Subaru Trezia: Premiéra v Ženevě, na český trh v dubnu
Přestože Trezia nahradí model Justy, Subaru o něm jen nerado mluví jako o jeho nástupci. Podle japonské automobilky jsou oba vozy z jiného segmentu a zaměřují se na rozdílný okruh zákazníků.
Vnější rozměry Subaru Trezia jsou oproti Justy větší. Jednoprostorová pětimístná karoserie malého MPV je dlouhá 3.995 mm (+ 385 mm), široká 1.695 mm (+ 30 mm) a vysoká 1595 mm (+ 45 mm). Rozvor náprav je dlouhý 2.550 mm (+ 120 mm).
Předností má být variabilní interiér a velmi dobré obestavění prostoru. Nejbližším konkurentem bude vedle příbuzné Toyoty Verso-S také Honda Jazz.
Trezia má být ekologickým Subaru, nevyužije však hybridní pohon. V motorovém prostoru se v evropské verzi objeví zážehový čtyřválec 1,3 l DOHC (73 kW), nebo přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,4l (66 kW). Emise CO2 dieselového motoru budou 113 g/km, kombinovaná spotřeba potom 4,3 l/100km.
Obě motorizace využijí šestistupňovou manuální převodovku.
Automobil byl postaven ve spolupráci s automobilkou Toyota, výchozím modelem se stalo Verso S. Oba vozy se liší přepracovanou přední a zadní partií. Trezia v těchto částech karoserie používá prvky inspirované modelem Impreza.
Samotný název Trezia vychází z anglického slova Treasure (v překladu poklad).
Evropská premiéra Subaru Trezia proběhne na březnovém ženevském autosalonu. Na českém trhu se mají první vozy objevit v dubnu 2011.