Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru uvádí koncept Imprezy i limitovanou edici

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Autosalon v Tokiu se stal místem světové premiéry konceptu nové generace Imprezy, ale pozornost přitahují i VIZIV Future Concept nebo WRX STI S207.

Hlavní hvězdou automobilky Subaru se na autosalonu v Tokiu stal koncept, odhalující linie nové generace modelu Impreza. Pětidveřový hatchback se tentokrát nesnaží jít zcela novou cestou, ale jeho design je do jisté míry evolucí současného provedení a zároveň rozvíjí i styl kombi Levorg.

Subaru Impreza 5-door prozatím odhaluje pouze linie své karoserie dlouhé 4400 mm, široké 1800 mm a vysoké 1440 mm. K technice ukryté pod kapotou konceptu s rozvorem náprav 2670 mm a koly obutými do pneumatik o rozměrech 235/40 R19 se automobilka nevyjadřuje. Koncept má především ověřit reakce veřejnosti na zvolený design.

Vedle konceptu Imprezy si Subaru pro Tokio připravilo i studii VIZIV (Vision for Innovation) Future Concept, jenž navazuje na koncepty VIZIV a VIZIV 2 z let 2013 a 2014. Kompaktní crossover má posloužit především k prezentaci aktuálního designového směru automobilky a představení nové techniky.

K pohonu tohoto konceptu slouží hybridní systém s přeplňovaným zážehovým motorem s protilehlými válci pohánějícím kola přední nápravy, zatímco ta zadní roztáčí elektromotor. Absence spojovací hřídele mezi nápravami umožňuje vytvoření rovné podlahy, přispívající k vytvoření prostornějšího interiéru.

Zároveň VIZIV Future Concept představuje systém EyeSight, doplněný o radar, který může sledovat celé okolí vozu. Díky tomu má mít automobil informace o případných překážkách ve všech možných směrech jízdy. Navíc má tento systém umožnit i autonomní jízdu po dálnici a automatické parkování bez zásahu řidiče.

Konceptům dělá v Tokiu společnost i nová limitovaná edice modelu WRX STI s označením S207, která má sice vzniknout v sérii 400 vozů a je určena jen pro japonský trh, ale i přesto si zaslouží pozornost.

V přídi WRX STI S207 je uložen přepracovaný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, disponující výkonem 241 kW (328 k) při 7200 min-1 a točivým momentem 431 N.m dostupným od 3200 do 4800 min-1. Samozřejmostí je šestistupňová manuální převodovka a pohon všech kol.

Kromě motoru má ostrý sedan upraven převod řízení na 11:1, přední zavěšení kol DampMatic II se stavitelnými tlumiči Bilstein, použitými i na zadní nápravě a vektorování točivého momentu na všech kolech. Úprav se dočkal i brzdový systém s šestispítkovými třmeny Brembo vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu.

Mezi specifické prvky této limitované edice patří 19-palcová kola BBS obutá do pneumatik Dunlop Sport Maxx o rozměrech 255/35R19 a čtveřice výrazných kruhových koncovek výfukového systému.

Pouze pro S207 je určena nová maska chladiče s logem edice, větší spoiler umístěný pod předním nárazníkem, upravené nástavce prahů i zadní nárazník s červeným pruhem nad difuzorem. Zájemci o tento model mohou volit mezi modrým, bílým nebo černým perleťovým lakem karoserie.

Interiér se pyšní koženými sportovními sedadly Recaro se stříbrnými bočnicemi, upraveným přístrojovým štítem, logy STI a plaketou se sériovým číslem vozu. Součástí standardní výbavy je pak mimo jiné i audio systém s osmi reproduktory.

Polovina vozů z celé série S207 může být vybavena paketem NBR Challenge, připomínajícím úspěchy Subaru ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu. Tyto automobily bude možné identifikovat podle nepřehlédnutelného spoileru na zádi a kovaných 19-palcových kol BBS. V interiéru se pak odliší červenými bezpečnostními pásy a semišovým volantem.

Nejexkluzivnějším zástupce WRX STI S207 bude ovšem stovka exemplářů v provedení NBR Challenge Yellow Edition s karoserií ve žluté barvě a černými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Subaru WRX STI S207 je nabízeno za 5.994.000 japonských jenů (zhruba 1.235.000 Kč), zatímco cena NBR Challenge je stanovena na 6.318.000 japonských jenu (okolo 1.305.000 Kč) a Yellow Edition přijde na 6.372.000 japonských jenů (přibližně 1.315.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
1. 11. 2015 09:53
Co sa trasiete :-) ?
aj tak sem - do EU to s normalnymi motormi vozit nebudu a tym padom im ani predaje nebudu stupat a my mame smolu ...
Avatar - twistedTSD
30. 10. 2015 20:19
Re: Fešanda ...
Prostě Subaru. Koncept až nečekaně pěkný, série pak bude strašit malé děti. >:-[]
29. 10. 2015 19:47
Fešanda ...
Akurát, že nás vodia za nos už od roku 2010. [odkaz]