Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Levorg: Menší Legacy dorazí na jaře, s 1.6 Turbo

David Bureš
Diskuze (11)
Koncept Subaru Levorg se zatím skrýval ve tmě. Na tokijském autosalonu se už prezentuje ve světle reflektorů a ukazuje, že je menším Legacy.

Automobilka Subaru se na domácím tokijském autosalonu chlubí konceptem Levorg. Jedná se o reálnou podobu kombi vyplňujícího mezeru mezi Imprezou a Legacy. Subaru přiznává, že sériová varianta konceptu dorazí na trh na jaře příštího roku.

Koncepty Subaru jsou často kritizovány kvůli tomu, že jejich sériová verze je následně mnohem nudnější než výchozí studie. Zpracování Levorgu je ale velice reálné a je tak patrné, že sériové auto se prakticky nezmění.

Subaru na adresu vozu tvrdí, že kombinuje sportovní jízdní vlastnosti s praktičností a pohodlím na dlouhých cestách. Velikost auta je dle automobilky ta pravá pro dopravní situaci na japonských silnicích.

Koncept Levorg je dlouhý 4.690 milimetrů, široký 1.780 mm a vysoký 1.485 mm, jeho rozvor činí 2.650 mm. To znamená, že proti dnešnímu Legacy kombi je vůz o rovných 100 mm kratší, také jeho rozvor je o 100 mm kratší.

Dalo by se spekulovat, že Levorg bude ve skutečnosti novým Legacy, které by se proti aktuální generaci výrazně zkrátilo. Subaru ale na autosalonu v Los Angeles zároveň představuje koncept Legacy, který naznačuje podobu nové generace tohoto modelu. Tato studie se pak svým designem proti Levorgu liší.

V nabídce pro sériové kombi budou v Japonsku dva benzinové motory typu boxer. Základem bude nově vyvinutá šestnáctistovka s výkonem 125 kW a točivým momentem 250 N.m. Nad ní bude stát silný dvoulitr s 221 kW a 400 N.m. Oba agregáty spolupracují s převodovkou Lineartronic s plynule měnitelným převodem a pohonem všech kol.

Součástí výbavy bude nová generace bezpečnostního systému EyeSight. Jeho součástí je varování před nárazem a adaptivní tempomat. Novinkami systému jsou aktivní asistent pro jízdu v pruzích, systém pomáhající řidiči vyhnout se srážce a varování před příliš rychlým couváním.

Název automobilu mimochodem kombinuje slova Legacy (dědictví, případně stejnojmenný model), Revolution (revoluce) a Touring (cestování).

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - curwasportiva
21. 11. 2013 04:46
Konečne náhrada za Imrezu combi
Po tom co u současné generaze Imrezy combi vynechali, se teď konečně vrací. Hlavně kvůli nafouknutí Outbacku a pouze verze krátkého hatche u Rezy, přichází Subaru s něčím co jim na trhu chybělo. Za mě :yes: , protože to je presně auto, které potřebuju :-)
20. 11. 2013 22:21
Re: Tradícia i nóvum
Co se ti na tom nelíbí? Já Subaru od doby, co přestali vyrábět 4. generaci Legacyho, moc nedávám, ale tohle je nádhera.
Agresivní předek, vyvážené linie, pořádná díra v kapotě, co víc si přát? :-)
Avatar - twistedTSD
20. 11. 2013 19:39
Re: Levorg vs. WRX
Přesně, také jsem si všiml...Vlastně se není čemu divit, představa samostatného WRX byla zajímavá, ale nereálná.
Avatar - KANKUNEN
20. 11. 2013 18:15
Re: Tradícia i nóvum
S 1,8 to bude skučet jak 350ka v bahně. Dvoulitr turbo má síly dost a proto to nepoleze zbytečně do otáček. Stejně na CVT je nejlepší imitace převodů, kdy s rychlostí stoupají otáčky, CVT to umí i naopak.
20. 11. 2013 16:59
Re: Tradícia i nóvum
Člověk co přesedne od "volantu s PDK" k "volantu s Lineartronicem" asi bude trochu kroutit nosem, ale člověk, co jezdí dostupnější měniče a dvojspojky jistojistě bude spokojenej. Alespoň já jsem s Forestrem XT byl :-) to samé s Outbackem a Legacy s 2,5i a tou samou převodovkou. Ale asi je dobře, že člověk nemůže srovnat ten samý motor s maunálem :-)