Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stellantis se spojil s výrobcem elektromobilů z Číny. V Evropě začne cenová bitva

ČTK
Diskuze (8)

Mezinárodní automobilová skupina Stellantis vytvořila s čínským výrobcem elektromobilů Leapmotor společný podnik, který v září zahájí prodej elektromobilů společnosti Leapmotor v devíti evropských zemích. Oznámily to firmy ve společné tiskové zprávě.

Společný podnik s názvem Leapmotor International bude sloužit k výrobě a prodeji elektromobilů firmy Leapmotor mimo Čínu. V září se elektromobily začnou prodávat v Německu, Francii, Itálii, Belgii, Nizozemsku, Řecku, Španělsku, Portugalsku a Rumunsku.

Společný podnik bude v první fázi prodávat malé městské automobily T03 a sportovně-užitkové vozy C10 firmy Leapmotor, sortiment však bude postupně rozšiřovat. "Můžete očekávat, že T03 bude stát v Evropě méně než 20.000 eur (zhruba půl milionu Kč)," uvedl podle agentury Reuters šéf Stellantisu Carlos Tavres.

Stellantis ve společném podniku vlastní podíl 51 procent a Leapmotor zbývajících 49 procent. Firmy neupřesnily, kde by společný podnik mohl elektromobily vyrábět. Uvedly nicméně, že výrobní lokality musí splňovat kritéria pro kvalitu a nákladovou konkurenceschopnost. Zdroje agentury Reuters v březnu informovaly, že Leapmotor začne vyrábět malé elektromobily v továrně společnosti Stellantis v polských Tychách.

Evropská komise (EK) loni začala vyšetřovat subvencování výroby elektromobilů v Číně, což by mohlo vést k zavedení dodatečných cel na dovoz těchto vozů do Evropské unie. Komise by měla vyšetřování dokončit v listopadu, už v červenci by však mohla uvalit prozatímní cla.

Video se připravuje ...

Spojené státy oznámily, že zvýší cla na dovoz elektromobilů z Číny z 25 na 100 procent. Mluvčí Stellantisu podle agentury Reuters uvedl, že společný podnik Leapmotor International výrobu ani prodej elektromobilů v USA neplánuje.

Společný podnik je součástí širšího partnerství firem Stellantis a Leapmotor. Skupina Stellantis již loni v říjnu investovala 1,5 miliardy eur (zhruba 37 miliard Kč) do koupi podílu 21 procent ve společnosti Leapmotor.

Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze svedla dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.

ČTK
Diskuze (8)

Doporučujeme

17. 5. 2024 21:07
Re: Haha
Nokia skončila protože nereagovala na trh. Automobilky by rády reagovaly na trh, aby byly těmi dotykáči. Jenže nemají takové clo jako Čína, nemají suroviny, mají drahé vstupy, stát tu veřejně netlačí moto "kupuj evropské" jako je v Číně "kupuj čínské", nezajišťuje jim průmyslovou špionáž, atd tad... Taky stát víceméně neznemožnil nákup pouze ICE jako v Číně.
Na EV prodělává všechny automobilky kromě Tesly a snad možná BYD. Některé dokonce milion na jednom kusu (Ford) nebo 0,6 milionu (supr skvělé čínské nokiové NIO).
17. 5. 2024 21:04
Re: Haha
Firmy šly do Číny s naivní představou, že tam je přivítá solidní obchodní jednání. Místo toho jim cucali know how. No a teď chtějí do Evropy a tak používají nekalé obchodní praktiky a to především dotování ztrát na prodeji zde, protože jejich EV, stejně jako každé jiné, nejsou výdělečné, jenže stát jim to zacáluje. Zajistí jim suroviny a odbytiště pomocí dopravy. To jednoduše zdejší automobilky nemají. Musí čelit drahým energiím, nedostatku pracovní síly, velmi drahé pracovní síle, odborům, byrokracii, atd.

Nejhorší na tom je, že různé čínské filcky, morální odpady a lidské nuly s tím problém nemají a klidně si čínský auto koupí. Od automobilky, která veřejně tvrdí, že tu jde zničit naše automobilky, něco co nás živí. Mimochodem každého z nás více či méně živí automobilismus. Je jedno zda je montér v automobilce nebo právník nebo doktor, ale to je filckám ukradený.
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2024 06:58
Re: Haha
Já to to taky říkal už před pěti lety, že to dopadne jako s Nokií. Doba se ale změnila, konec spalováků nevyšel. A to co se stalo s mobily stalo se i s auty, čínské mobily ani auta už nejsou tak výrazně levnější jako tomu bývalo. Jen blázen si koupí Dong Feng, když v prvním okresním městě je showroom se skladovkama H/K, motor žere míň, podvozek je lépe odladěný, brzdy čitelnější a třeba blinkr nevydává zvuk jak tetris. A ten jejich stoznačkový bordel se pokope sám mezi sebou.
15. 5. 2024 23:27
Re: Stellantis
No jo, jen sem nechce vozit auta, ale golfové vozíky. Já v té galerii žádné auto neviděl ;-) Bude zajímavé sledovat, jak mu to zhořkne, až EU nasadí clo na čínské elektriky. USA už to udělalo, jen 100% clo :-[]
15. 5. 2024 18:53
Re: Haha
Tož, EU firmy chtěly mocinko vydělat peníze, co nejdřív, tak zavřely v EU továrny, vše přesunuly do Číny, kde jim to dětičky vyrobily za pár drobných a všichni spokojení, jak skvělé zisky mají. Už nepočítali (nebo jim to je spíš jedno) s tím, že dětičky v Číně se vše rychle naučí, že jim bude nějaké duševné vlastnictví Evropanů u ***e a vše obšlehnou :-! Nyní jsou EU firmy na tom tak skvěle, že je z bídy musí tahat právě čínské dětičky, které mezi časem dospěly.