Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stejná auta za různé ceny (1. díl): Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander a Peugeot 4007

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
12 Fotogalerie
To, že některé modely mají stejný technický základ, jen mírně odlišný design a jiný znak na kapotě, ještě neznamená, že je pořídíte za stejnou cenu. Přesvědčíte se o tom v našem srovnání trojice SUV Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander a Peugeot 4007.

Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander a Peugeot 4007 mají společný technický základ, stejný benzinový motor 2,4 l a turbodiesel 2,2 HDi. Přesto mezi těmito modely nalezneme rozdíly, které nespočívají jen ve vnějším designu. Mitsubishi láká zákazníky na nejširší nabídku motorů i stupňů výbavy, Citroën v akční nabídce poskytuje slevy v rozpětí 134 až 224 tisíc Kč a Peugeot má vedle výrazného avšak elegantního designu v nabídce zatím jako jediný automatickou převodovku pro 2,2 HDi (Citroën ji dostane v září).

Na českém trhu má největší prodejní úspěchy z této trojice Mitsubishi, které si za prvních šest letošních měsíců u nás v kategorii M1 a N1 pořídilo 229 zákazníků, pro Citroën se rozhodlo 83 nových majitelů a Peugeot prodal 81 kusů. Červencové statistiky toto rozdělení potvrzují – Mitsubishi má na kontě dalších 22 ks, Citroën po slevách 19 ks a Peugeot 10 ks.

Citroën C-Crosser

Citroën C-Crosser je díky výrazným slevám (u dieselového motoru 134, resp. 164 tisíc Kč a u benzinového 174, resp. 224 tisíc Kč) nejlevnějším z trojice japonsko-francouzských SUV. V nabídce je benzinový motor 2,4i od Mitsubishi dodávaný standardně s CVT a turbodiesel 2,2 HDI o výkonu 115 kW se šestistupňovou manuální převodovkou. Od září bude v nabídce pro vznětový agregát také šestistupňový automat, a to za příplatek 50 tisíc Kč.

Cena nejlevnějšího provedení Collection je 599.900,- Kč, v případě turbodieselu o 100 tisíc Kč více. Díky aktuálním slevám je tak Citroën C-Crosser finančně nejméně náročnou cestou k japonsko-francouzskému SUV.

Základní výbava obsahuje šest airbagů, ESP, tempomat, zadní parkovací senzory, automatickou klimatizaci, automatickou klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, 16palcová litá kola a metalický lak. Benzinová motorizace má navíc vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo a ostřikovače předních světel, turbodiesel má naopak navíc 18palcová kola.

Collection+ za příplatek 50 tisíc Kč (u 2,2 HDI 90 tisíc Kč) k výše jmenovanému přidává xenonové světlomety, zatmavená zadní boční skla, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a měnič na 6 CD. Také zde má výbava odlišné složení – turbodiesel přidává ještě třetí řadu sedadel, majitelé Collection+ s benzinovým motorem zase dostanou 650W audiosystém Rockford Fosgate.

Citroën C-Crosser - ceny na českém trhu (srpen 2009)
Motor2,4i2,2 HDi
PřevodovkaCVT6M
Zdvihový objem [cm3]23602179
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/6000115/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]232/4100380/2000
Max. rychlost [km/h]190200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,49,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,17,2
Cena Collection [Kč]599.900,-699.900,-
Cena Collection+ [Kč]649.900,-789.900,-

Peugeot 4007

Peugeot 4007 plní u dvojice francouzských značek roli luxusnějšího SUV. První cena dieselového motoru 2,2 HDi Confort Pack je shodná jako u Citroënu ve vyšší výbavě Collection+. Standard v případě Peugeotu znamená šest airbagů, ESP, tempomat, automatickou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 16palcová ocelová kola. Peugeot 4007 tak má paradoxně navzdory vyšší ceně chudší výbavu než sesterský Citroën C-Crosser.

Premium přidává sedmimístný interiér, 16palcová litá kola, přední mlhovky, světla pro denní svícení, klimatizovanou schránku u spolujezdce, střešní ližiny a kůží potažený volant. Příplatek za výbavu Premium je 70 tisíc Kč, v nabídce je jen s dieselovým motorem.

