Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Impreza Sport a Impreza G4: Nová generace v civilu

David Bureš
Diskuze (36)
Impreza Sport je pětidveřový hatchback, přívlastek G4 značí čtyřdveřový sedan.

Hlavní pozornost na stánku Subaru na tokijském autosalonu pro sebe stahoval sporťák BRZ, vyvíjený ve spolupráci s Toyotou, po jeho boku se ale ukázala i sériová verze čtvrtá generace Imprezy. Její prodej v Japonsku začne ještě v průběhu letošního prosince.

Hlavními vlastnostmi vozu má být vysoká spolehlivost, skvělé jízdní vlastnosti a bezpečnost. Těchto rysů chce Subaru dosáhnout díky symetrickému pohonu všech kol a motoru typu boxer s protilehlými písty. Konstruktéři se také zaměřili na zlepšení zpracování interiéru, nabízené motory mají být úspornější než dříve.

Design jde cestou evoluce. Přední světla se inspirují u většího Legacy, maska chladiče si ale zachovává typický lichoběžníkový tvar současné Imprezy. Přední nárazník sází na dynamičtější tvary, stejně jako výrazně zkrácená kapota motoru.

Interiér se vzdává zvlněných tvarů a díky tomu působí mnohem více evropsky. Nový tříramenný volant má modernější tvar. Použité materiály mají více lahodit očím než dosud.

Délka auta má zůstat na stejné úrovni jako dosud (hatchback měří 4.415 mm, sedan pak 4.580 mm), rozvor náprav narostl o 25 mm na 2.645 mm. Díky tomu má narůst vnitřní prostor. Subaru slibuje více místa v oblasti ramenou a více prostoru pro pasažéry na zadních sedadlech.

Lepší nastupování a vystupování z vozu zajistí větší dveře, sedan se má pyšnit větším zavazadlovým prostorem, zavazadelník pětidveřové Imprezy má nyní být zase lépe přístupný. Zadní sedačky lze v obou karosářských variantách sklopit v poměru 60:40.

Základním motorem bude v Japonsku nový 1,6litrový zážehový motor typu boxer. Ten v provedení pro Japonsko dosahuje výkonu 85 kW v 5600 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 148 Nm při 4000 min-1.

Díky většímu objemu konstruktéři dosáhli vyššího točivého momentu a větší agility, spotřeba paliva přitom proti předchozí 1,5litrové jednotce klesla zhruba o pětinu. Benzinová šestnáctistovka bude k dispozici i se systémem auto stop-start.

Druhým motorem v nabídce je zážehový dvoulitr FB20, který letos debutoval ve Forestru. Ten je v Impreze rovněž naladěn na výkon 110 kW, vrchol točivého momentu 196 Nm leží v 4200 min-1.

Menší motor mohou japonští zákazníci pořídit s pětistupňovým manuálem, nebo s převodovkou s plynule měnitelným převodem (Subaru nazývanou Lineartronic). Pro dvoulitr je v Japonsku Lineartronic jedinou možností. Převodovka Lineartronic používá řetěz místo řemenu.

Automobil má být při jízdě stabilnější, rovněž má lépe filtrovat nerovnosti na vozovce. Posilovač řízení je elektrický.

V některých verzích bude nová Impreza vybavena asistenčním systémem EyeSight, který pomocí dvojice kamer dokáže identifikovat překážky v jízdní dráze vozidla, a to včetně osob.

David Bureš
Diskuze (36)
6. 12. 2011 08:24
Re: lancer nemusi mat strach
ale h*vno, jenom drby. Śéf mitsu jasně řekl, že všechno záleží na prodejích, což platí pro všechny modely všech automobilek světa :-)
Avatar - eniel lorien
6. 12. 2011 08:08
Re: nádherné
ci boha...cervene a 4 kolesá..to je podoba. si borec >:D
3. 12. 2011 21:10
Re: Zřejmě tyto auta evokují v lidech myšlenku....
Mně se nová Impreza líbí, nikdy to nebude "masovka" jako je Octavia. Navíc, po fl není u Octavie taky moc o co stát.
3. 12. 2011 20:29
Re: mierne OT
To, že Hyundai/Kia dělají dobrá auta, o tom není sporu, (sám jsem zvědavý jak nová i30 zatopí novému Golfu VII, ale srovnávat ho se Subaru?). To je trochu mimo. Už proto, že Korejci AWD ani Haldex ani jiný systém pohonu 4 kol, (bylo tu zmíněno SH-AWD od Hondy) do hatchů nižší střední nenabízí. Navíc Subaru vždy bylo orientováno na jízdní vlastnosti, produkce Hyundai/Kia je zaměřena spíš na komfort než sportovnost, i když nové Rio by co se "sportovnějších" jízdních vlastností týká mělo být dobré, pořád se to ale se Subaru nedá srovnávat, i když Korejce uznávám za to, jak se během pár let vyšvihli.
3. 12. 2011 13:00
Re: lancer nemusi mat strach
To fakt nemusí, neboť jak oznámilo Mitsubishi současná generace Lanceru EVO X je poslední, další už nebude :'-(