Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Impreza XV: České ceny začínají na 580.000,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Subaru s Imprezou XV zareagovalo na rozmáhající se módu pseudoterénních verzí běžných hatchbacků a uvádí i na český trh svůj příspěvek do této kategorie crossoverů.

V loňském roce Subaru představilo novou generaci řady Legacy a Outback. Pro letošní rok si japonská značka žádnou podobně významnou novinku nepřipravila, přesto nyní Subaru spouští prodej jednoho nového modelu. K prodejcům můžete od prvních zářijových dní vyrazit pro novou variantu Imprezy, která dostala označení XV.

Světová premiéra Imprezy XV se sice odehrála již v březnu na autosalonu v Ženevě, ale její prodej se rozjíždí až v září. Karoserie je ve srovnání s ostatními verzemi díky ochranným nástavcům blatníků a prahů širší o 5 centimetrů. Vnější rozměry Imprezy XV jsou 4430 x 1770 x 1520 mm. Rozvor 2620 mm zůstává samozřejmě zachován.

Na výběr jsou dva dvoulitrové čtyřválce s protiběžnými písty – vznětový boxer diesel 2,0D a zážehový 2,0R. Oba mají nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a vyhovují emisní normě Euro 5.

Standardem je stálý pohon všech kol Symmetrical AWD a manuální šesti- (turbodiesel), resp. pětistupňová (benzinový motor) převodovka. Pro zážehový agregát je na výběr i čtyřstupňový automat a možnost přestavby na LPG při zachování plné záruky dovozce.

Cena benzínové specifikace 2.0R XV je stanovena na 580.000,- Kč vč. DPH za verzi s manuální převodovkou a 620.000,- Kč vč. DPH s automatickou převodovkou. Vznětové provedení 2.0D je za 680.000,- Kč vč. DPH.

Ve výbavě Imprezy XV nechybí VDC systém, ABS, EBD, BA, kontrola trakce vozu, Hill Start Assist (asistent pro rozjezd do kopce), šest airbagů, automatická klimatizace, autorádio s přehrávačem CD, vstupy AUX a USB na středové konzole a rozhraní Bluetooth.

Součástí standardní výbavy jsou i sportovní přední sedadla s vyhříváním, elektricky nastavitelná, sklopná i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, palubní počítač a tempomat.

Sériová Impreza XV stojí na pětipaprskových kolech s pneumatikami 205/55 R16. Na výběr je pět barevných provedení karoserie a nové vzory čalounění interiéru.

Subaru Impreza XV - technické údaje a ceny na českém trhu
Motor2.0R2.0R2.0D
Převodovka5MT4AT6AT
Zdvihový objem [cm3]199419941998
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/6000110/6000110/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]196/3000196/3000350/1800-2400
Max. rychlost [km/h]196182203
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,611,69,0
Komb. spotřeba [l/100 km]8,68,45,8
Cena Impreza XV [Kč]580.000,-620.000,-680.000,-

Podvozek Imprezy XV pro evropské trhy dostal na obě nápravy silnější tlumiče a vzadu jsou použity silnější stabilizátory. Pružiny jsou oproti výchozímu provedení beze změn.

Na trzích mimo Evropu se Impreza XV bude dodávat se zvýšeným podvozkem pro ještě větší zdůraznění její příslušnosti k SUV a crossoverům. Podle tiskových materiálů je bohužel kvůli normě Euro 5 pro EU světlá výška standardní jako u běžné Imprezy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
7. 9. 2010 16:40
Re: Tak trochu krok vedle
a já myslím, že si Subaru nezpočítalo nic, dokud se ta auta u nás budou prodávat za tyhle ceny (2x a více dražší než v USA), tak těch pár místních zlodějíčků za tyhle ceny prodávat bude, můj odhad - u Freje ročně prodaj 100(?) kousků Subaru, na jednom mají v průměru 300.000,- (?), tak je to v pohodě uživí, proč slevovat ?
Avatar - Glaukos
7. 9. 2010 16:22
Re: Tak trochu krok vedle
mě se třeba líbi Impreza víc než "sterilní" Forester
Avatar - Glaukos
7. 9. 2010 16:21
Re: Tak trochu krok vedle
:yes:
Avatar - Glaukos
7. 9. 2010 16:20
Re: Tak trochu krok vedle
Já myslím, že Subaru si spočítačo, že se jim vypaltí prodat míň aut za vyšší cenu než naopak
7. 9. 2010 15:17
Re: Tak trochu krok vedle
protože jsme v Evropě, přihlédnu k "evropskému" vkusu ;-) Pokud budu srovnávat imprezu a Golf - Golf má lépe zpracovaný vnitřek - místy až o třídu výš - bez debat - v impreze je sice kvalitní, ale chybí mu detaily - estetiku zde hodnotit nehodlám, neboť každý má svoje měřítka - mně se například "esteticky" líbí víc. Co se "designu" týče - tak Golf je šitý lépe na míru místních zákazníků - tady má Vlčí hrádek absolutně "evropsky" navrch. Nebudu dělat z nouze ctnost - ale já už zkrátka auta neposuzuji jenom podle vzhledu. Svezl jsem se oběma verzemi - pravda v impreze déle, protože mne subaru víc baví. Srovnám-li "techniku". Už několikrát jsem psal, že haldex poslední generace je absolutně jiný než původní nakopávadlo a plně vyhovuje 99% řidičů. Ale chci-li si jízdu užít, tak je impreza jistotou podvozku a kvalitnější trakcí - lepší než Golf 4m. A pozor - teď přijde paradox - vyznavačům tvrdého podvozku lépe vyhovuje na první "*" Golf - je totiž tvrdší než nová impreza - její nové naladění je hodně měkké. Bavíme se ne o WRX či STI prosím.... tam je to jinak. Takže mít-li Golfa s pohonnou a trakční skupinou subaru.... ale to je kdyby.... takže - vnitřek - jednoznačně Golf. Vnějšek - subjektivní - evropsky Golf - u mne Impreza - podvozek na užívání si Subaru. Objektivně na takové to normální rodinné ježdění - Golf. A ad Solitér - pokud subaru půjde cestou takovéhoto nastavování cen a tápání v designu - stanou se auta prodejnými čím dál tím méně - méně kupců - menší prosperita - menší prosperita - ztráta nezávislosti(já vím, že jsou pod Toy) a postupně krach. Což bych jim nepřál. Pak z těch aut bude solitér - něco, co je kvalitní a vidí se málo.......Takže Solitér v tomto duchu.....