Stýská se vám po Defenderu? V Polsku vám postaví "nový"
Tradiční britský teréňák už je sice po smrti, ale Poláci vám dokážou prodat cokoliv.
Pokud jste měli rádi Land Rover Defender, určitě se vám po něm stýská. Výroba byla ukončena v lednu 2016 a na nový model stále ještě čekáme. Nový Defender si tedy oficiálně koupit nemůžete, ale každý problém má řešení.
Polská firma Land Serwis se s koncem terénní ikony nechtěla smířit a rozhodla se zužitkovat svět pětadvacetileté zkušenosti s opravami a úpravami Defenderu. A "nové" Land Rovery staví sama.
Ano, slovo nové jsme dali do úvozovek, protože ne všechny části takového Defenderu jsou zcela nové. Ale to nevadí, i řada použitých součástek nebo zbytků z vraků může po renovaci ještě vemi dobře sloužit.
Že své práci tahle parta rozumí, to se můžeme přesvědčit na jejich prvním hotovém autě - pickupu Defender s dvojitou kabinou, který byl postaven v exkluzivní variantě Heritage. Základem byl vrak, který byl opraven a dočkal se spousty nových dílů. Kvalitou ale hotové auto odpovídá těm, které ještě nedávno vyjížděly přímo z bran Land Roveru. To alespoň tvrdí šéf firmy Piotr Kowal.
V Land Serwisu si ale umějí vyrobit vlastní šasi. To dokážou jen čtyři firmy na světě a tato je jediná mimo Velkou Británii. Díky tomu dokáží také podvozek auta modifikovat dle specifických potřeb zákazníků. Defendery od nich mohou být vyšší, odolnější, s větší nosností, jiným motorem nebo větší palivovou nádrží. Samozřejmostí zůstalo zachování rozvorů 90, 110 a 130 palců.
Základní rám je ale tužší a silnější než britský originál. A také by měl díky lepší galvanizaci déle vydržet.
Když se ještě vrátíme k prvnímu kusu, ten vychází z modelového roku 2010. Auto bylo postaveno na původním rámu, který byl odborně zrenovován. Pohání jej turbodiesel Puma o objemu 2,4 litru, který také prošel omlazením. Zcela nové jsou chladiče, nerezový výfuk, diferenciály a všechny gumové součástí, jako hadice a silentbloky. Díky novým tlumičům SuperGaz má auto o 51 milimetrů větší světlou výšku. Majitel si objednal nové brzdy a pneumatiky Goodyear Wrangler, které jsou obuty na zrenovovaných ocelových discích Wolf.
Na karoserii byla vybrána zelená barva Grasmere, střecha je v bílém odstínu Alaska a nárazníky dostaly stříbrný lak. Autu nechybí originální maska a štítky z edice Heritage. Vnitřek je čalouněn eko kůží (tedy falešnou) a dostal i nové koberce. Výrazného zlepšení se dočkala zvuková izolace, která nepatřila k největším chloubám Land Roveru. Výbavu doplnila elektrická okna a nezávislé topení Webasto Air Top 2000 ST.
Pokud vás to láká stejně jako nás, tak začněte šetřit. Za podobné auto vám u severních sousedů naúčtují něco přes 1,5 milionu korun. To nám ale nepřijde špatné za tak stylový a prověřený off-road.