Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stejná auta za různé ceny (1. díl): Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander a Peugeot 4007

Diskuze (59)
To, že některé modely mají stejný technický základ, jen mírně odlišný design a jiný znak na kapotě, ještě neznamená, že je pořídíte za stejnou cenu. Přesvědčíte se o tom v našem srovnání trojice SUV Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander a Peugeot 4007.

Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander a Peugeot 4007 mají společný technický základ, stejný benzinový motor 2,4 l a turbodiesel 2,2 HDi. Přesto mezi těmito modely nalezneme rozdíly, které nespočívají jen ve vnějším designu. Mitsubishi láká zákazníky na nejširší nabídku motorů i stupňů výbavy, Citroën v akční nabídce poskytuje slevy v rozpětí 134 až 224 tisíc Kč a Peugeot má vedle výrazného avšak elegantního designu v nabídce zatím jako jediný automatickou převodovku pro 2,2 HDi (Citroën ji dostane v září).

Na českém trhu má největší prodejní úspěchy z této trojice Mitsubishi, které si za prvních šest letošních měsíců u nás v kategorii M1 a N1 pořídilo 229 zákazníků, pro Citroën se rozhodlo 83 nových majitelů a Peugeot prodal 81 kusů. Červencové statistiky toto rozdělení potvrzují – Mitsubishi má na kontě dalších 22 ks, Citroën po slevách 19 ks a Peugeot 10 ks.

Citroën C-Crosser

Citroën C-Crosser je díky výrazným slevám (u dieselového motoru 134, resp. 164 tisíc Kč a u benzinového 174, resp. 224 tisíc Kč) nejlevnějším z trojice japonsko-francouzských SUV. V nabídce je benzinový motor 2,4i od Mitsubishi dodávaný standardně s CVT a turbodiesel 2,2 HDI o výkonu 115 kW se šestistupňovou manuální převodovkou. Od září bude v nabídce pro vznětový agregát také šestistupňový automat, a to za příplatek 50 tisíc Kč.

Cena nejlevnějšího provedení Collection je 599.900,- Kč, v případě turbodieselu o 100 tisíc Kč více. Díky aktuálním slevám je tak Citroën C-Crosser finančně nejméně náročnou cestou k japonsko-francouzskému SUV.

Základní výbava obsahuje šest airbagů, ESP, tempomat, zadní parkovací senzory, automatickou klimatizaci, automatickou klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, 16palcová litá kola a metalický lak. Benzinová motorizace má navíc vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo a ostřikovače předních světel, turbodiesel má naopak navíc 18palcová kola.

Collection+ za příplatek 50 tisíc Kč (u 2,2 HDI 90 tisíc Kč) k výše jmenovanému přidává xenonové světlomety, zatmavená zadní boční skla, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a měnič na 6 CD. Také zde má výbava odlišné složení – turbodiesel přidává ještě třetí řadu sedadel, majitelé Collection+ s benzinovým motorem zase dostanou 650W audiosystém Rockford Fosgate.

Citroën C-Crosser - ceny na českém trhu (srpen 2009)
Motor 2,4i 2,2 HDi
Převodovka CVT 6M
Zdvihový objem [cm3] 2360 2179
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 125/6000 115/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 232/4100 380/2000
Max. rychlost [km/h] 190 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,4 9,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,1 7,2
Cena Collection [Kč] 599.900,- 699.900,-
Cena Collection+ [Kč] 649.900,- 789.900,-

Peugeot 4007

Peugeot 4007 plní u dvojice francouzských značek roli luxusnějšího SUV. První cena dieselového motoru 2,2 HDi Confort Pack je shodná jako u Citroënu ve vyšší výbavě Collection+. Standard v případě Peugeotu znamená šest airbagů, ESP, tempomat, automatickou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 16palcová ocelová kola. Peugeot 4007 tak má paradoxně navzdory vyšší ceně chudší výbavu než sesterský Citroën C-Crosser.

Premium přidává sedmimístný interiér, 16palcová litá kola, přední mlhovky, světla pro denní svícení, klimatizovanou schránku u spolujezdce, střešní ližiny a kůží potažený volant. Příplatek za výbavu Premium je 70 tisíc Kč, v nabídce je jen s dieselovým motorem.

Premium Pack má za dalších 80 tisíc Kč navíc 18palcová kola, zadní parkovací senzory, xenonové světlomety, měnič CD, zatmavená zadní skla a chromované doplňky exteriéru.

Za 60 tisíc Kč je možné přiobjednat navigační systém s 30GB harddiskem a couvací kamerou, 650W audiosystém Rockford Fosgate vyjde na 25 tisíc Kč a 8.700,- Kč je možné připlatit za Bluetooth handsfree.

Peugeot 4007 - ceny na českém trhu (srpen 2009)
Motor 2,4i 2,2 HDi 2,2 HDi
Převodovka 5M 6M 6A
Zdvihový objem [cm3] 2360 2179 2179
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 125/6000 115/4000 115/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 232/4100 380/2000 380/2000
Max. rychlost [km/h] 190 200 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 9,9 11,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,4 7,2 7,4
Cena Confort Pack [Kč] 679.900,- 789.900,- -
Cena Premium [Kč] - 859.900,- 909.900,-
Cena Premium Pack [Kč] - 939.900,- 989.900,-

Mitsubishi Outlander

Nejširší výběr verzí představuje japonský originál Mitsubishi Outlander. Širší je jak nabídka motorizací, tak počet výbavových stupňů. Benzinový motor 2,4 MIVEC nabízí Japonci vedle převodovky CVT i s manuální převodovkou a pohonem pouze předních kol, takto lze ušetřit 35 tisíc Kč. Kromě turbodieselu 2,2 HDi (označovaného 2,2 DI-D) lze zvolit také slabší 2,0 DI-D původem od Volkswagenu.

