s těma býkama? :-)
Avatar - praděda7
10. 6. 2015 14:14
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Cíl trasování dálnice na podporu venkova Baťa zmiňuje ve své knize Budujeme stát pro 40 000 000. :-! [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2015 13:33
Re: Spojeni Prahy s Polskem??
Nepočítal sem to přesně ale myslim že u tebe mám 100 býků [odkaz] :-)