Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Impreza 2012: Hatchback a sedan kompletně v novém

21. 4. 2011 • 02:53
95
42
Zobrazit náhledy (95)
Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza
Čtvrtá generace Subaru Impreza přináší nový motor, je lehčí a stejně velká jako stávající model.

Subaru Impreza s novou generací přiostřuje tvary a pyšní se lépe obestavěným prostorem. Při identické celkové délce 4414 mm (resp. 4580 mm u sedanu) se rozvor prodloužil z 2620 na 2644 mm.

Prostor v zadní řadě sedadel se ale v podélném směru natáhl rovnou o 5 cm, a to díky nové konstrukci předních i zadní sedadel a také subtilnější palubní desce, která umožnila usadit přední pasažéry více dopředu.

Ještě výraznější změnou je posunutí spodní hrany čelního okna o plných 20 cm! Díky tomu mají A sloupky mírnější sklon, mezigeneračně se zvětšuje objem kabiny a přirozeně i zlepšuje aerodynamika. Pasažéry ale bude nejvíc zajímat prodloužení předních dveří o 13 cm, což usnadní nastupování.

Současně s tím se ztenčily A sloupky, snížila se palubní deska a spodní hrana bočního prosklení leží také níž než dosud – řidič tak bude mít v nové generaci lepší výhled z vozu.

Design

Design jde cestou evoluce. Přední světla se inspirují u většího Legacy, maska chladiče si ale zachovává typický lichoběžníkový tvar současné Imprezy. Přední nárazník sází na dynamičtější tvary, stejně jako výrazně zkrácená kapota motoru.

V nové generaci má i základní model širší rozchod kol a vyboulené blatníky. Nová zpětná zrcátka jsou upevněna ke dveřím na stopkách. Zadní světla hatchbacku a sedanu se u nové generace tvarově shodují.

Interiér se vzdává zvlněných tvarů a díky tomu působí mnohem více evropsky. Nový tříramenný volant má značně modernější tvar.

Nedávno uvedeného modelu WRX STI se uvedené změny netýkají. Zůstane v prodeji ve své současné podobě jako samostatný model.

Technika

Nová Impreza debutuje s dvojicí zážehových motorů. Oba jsou nové: čtyřválcový dvoulitr FB20 (110 kW) právě debutuje ve Foresteru (naše první zkušenosti s ním najdete v článku Test: Subaru Forester 2,0 XS – Úspěšná transplantace srdce), pro Evropu je určena i šestnáctistovka Boxer.

Na starém kontinentu se zcela jistě dočkáme také vznětového 2,0 Boxer Diesel, na jeho příchod si ale musíme počkat až na podzimní autosalon ve Frankfurtu.

Subaru připravilo nové převodovky – pětistupňový manuál a druhou generaci bezestupňové převodovky Lineartronic (CVT s řetězem místo řemenu). S oběma převodovkami bude nová generace Imprezy výrazně úspornější.

Pohon všech kol bude zajišťovat jeden ze dvou systémů. S manuální převodovkou se jedná o Continuous AWD, centrální diferenciál s kuželovými koly se základním rozdělením hnacího momentu v poměru 50:50 a viskózní spojku. Lineartronic dostane Active Torque Split AWD, rozdělovací spojku s aktivním a variabilním poměrem mezi nápravami.

Témata
Avatar - WinDiesel
22. 4. 2011 17:17
Re: Trefa do černého
Zase jeden subjektivní názor. Uplynulo jen pár měsíců až už mi nový Focus vůbec nevadí. a v Evropě i v Americe se bude prodávat velmi dobře, myslím že na něj Impreza hledět z velké dálky. Ten poměr bude asi jako je u nás Focus to Impreza 200 ku 20 monthly. A kdyby nedejbože dal Ford v Evropě do Focusu a Mondea 4x4, bude mít Subaru velký problém....
Aby bylo jasno, jsem velký fanda Subaru ale mohu i Ford.
22. 4. 2011 11:29
evoluce? americka hruza
Numuzu si pomoct, ale stavajici generace Imprezy (MY2011) se mi libi. Nejdriv prislo nove Legacy, ktere zcela kopiruje americky vkus a zahodilo eleganci predchoziho. A ted dostala za usi Impreza, jak uz tady nekdo psal v diskuzi, stal se z toho takovy Chevrolet. Kde je ten krasny koncept???
21. 4. 2011 21:57
chevrolet
ako....... kde je stare dobre subaru??? ved toto je ako chevroler cruze.... dufam len, ze WRX STi bude s designom niekde inde :-)
21. 4. 2011 21:56
Re: Trefa do černého
Škoda že ses narodil až ve 20. století, jinak bys určitě obejvil Ameriku jako první >:D V USA jsou všechna auta "socky" za "polovinu" ceny oproti ČR...
21. 4. 2011 21:16
Re: Trefa do černého
Kdyz koukam na ten hatchback tak to vypada jako nejaka nepovedena karikatura Peugeota...a mimochodem model na obrazcich je Sport takze to neni zadna zakladni verze, ta bde vypadat jeste o 100 procent hure.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku