Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Student Agency bude provozovat taxi v Praze

David Bureš David Bureš 30. 4. 2013 • 07:30
17
Nově vzniklá firma chce do roka provozovat 1.000 vozů taxi. Plný provoz má začít po letních prázdninách.

Společnost Student Agency vstoupí také na trh taxislužby. V Praze chce vybudovat největší firmu v tomto oboru. Už nyní společnost Radima Jančury provozuje autobusové a vlakové linky.

Taxíky bude provozovat nově vzniklá firma Tick Tack Taxi. V ní vlastní Student Agency 80procentní podíl, zbytek patří společnosti Tick Tack, která v současnosti nabízí taxislužbu pro movitější zákazníky. Oba vlastníci mají své role – Tick Tack vložil jméno, Student Agency zase kapitál. Jančura je v nové firmě jednatelem.

Nová firma má provozovat 1.000 automobilů. Zhruba 1.000 až 1.200 vozidel jezdí například pro konkurenční AAA RadioTaxi. Otázkou je, zda se tisícovka taxíku uživí. Nová firma navíc musí sehnat tisíc řidičů s patřičnou licencí, což nemusí být snadné.

Pražský radní Lukáš Manhart říká, že problémem na trhu pražské taxislužby je obrovský převis nabídky nad poptávkou. Magistrát by tak dal spíše přednost poklesu počtu taxíků. Podle analýzy hlavního města je v Praze zhruba 5.000 taxikářů.

Jančura tvrdí, že by taxi auta společnosti Tick Tack Taxi neměly být v průměru starší než jeden rok. Tick Tack nyní vlastní asi 40 Audi A6, nová firma nakoupí i vozy BMW, zřejmě model 5 GT.

Nová taxislužba spustí zkušební provoz 15. července, plný provoz má být zahájen po skončení letních prázdnin.

Vyhláška omezuje výši maximální ceny za kilometr jízdy na 28 korun, nástupní sazba může činit nejvýše 40 korun. Výsledná cena však má být podle Jančury nižší, cílem je rovněž zlepšení špatného jména pražských taxikářů.

Student Agency už s firmou Kurýr Taxi, která je mateřskou firmou Tick Tack, spolupracuje delší dobu. Společnost totiž nabízí rozvoz cestujících po Praze od zastávek autobusů Student Agency a od hlavního nádraží.

Související články

Témata
30. 4. 2013 17:04
Re: taxíky ANO!
Take mu pomohlo to, ze student agency jezdila za korunu a kdyz mu pomrela konkurence, tak si mohl nasadit ceny, jake chtel.
30. 4. 2013 12:35
Re: Naivka
tak docela verim ze nazacatku si lidi nalaka na nizsi ceny a nejaky bonusy aby si je udrzel, i tam kde jiz neni misto se vzdycky da jeste nejake udelat :-)
30. 4. 2013 12:18
Re: Pro studenty?
Dacií s "koženými" sedačkami za plnou cenu, protože to jde umít hadicí, když jim to poblijou. >:-[]
30. 4. 2013 11:47
Re: taxíky ANO!
1. aha, takže myšleni byli řidiči... No prošel jsem si net a našel jsem plat cca 30k hrubého.. I kdyby to nebylo 30k, ale 20k, tak je to od minimální mzdy dost daleko.. Navíc nabírají zhusta bývalé řidiče kamionů, ti taky za minimálku nepracovali (pokud nedostávali peníze bokem, jako číšníci apod..) Takže shrnuto, minimální mzdu neberou a i kdyby, někdo je nutí tu práci vzít? Vítej na svobodném trhu, kde máš možnost si se zaměstnavatelem domluvit podmínky, pokud sis domluvil min. mzdu, asi ti to vyhovuje, pokud je ti to málo, proč tu práci brát? Práce pro řidiče je dost, tedy pro ty spolehlivé a dobré, neustále čtu inzeráty, kde je hledají a kde je poptávka, je i nabídka..

2.ČD mají vše dotované, článku na netu je mraky, jen otevřít oči. Představa, že ČD jsou na tom špatně, protože musí jezdit, je opravdu úsměvná... spíš bych se zamyslel nad tím, kolik % rozpočtu ČD se rozkrade nebo vyhází neefektivně..

3. Ehh, já o koze, ty o voze. Brečíš nad tím, že nebudou mít co dělat, na to jsem argumentoval, tím, že si vybírá zákazník, s kým pojede, tak pokud Jančura nabídne za stejné peníze více muziky (proto argument Tick Tack, kteří nabízí A6tky za 28, jiný dispečink ti nabídne i 15 let starou 406tku za stejné peníze), tak logicky si zákazník vybere to, kde dostane vyšší kvalitu. Nebo ty si za stejné peníze radši vybereš horší zboží, ačkoliv oboje má stejnou dostupnost?

4. Ne nemám a opravdu s nimi jezdím, a když už jedu, tak si s nimi i povídám. Dělají to mnoho mnoho let a to proto, že je to slušně živí, nebo mají flexibilní pracovní dobu, co já vím, důvodů mnoho a každý má trošku jiný.. každopádně velká spousta to dělá proto, že chce, ne proto, že musí..

Tak se, prosím, vzpamatuj a opusť spoustu tušení, která máš a soustřeď se na fakta a ta pak piš do diskuze...

30. 4. 2013 11:23
Re: taxíky ANO!
Ono to asi vyznělo tak, že tady chci na Jančuru nadávat.
Ale jak jsem napsal výše, něco dokázal, něco umí a zaslouží uznání. Jen bych si odpustil tu adoraci.

1: S pistolí nemusíš přehánět. Nikdo je sazmořejmě nenutí, ale chtěl jsem jen napsat to, že ti řidiči jsou donucení vzít špatně placenou práci díky ve své situaci a Jančura to prostě uměl a umí využívat. A ano, vím, že zaměstnává hodně lidí a živí je tím. To je jedna z věcí, pro kterou si ho vážím. Ty si kategorie zákazník a já občas taky, co je na tom?

2: Jsou a máš pravdu.
Jenže čd jako státní podnik platí poplatky i na vyložené ztrátových usecích, protože jako státní podnik prostě slouží lidem. Jančura...Veolia, Arriva...platí poplatky jen tam, kde se jim to vyplatí provozovat. Jasně, že sou soukromá firma a musí to provozovat za účelem zisku, jenže kdyby se tak chovali i ČD, tak tu většina tratí přestane fungovat (viz. příklad v Británii).
Prostě ano, je dobrá konkurence a modrý armádě jen prospěje, když je někdo občas klepně přes prsty aby se rozhýbala, ale tvrdím, že za to, kolik vlaková doprava v čr stojí si jezdíme dobře.

3: Taxíky se snažím spíše nejezdit, ale vždy, když jsem nějaký objednával, tak jsem volal na dispečink.

4: Nemíváš občas pocit, že taxikáři jsou takáři hlavně proto, že už dělali něco jiného, co je neuživilo? A ano, půjdou jinam. Po čase.
Články odjinud