Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester 2,0 XT: Turbolesník se vrací do Evropy

Jakub Kraus
Diskuze (73)
Po několikaleté přestávce se k nám vrací Forester s tou jedinou správnou motorizací.

Už je to téměř pět let, co jsme měli na test Subaru Forester s přeplňovaným 2,5 litrovým motorem a moc se nám líbilo. Jenže oturbená dva a půlka se z ceníku vytratila bez nástupce. Naštěstí teď je zde nová generace, která s sebou přináší i novou verzi Turbo, tentokrát v dvoulitru.

Nejsilnější verze bude od ostatních odlišovat sportovní designový balíček. Ten bude obsahovat speciální nárazníky, jiné boční prahy, spoiler na pátých dveřích, tónovaná skla a litá kola s XT designem. Interiér bude doplněn o sportovní sedačky a další sportovní detaily.

Co nás však zajímá hlavně? Parametry motoru samozřejmě. Konstrukce vychází z pohonné jednotky Subaru BRZ a má tedy objem dva litry. Důležitější však je, že navzdory mezigeneračnímu snížení objemu se výkon zvýšil a to konkrétně na 240 koní při 5600 ot/min. Maximální točivý moment dosahuje 350 Nm v rozmezí 2400 až 3600 ot/min. Tyto hodnoty však budou přenášeny pouze přes převodovku CVT, která bude mít, jako zadostiučinění pro Řidiče, přednastaveno šest rychlostních stupňů.

Z parametrů je vidět, že Forester Turbo tedy opět nemá přímou konkurenci, protože mainstreamové značky takto výkonné motory do SUV nemontují a prémie se pohybuje s cenami někde jinde. Ale právě u cen by bylo vhodné se zastavit, jelikož mají být zveřejněny až průběhem února $2$. Z ceníku minulého Foresteru a jiných zemí však lze usuzovat, že turbobenzín bude stát mírně nad 800 tisíc Kč.

Podobně jako ceny ještě není ani potvrzena informace o březnovém zahájení prodeje v ČR a české zastoupení zatím jen s tajemným úsměvem na tváři mlčí. Hrozné, už se nemůžeme dočkat.

Jakub Kraus
Diskuze (73)
3. 4. 2013 10:52
Re: Legacy / Outback
vcera jsem ho projel a musim priznat ze CVT me velmi mile prekvapila. Zadne vytaceni motoru se nekonalo, jen to podivne tlaci auto dopredu pri nizkych rychlostech a velmi spatni se davkuje plyn kolem minima - nebrzdi motorem, porad tlaci i po sundani nohy z plynu. to je asi o zvyku... Jinak je auto prijemne tiche a diky prevodovce ma clovek pocit ze jede lepe (dokud nedate plnej - zadny dalsi narust vykonu se v podstate nekona)
Nicmene podvozek je skutecne nesmlouvave tvrdy - kazdou vlnecku na silnici citite a clovek v aute poskakuje...
Nizmene vetsi razy jsou utlumene a akusticky je vse v poradku.
Super auto, ale za tu cenu je tu konkurence z ruznych segmentu a ja bych asi penize dal jinam. :-(
Avatar - Hammunasakra
12. 2. 2013 00:16
Re: Legacy / Outback
Tož milý synku, až tu jednou bude nějaká teta možná vám odpoví... já se s takým strécem jako ste vy bavit nebudu (ale v něčem s vámi přece jen SOUHLASím - ANO, Multitronic byl a je fakt hrůůůůůůzná převodovka :-)
PS: Když si porovnám konstrukci spolehlivost a ceny Subaru (a audi) - tak aby člověk "zaplakal" - a snad jednou (masový VWýrobce PŘEDOkolek) audi opravdu jednou převede něco podobného jako Subaru, snad... ;-)
PPS: Také jste se tak poBAVIL, když jste četl velký německý srovnávací test vozů s pohonem všech kol, kde Citroën DS5 "smáznul" audi R8? :-)
11. 2. 2013 21:13
Re: CVT ?
Bohužel už je blíž obyčejným SUV, ta výjimečnost už určitě není taková. Minulý Forester turbo bylo jedno z aut desetiletí. Tenhle už sice ne, ale pořád umí věci, o kterých si může konkurence jen nechat zdát.
11. 2. 2013 20:37
Re: CVT ?
Klídek, bijec HH byl Forester XT 2006-2007, o dalších 2 generacích nebyla vůbec řeč ;-)
11. 2. 2013 15:05
Re: CVT ?
Nicméně souhlasím s tím, že při podřazení na manuálním stupni to jako kdyby sklouzne výkon dolů a pak vyletí nahoru. Je to takové nepřirozené oproti manuálu. Nicméně jako velký problém bych to neviděl.