Základní výbava Invite obsahuje šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém, automatickou klimatizaci, palubní počítač a autorádio c CD/MP3 přehrávačem. Dále nechybí centrální zamykání, elektrické stahování předních i zadních oken a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Kola jsou stejně jako u Peugeotu ocelová s pneumatikami 215/70 R16.

Za Intense je potřeba připlatit 60 tisíc Kč. Výbava obsahuje navíc klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky sklopná zpětná zrcátka, tempomat, kůží obšitý volant, 16palcová litá kola, přední mlhovky a střešní ližiny. Zajímavé je srovnání této verze s Peugeotem 4007 2,2 HDi Premium – ve srovnatelné výbavě je Mitsubishi s motorem od VW o 90 tisíc Kč levnější, stojí 769.900,- Kč.

Výbava Intense+ za dalších 70 tisíc Kč rozšiřuje funkční výbavu o dešťový a světelný senzor, startovací kartu a bezklíčový vstup a Bluetooth handsfree. Dále nechybí 650W audiosystém Rockford Fosgate, xenonové světlomety, zadní parkovací senzory a 18palcová kola. Outlander Intense+ má také standardně třetí řadu sedadel a je prvním stupněm výbavy, který je dostupný se převodovkou CVT nebo s motorem 2,2 DI-D.

Vrcholem nabídky je Instyle (příplatek 40 tisíc Kč). Zde je standardem kožené čalounění, elektricky ovládaná přední sedadla, střešní okno, chormovaná maska chladiče a odlišný design kol. Za dalších 60 tisíc Kč je možné pořídit paket Instyle Navi, obsahující navigační systém s 40GB diskem, 7palcovým displejem a parkovací kamerou.

Mitsubishi Outlander - ceny na českém trhu (srpen 2009)
Motor 2,4 MIVEC 2,4 MIVEC 2,0 DI-D 2,2 DI-D
Pohon 4x2 4x4 4x4 4x4
Převodovka 5M 5M (CVT) 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 2360 2360 1968 2179
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 125/6000 125/6000 103/4000 115/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 232/4100 232/4100 310/1750 380/2000
Max. rychlost [km/h] 190 190 (190) 187 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,6 9,6 (10,8) 10,8 9,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,2 9,4 (9,3) 6,7 7,3
Cena Invite [Kč] 624.900,- 659.900,- 709.900,- -
Cena Intense [Kč] - 719.900,- 769.900,- -
Cena Intense+ [Kč] - 789.900,-
(834.900,-)
839.900,- 879.900,-
Cena Instyle [Kč] - (874.900,-) 879.900,- 919.900,-

K motoru 2,0 DI-D nabízí Mitsubishi tovární chip Rallitronic, který zvyšuje výkon ze 103 na 123 kW a nejvyšší točivý moment z 310 na 355 Nm. Kombinovaná spotřeba tím vzroste na 8,0 l/100 km.

Diskuze (59)
21. 8. 2009 21:05
Re: Je to jasne!
mrak dymu podobny parnym lokomotivam. otazne je ci Ada za sebou netaha nadrz na vodu a vozik s uhlim aby mohol prihodit do kotla - pre kratkodobe zvysenie brutalneho tociveho momentu... :-!
Avatar - kolmar
21. 8. 2009 15:19
Re: Milý Ronault(e)!
to je ina kava... ako pisem nizsie, tak to presadnutie bolo z Supa CR TDI do koktavky PD... rozdiel triedy...ak nie dvoch...
Avatar - kolmar
21. 8. 2009 15:17
Re: Milý Ronault(e)!
Nazdar, PD robi presne co vravis, je to dobry pocit dovtedy, ak nemas cca 200 otacok pod turbodierou a chces nieco obehnut, zoslapnes ho a auto ide ako HTP...nemozes sa dockat kym to (v mojom pripade bolo plne) prejde k turbodiere a potom to ide dobre... kua ked sa mi to stalo tak som veru radost nemal...
Co som zatial skusal, jazdil tak najma bendziny, diesely casto nejazdim, no a HDI len 138k v C5 a ta 156 k 2.2 v Outiku... zvysok levov a "creative technology" co som sedlal boli bendziny...
Avatar - kolmar
21. 8. 2009 15:09
Re: Milý Ronault(e)!
No tak asi sa nezhodneme... ja zase neviem pochopit kto kupi PD!... kupis auto, das rallytronic, a potom nie, original sowftware uploadujes aby ti to auto islo (myslim pruznost,zrychlenie) tak ako to HDI, pricom to je ovela, naozaj ovela kultivovanejsie... Neni jednoduchsie kupit a jazdit bez problemov? HDI nepatria medzi najspolahlivejsie, no oproti tomu dvojlitru od VW je to nebo a dudy...vela majitelov ma kopec problemov, tak naco ten horsi (bez urazky). Ja by siel do HDI... Ty si spomenul pri testovani (oboch) hlucnost (outik je perfektne odhlucneny tak verim) no ja som hovoril o kultivovanosti... Raz som tesne po sebe jazdil TDI PD a TDI CR - a bol to velky rozdiel!
Co sa tyka spotreby tak PD vyhra o cca pol litra...mozno trosku viac...
Velmi dobry je (co viem, zatial som nejazdil ale uz 2 mesiace sa chystam) boxer diesel v Subaru...je kultivovany, ma perfektne umiestnenie - nizko tazisko a malu spotrebu!
21. 8. 2009 12:00
Re: Prodeje
Je to logické, ale z úplne iných dôvodov ako si vymyslel ty...