Stejná auta za různé ceny (1. díl): Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander a Peugeot 4007
Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander a Peugeot 4007 mají společný technický základ, stejný benzinový motor 2,4 l a turbodiesel 2,2 HDi. Přesto mezi těmito modely nalezneme rozdíly, které nespočívají jen ve vnějším designu. Mitsubishi láká zákazníky na nejširší nabídku motorů i stupňů výbavy, Citroën v akční nabídce poskytuje slevy v rozpětí 134 až 224 tisíc Kč a Peugeot má vedle výrazného avšak elegantního designu v nabídce zatím jako jediný automatickou převodovku pro 2,2 HDi (Citroën ji dostane v září).
Na českém trhu má největší prodejní úspěchy z této trojice Mitsubishi, které si za prvních šest letošních měsíců u nás v kategorii M1 a N1 pořídilo 229 zákazníků, pro Citroën se rozhodlo 83 nových majitelů a Peugeot prodal 81 kusů. Červencové statistiky toto rozdělení potvrzují – Mitsubishi má na kontě dalších 22 ks, Citroën po slevách 19 ks a Peugeot 10 ks.
Citroën C-Crosser
Citroën C-Crosser je díky výrazným slevám (u dieselového motoru 134, resp. 164 tisíc Kč a u benzinového 174, resp. 224 tisíc Kč) nejlevnějším z trojice japonsko-francouzských SUV. V nabídce je benzinový motor 2,4i od Mitsubishi dodávaný standardně s CVT a turbodiesel 2,2 HDI o výkonu 115 kW se šestistupňovou manuální převodovkou. Od září bude v nabídce pro vznětový agregát také šestistupňový automat, a to za příplatek 50 tisíc Kč.
Cena nejlevnějšího provedení Collection je 599.900,- Kč, v případě turbodieselu o 100 tisíc Kč více. Díky aktuálním slevám je tak Citroën C-Crosser finančně nejméně náročnou cestou k japonsko-francouzskému SUV.
Základní výbava obsahuje šest airbagů, ESP, tempomat, zadní parkovací senzory, automatickou klimatizaci, automatickou klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, 16palcová litá kola a metalický lak. Benzinová motorizace má navíc vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo a ostřikovače předních světel, turbodiesel má naopak navíc 18palcová kola.
Collection+ za příplatek 50 tisíc Kč (u 2,2 HDI 90 tisíc Kč) k výše jmenovanému přidává xenonové světlomety, zatmavená zadní boční skla, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a měnič na 6 CD. Také zde má výbava odlišné složení – turbodiesel přidává ještě třetí řadu sedadel, majitelé Collection+ s benzinovým motorem zase dostanou 650W audiosystém Rockford Fosgate.
Citroën C-Crosser - ceny na českém trhu (srpen 2009) | ||
Motor | 2,4i | 2,2 HDi |
Převodovka | CVT | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 2360 | 2179 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 125/6000 | 115/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 232/4100 | 380/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,4 | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,1 | 7,2 |
Cena Collection [Kč] | 599.900,- | 699.900,- |
Cena Collection+ [Kč] | 649.900,- | 789.900,- |
Peugeot 4007
Peugeot 4007 plní u dvojice francouzských značek roli luxusnějšího SUV. První cena dieselového motoru 2,2 HDi Confort Pack je shodná jako u Citroënu ve vyšší výbavě Collection+. Standard v případě Peugeotu znamená šest airbagů, ESP, tempomat, automatickou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 16palcová ocelová kola. Peugeot 4007 tak má paradoxně navzdory vyšší ceně chudší výbavu než sesterský Citroën C-Crosser.
Premium přidává sedmimístný interiér, 16palcová litá kola, přední mlhovky, světla pro denní svícení, klimatizovanou schránku u spolujezdce, střešní ližiny a kůží potažený volant. Příplatek za výbavu Premium je 70 tisíc Kč, v nabídce je jen s dieselovým motorem.
Premium Pack má za dalších 80 tisíc Kč navíc 18palcová kola, zadní parkovací senzory, xenonové světlomety, měnič CD, zatmavená zadní skla a chromované doplňky exteriéru.
Za 60 tisíc Kč je možné přiobjednat navigační systém s 30GB harddiskem a couvací kamerou, 650W audiosystém Rockford Fosgate vyjde na 25 tisíc Kč a 8.700,- Kč je možné připlatit za Bluetooth handsfree.
