Subaru Forester e-Boxer klade největší důraz na bezpečnost

Komerční prezentace
Diskuze (14)

Subaru Forester se dočkalo 5. generace a své kvality dokázalo v testech bezpečnosti Euro NCAP. V Česku je SUV dostupné v jediné verzi: hybrid 2.0 e-Boxer. Cena startuje na 900.000 Kč. V čem je tento vůz tak výjimečný?

Hybridní pohon stále na vzestupu

Hybridní pohony jsou teď v kurzu a Japonci jim jdou nepochybně vstříc. Výsledkem jejich snažení je nový vůz Forester s hybridním pohonem e-BOXER. Tato verze SUV kombinuje atmosférický benzinový dvoulitr typu boxer o výkonu 110 kW s bezstupňovou převodovkou Lineartronic, do níž je integrován elektromotor.

Bezpečný společník

Subaru Forester se ve své páté generaci předvedl v testech organizace Euro NCAP jako automobil, v jehož případě je skutečně myšleno na bezpečnost jeho posádky i ostatních účastníků silničního provozu.  Testování Euro NCAP se Subaru Forester zúčastnilo ve verzi 2.0i-L EyeSight s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1678 kg. Bezpečnostní výbava testovaného auta obsahovala:

1.       Tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech,

3.       omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů,

2.       připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla,

5.       systém automatického nouzového brzdění,

4.       čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče.

Jak Subaru Forester obstálo v testech? Dostalo pět hvězdiček za skutečné bezpečí. Po čelním nárazu zůstal prostor pro cestující ze 40 % přídě stabilní  – Forester tak dosáhl nejlepších výsledků ze všech modelů Subaru v historii a za ochranu dospělých si připsal téměř bezchybných 97 %. Hodnocením 91 % za ochranu dětských pasažérů dokonce přepsal dosavadní žebříčky nejvyšší známkou v historii třídy menších SUV a MPV.

Mimořádný výsledek se nyní od Euro NCAP dočkal dalšího uznání v rámci ocenění Best in Class 2019, které se každoročně uděluje nejbezpečnějším autům představeným v uplynulém roce. Pro Subaru je to přitom již druhý podobný úspěch – před dvěma lety si stejné ocenění odnesly modely Impreza a XV.

Co má pod kapotou hybridní SUV?

SUV kombinuje atmosférický benzinový dvoulitr typu boxer o výkonu 110 kW s bezstupňovou převodovkou Lineartronic, do které je integrovaný elektromotor. Ten pomáhá výkonem 12,3 kW a silou 66 N.m a to hlavně při rozjezdech. Elektromotor umí rozpohybovat auto sám, případně pomůže dvoulitru. Subaru Forester každopádně zvládne jezdit i pouze na spalovací motor. Samozřejmostí je pohon na všechna kola a to už v základu.

Základní výbava nového Subaru Forester je lákavá. SUV se pochlubí s aktivními natáčecími LED světlomety, diodovými mlhovkami, 17palcovými koly z lehkých slitin, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním či dvouzónovou automatickou klimatizací, kterou můžete ovládat hlasem. O pohodlí se postarají vyhřívaná přední sedadla, rádio, parkovací kamera. O klid v duši se postará 7 airbagů, sada na opravu pneumatik nebo adaptivní tempomat. Řidičovým rukám dělá radost kožený multifunkční volant.

Komerční prezentace
Diskuze (14)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - twistedTSD
14. 1. 2020 13:37
Re: Subaru už nikdy...leda?
A já viděl Touareg V10, jak se málem roz*ebal o kamion v protisměru. Kde v hlavě nic není, ani výkon nepomůže.
Avatar - xxc
14. 1. 2020 11:47
Re: Subaru už nikdy...leda?
Ved to bolo 125 kw auto, tam uz musel byt problem vo vodicovi :-)
14. 1. 2020 10:11
Re: Subaru už nikdy...leda?
Vlastne si nevymenoval žiadny reálny prípad. Pri predbiehaní traktora platí to isté či pri inom predbiehaní. Treba hlavne odhad. A zaradiť sa zvládne aj Dácia s litrom bez turba, alebo naložená dodávka. Len to nebude do prvej medzery, ale do takej kde to stihne. A že sa niekto tlačí na auto a nepredbieha nie je problém výkonu. Už som takto videl aj silné autá ťahať sa tesne za kamiónom.
Avatar - Jenik3
14. 1. 2020 09:18
Re: Subaru už nikdy...leda?
Myslenka je dobra, ale je to ponekud nestastne formulovano. Ano, vetsi zrychleni se hodi, ale zaroven plati, ze kazdy ridic by mel vedet, jake jsou limity jeho vozu.
A zadna kolona netrva vecne :-)
Avatar - Tomogo
14. 1. 2020 08:47
Re: Subaru už nikdy...leda?
To je jako říct "Já nebourám". Kdo jezdí, a třeba i maximálně defenzivně, může se dostat do krize i bez vlastního zavinění a jen šlápnout na brzdu nemusí být zrovna vždy ideální. Osobně jsem teď "boural" (odřený nárazník) po 30. letech z vlastní blbosti.
Zrychlení se hodí i při zařazování z přípojného pruhu, nebo i při předjíždění traktoru. Navíc pokud se sejde víc pomalých aut, co nemají ani na předjetí traktoru, vytvoří za ním kolonu a pak už nepředjede ani ten silnější. A vláček potom jede a jede a jede.... dokud někomu neprasknou nervy a krizovka je tu. Samozřejmě se zrychlení hodí i v mnohých jiných případech.
Zrychlení se hodí i pro loudaly, protože nikdy nevíš, kdy ho budeš potřebovat.