Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy a Outback 2013: Facelift a nový motor 2,5i (127 kW)

Subaru Outback
Subaru Outback
Subaru Outback
Subaru Outback
13 Fotogalerie
Diskuze (10)
Subaru na začátku roku uvádí na český trh modernizované modely Legacy a Outback. Kromě upraveného designu přináší zcela nový benzinový čtyřválec. Test novinky přineseme příští pondělí.

Modelový rok 2013 přináší celou řadu vylepšení největších Subaru. Na první pohled jsou zřejmé retuše na přídi – objevují větší mlhovky, výrazná ostrá linka na předním nárazníku a nové masky chladiče. Oba modely opouští typický motiv s tvarem křídla letadla. Legacy dostalo výraznější chromovanou lištu po stranách loga automobilky, Outback pak hustou síť lamel.

Tím ale úpravy nekončí. Subaru mírně přitvrdilo podvozek v zájmu zlepšení ovladatelnosti. Uvnitř najdeme nové rozmístění některých ovladačů a upravený přístrojový štít s palubním počítačem v češtině. Do českého jazyka v Subaru přeložili i ovládací rozhraní audiosystému.

Největší změna se ovšem nachází pod kapotou. Na pozici benzinového čtyřválec nastupuje zcela nová generace agregátu 2,5i – typ FB25. Nový motor je příbuzný se čtyřválcem FB20 v modelu XV 2,0i. Novinka má ventilový rozvod DOHC namísto předchozího SOHC, navíc osazený variabilním časováním sacích i výfukových ventilů AVCS. Oproti předchozímu agregátu EJ253 se výrazně prodloužil zdvih (ze 79 na 90 mm) při současném zmenšení vrtání.

Nový motor je výhradně spojen s bezstupňovou převodovkou Lineartronic 2. generace. Novinka je zesílenou variantou Lineartronicu v Subaru XV, proti Legacy před modernizací má tato převodovka kompaktnější stavbu a dosahuje lepší účinnosti.

Výsledkem všech úprav je příznivější průběh točivého momentu ve středních otáčkách a výrazné snížení spotřeby paliva – konkrétně o 0,8 l/100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h se zlepšila o půl sekundy.

Subaru Legacy a Outback - srovnání motorů 2,5i
Modelový rok20132009–2012
Motor2,5i FB252,5i EJ
Zdvihový objem [cm3]24982457
Vrtání x zdvih [mm]94,0 x 90,099,5 x 79,0
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]127/5600123/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]235/4100229/4000
ModelLegacyOutbackLegacyOutback
PřevodovkaCVTCVTCVTCVT6MT
Max. rychlost [km/h]205198205198201
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,89,910,310,49,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,37,68,18,48,6

Dieselový motor 2,0D (110 kW, 350 Nm) pokračuje do modelového roku 2013 s nezměněnými parametry. V nabídce ovšem končí benzinový šestiválec 3,6R (191 kW, 350 Nm) – důvodem jsou vysoké emise CO2, které by zvyšovaly flotilový průměr značky Subaru v Evropě.

Subaru Outback 2,5i modelového roku 2013 právě testujeme. Test vyjde na stránkách Auto.cz v pondělí 14. ledna.

Vstoupit do diskuze (10)