Peugeot 4007 - ceny na českém trhu (srpen 2009) | |||
Motor | 2,4i | 2,2 HDi | 2,2 HDi |
Převodovka | 5M | 6M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 2360 | 2179 | 2179 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 125/6000 | 115/4000 | 115/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 232/4100 | 380/2000 | 380/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 200 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,2 | 9,9 | 11,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,4 | 7,2 | 7,4 |
Cena Confort Pack [Kč] | 679.900,- | 789.900,- | - |
Cena Premium [Kč] | - | 859.900,- | 909.900,- |
Cena Premium Pack [Kč] | - | 939.900,- | 989.900,- |
Mitsubishi Outlander
Nejširší výběr verzí představuje japonský originál Mitsubishi Outlander. Širší je jak nabídka motorizací, tak počet výbavových stupňů. Benzinový motor 2,4 MIVEC nabízí Japonci vedle převodovky CVT i s manuální převodovkou a pohonem pouze předních kol, takto lze ušetřit 35 tisíc Kč. Kromě turbodieselu 2,2 HDi (označovaného 2,2 DI-D) lze zvolit také slabší 2,0 DI-D původem od Volkswagenu.
Základní výbava Invite obsahuje šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém, automatickou klimatizaci, palubní počítač a autorádio c CD/MP3 přehrávačem. Dále nechybí centrální zamykání, elektrické stahování předních i zadních oken a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Kola jsou stejně jako u Peugeotu ocelová s pneumatikami 215/70 R16.
Za Intense je potřeba připlatit 60 tisíc Kč. Výbava obsahuje navíc klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky sklopná zpětná zrcátka, tempomat, kůží obšitý volant, 16palcová litá kola, přední mlhovky a střešní ližiny. Zajímavé je srovnání této verze s Peugeotem 4007 2,2 HDi Premium – ve srovnatelné výbavě je Mitsubishi s motorem od VW o 90 tisíc Kč levnější, stojí 769.900,- Kč.
Výbava Intense+ za dalších 70 tisíc Kč rozšiřuje funkční výbavu o dešťový a světelný senzor, startovací kartu a bezklíčový vstup a Bluetooth handsfree. Dále nechybí 650W audiosystém Rockford Fosgate, xenonové světlomety, zadní parkovací senzory a 18palcová kola. Outlander Intense+ má také standardně třetí řadu sedadel a je prvním stupněm výbavy, který je dostupný se převodovkou CVT nebo s motorem 2,2 DI-D.
Vrcholem nabídky je Instyle (příplatek 40 tisíc Kč). Zde je standardem kožené čalounění, elektricky ovládaná přední sedadla, střešní okno, chormovaná maska chladiče a odlišný design kol. Za dalších 60 tisíc Kč je možné pořídit paket Instyle Navi, obsahující navigační systém s 40GB diskem, 7palcovým displejem a parkovací kamerou.
Mitsubishi Outlander - ceny na českém trhu (srpen 2009) | ||||
Motor | 2,4 MIVEC | 2,4 MIVEC | 2,0 DI-D | 2,2 DI-D |
Pohon | 4x2 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Převodovka | 5M | 5M (CVT) | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 2360 | 2360 | 1968 | 2179 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 125/6000 | 125/6000 | 103/4000 | 115/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 232/4100 | 232/4100 | 310/1750 | 380/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 190 (190) | 187 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,6 | 9,6 (10,8) | 10,8 | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,2 | 9,4 (9,3) | 6,7 | 7,3 |
Cena Invite [Kč] | 624.900,- | 659.900,- | 709.900,- | - |
Cena Intense [Kč] | - | 719.900,- | 769.900,- | - |
Cena Intense+ [Kč] | - | 789.900,- (834.900,-) |
839.900,- | 879.900,- |
Cena Instyle [Kč] | - | (874.900,-) | 879.900,- | 919.900,- |
K motoru 2,0 DI-D nabízí Mitsubishi tovární chip Rallitronic, který zvyšuje výkon ze 103 na 123 kW a nejvyšší točivý moment z 310 na 355 Nm. Kombinovaná spotřeba tím vzroste na 8,0 l/100 km.