Stodvácu s motorem Subaru už jste viděli? Zvláštní kříženec vznikl v Polsku
I když staré škodovky řady 742 s motorem vzadu ze silnic už skoro zmizely, stále mají spoustu fanoušků. Někteří v nich vidí potenciál z pohledu úprav.
Mezi takové patří také Polák Andrzej Łukasz, který jednu starou Škodu vzal a udělal z ní tak trochu jiné auto.
Jako základ posloužila Škoda 120 z roku 1987. Ta však přišla o původní motor a místo něj se dozadu nastěhoval plochý čtyřválec Subaru. Podle majitele jde o dvoulitrový atmosféricky plněný boxer EJ20, který v sériovém provedení dával výkon 115 koní.
Po několika úpravách však nabízí prý 143 koní. Motor je spárován s převodovkou ze Škody Rapid. Stodvacítka se nyní údajně rozjede až na 207 km/h, zrychlit z klidu na sto zvládne za nějakých 8 až 8,5 sekundy.
Vlastník věnoval pozornost také podvozku, karoserii a dalším částem. A opět je to zajímavý a netradiční slepenec: vpředu umístěná palivová nádrž je například z Trabanta, zavěšení z Rapida, přední brzdové třmeny z Fordu Scorpio Cosworth a kotouče pocházejí z BMW E30. Přední tlumiče mají původ u Mitsubishi, přední pružiny jsou z Mercedesu W210, zadní pak z Nissanu Navara D40.
Majitel dále zmiňuje sportovní sedadla Recaro, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken nebo palubku z Rapidu. To všechno pak doplňuje velice "syrový" černý lak.
Více videí najdete na youtube kanálu wielo13.