Premium Pack má za dalších 80 tisíc Kč navíc 18palcová kola, zadní parkovací senzory, xenonové světlomety, měnič CD, zatmavená zadní skla a chromované doplňky exteriéru.

Za 60 tisíc Kč je možné přiobjednat navigační systém s 30GB harddiskem a couvací kamerou, 650W audiosystém Rockford Fosgate vyjde na 25 tisíc Kč a 8.700,- Kč je možné připlatit za Bluetooth handsfree.

Peugeot 4007 - ceny na českém trhu (srpen 2009)
Motor2,4i2,2 HDi2,2 HDi
Převodovka5M6M6A
Zdvihový objem [cm3]236021792179
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/6000115/4000115/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]232/4100380/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]190200198
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,29,911,1
Komb. spotřeba [l/100 km]9,47,27,4
Cena Confort Pack [Kč]679.900,-789.900,--
Cena Premium [Kč]-859.900,-909.900,-
Cena Premium Pack [Kč]-939.900,-989.900,-

Mitsubishi Outlander

Nejširší výběr verzí představuje japonský originál Mitsubishi Outlander. Širší je jak nabídka motorizací, tak počet výbavových stupňů. Benzinový motor 2,4 MIVEC nabízí Japonci vedle převodovky CVT i s manuální převodovkou a pohonem pouze předních kol, takto lze ušetřit 35 tisíc Kč. Kromě turbodieselu 2,2 HDi (označovaného 2,2 DI-D) lze zvolit také slabší 2,0 DI-D původem od Volkswagenu.

Základní výbava Invite obsahuje šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém, automatickou klimatizaci, palubní počítač a autorádio c CD/MP3 přehrávačem. Dále nechybí centrální zamykání, elektrické stahování předních i zadních oken a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Kola jsou stejně jako u Peugeotu ocelová s pneumatikami 215/70 R16.

Za Intense je potřeba připlatit 60 tisíc Kč. Výbava obsahuje navíc klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky sklopná zpětná zrcátka, tempomat, kůží obšitý volant, 16palcová litá kola, přední mlhovky a střešní ližiny. Zajímavé je srovnání této verze s Peugeotem 4007 2,2 HDi Premium – ve srovnatelné výbavě je Mitsubishi s motorem od VW o 90 tisíc Kč levnější, stojí 769.900,- Kč.

Výbava Intense+ za dalších 70 tisíc Kč rozšiřuje funkční výbavu o dešťový a světelný senzor, startovací kartu a bezklíčový vstup a Bluetooth handsfree. Dále nechybí 650W audiosystém Rockford Fosgate, xenonové světlomety, zadní parkovací senzory a 18palcová kola. Outlander Intense+ má také standardně třetí řadu sedadel a je prvním stupněm výbavy, který je dostupný se převodovkou CVT nebo s motorem 2,2 DI-D.

Vrcholem nabídky je Instyle (příplatek 40 tisíc Kč). Zde je standardem kožené čalounění, elektricky ovládaná přední sedadla, střešní okno, chormovaná maska chladiče a odlišný design kol. Za dalších 60 tisíc Kč je možné pořídit paket Instyle Navi, obsahující navigační systém s 40GB diskem, 7palcovým displejem a parkovací kamerou.

Mitsubishi Outlander - ceny na českém trhu (srpen 2009)
Motor2,4 MIVEC2,4 MIVEC2,0 DI-D2,2 DI-D
Pohon4x24x44x44x4
Převodovka5M5M (CVT)6M6M
Zdvihový objem [cm3]2360236019682179
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/6000125/6000103/4000115/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]232/4100232/4100310/1750380/2000
Max. rychlost [km/h]190190 (190)187200
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,69,6 (10,8)10,89,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,29,4 (9,3)6,77,3
Cena Invite [Kč]624.900,-659.900,-709.900,--
Cena Intense [Kč]-719.900,-769.900,--
Cena Intense+ [Kč]-789.900,-
(834.900,-)
839.900,-879.900,-
Cena Instyle [Kč]-(874.900,-)879.900,-919.900,-

K motoru 2,0 DI-D nabízí Mitsubishi tovární chip Rallitronic, který zvyšuje výkon ze 103 na 123 kW a nejvyšší točivý moment z 310 na 355 Nm. Kombinovaná spotřeba tím vzroste na 8,0 l/100 km.