Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester e-Boxer klade největší důraz na bezpečnost

Komerční prezentace Komerční prezentace 13. 1. 2020 • 00:50
4
14

Subaru Forester se dočkalo 5. generace a své kvality dokázalo v testech bezpečnosti Euro NCAP. V Česku je SUV dostupné v jediné verzi: hybrid 2.0 e-Boxer. Cena startuje na 900.000 Kč. V čem je tento vůz tak výjimečný?

Hybridní pohon stále na vzestupu

Hybridní pohony jsou teď v kurzu a Japonci jim jdou nepochybně vstříc. Výsledkem jejich snažení je nový vůz Forester s hybridním pohonem e-BOXER. Tato verze SUV kombinuje atmosférický benzinový dvoulitr typu boxer o výkonu 110 kW s bezstupňovou převodovkou Lineartronic, do níž je integrován elektromotor.

Bezpečný společník

Subaru Forester se ve své páté generaci předvedl v testech organizace Euro NCAP jako automobil, v jehož případě je skutečně myšleno na bezpečnost jeho posádky i ostatních účastníků silničního provozu.  Testování Euro NCAP se Subaru Forester zúčastnilo ve verzi 2.0i-L EyeSight s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1678 kg. Bezpečnostní výbava testovaného auta obsahovala:

1.       Tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech,

3.       omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů,

2.       připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla,

5.       systém automatického nouzového brzdění,

4.       čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče.

Jak Subaru Forester obstálo v testech? Dostalo pět hvězdiček za skutečné bezpečí. Po čelním nárazu zůstal prostor pro cestující ze 40 % přídě stabilní  – Forester tak dosáhl nejlepších výsledků ze všech modelů Subaru v historii a za ochranu dospělých si připsal téměř bezchybných 97 %. Hodnocením 91 % za ochranu dětských pasažérů dokonce přepsal dosavadní žebříčky nejvyšší známkou v historii třídy menších SUV a MPV.

Mimořádný výsledek se nyní od Euro NCAP dočkal dalšího uznání v rámci ocenění Best in Class 2019, které se každoročně uděluje nejbezpečnějším autům představeným v uplynulém roce. Pro Subaru je to přitom již druhý podobný úspěch – před dvěma lety si stejné ocenění odnesly modely Impreza a XV.

Co má pod kapotou hybridní SUV?

SUV kombinuje atmosférický benzinový dvoulitr typu boxer o výkonu 110 kW s bezstupňovou převodovkou Lineartronic, do které je integrovaný elektromotor. Ten pomáhá výkonem 12,3 kW a silou 66 N.m a to hlavně při rozjezdech. Elektromotor umí rozpohybovat auto sám, případně pomůže dvoulitru. Subaru Forester každopádně zvládne jezdit i pouze na spalovací motor. Samozřejmostí je pohon na všechna kola a to už v základu.

Základní výbava nového Subaru Forester je lákavá. SUV se pochlubí s aktivními natáčecími LED světlomety, diodovými mlhovkami, 17palcovými koly z lehkých slitin, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním či dvouzónovou automatickou klimatizací, kterou můžete ovládat hlasem. O pohodlí se postarají vyhřívaná přední sedadla, rádio, parkovací kamera. O klid v duši se postará 7 airbagů, sada na opravu pneumatik nebo adaptivní tempomat. Řidičovým rukám dělá radost kožený multifunkční volant.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Subaru už nikdy...leda?
| 14. 1. 2020
A já viděl Touareg V10, jak se málem roz*ebal o kamion v protisměru. Kde v hlavě nic není, ani výkon nepomůže.
Avatar - xxc
Re: Subaru už nikdy...leda?
| 14. 1. 2020
Ved to bolo 125 kw auto, tam uz musel byt problem vo vodicovi :-)
Re: Re: Re: Subaru už nikdy...leda?
| 14. 1. 2020
Vlastne si nevymenoval žiadny reálny prípad. Pri predbiehaní traktora platí to isté či pri inom predbiehaní. Treba hlavne odhad. A zaradiť sa zvládne aj Dácia s litrom bez turba, alebo naložená dodávka. Len to nebude do prvej medzery, ale do takej kde to stihne. A že sa niekto tlačí na auto a nepredbieha nie je problém výkonu. Už som takto videl aj silné autá ťahať sa tesne za kamiónom.
Avatar - Jenik3
Re: Re: Re: Subaru už nikdy...leda?
| 14. 1. 2020
Myslenka je dobra, ale je to ponekud nestastne formulovano. Ano, vetsi zrychleni se hodi, ale zaroven plati, ze kazdy ridic by mel vedet, jake jsou limity jeho vozu.
A zadna kolona netrva vecne :-)
Avatar - Tomogo
Re: Re: Subaru už nikdy...leda?
| 14. 1. 2020
To je jako říct "Já nebourám". Kdo jezdí, a třeba i maximálně defenzivně, může se dostat do krize i bez vlastního zavinění a jen šlápnout na brzdu nemusí být zrovna vždy ideální. Osobně jsem teď "boural" (odřený nárazník) po 30. letech z vlastní blbosti.
Zrychlení se hodí i při zařazování z přípojného pruhu, nebo i při předjíždění traktoru. Navíc pokud se sejde víc pomalých aut, co nemají ani na předjetí traktoru, vytvoří za ním kolonu a pak už nepředjede ani ten silnější. A vláček potom jede a jede a jede.... dokud někomu neprasknou nervy a krizovka je tu. Samozřejmě se zrychlení hodí i v mnohých jiných případech.
Zrychlení se hodí i pro loudaly, protože nikdy nevíš, kdy ho budeš potřebovat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku