Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru XV Crosstrek Hybrid: První hybrid značky jde do prodeje

David Bureš David Bureš 3. 10. 2013
23
10
Zobrazit náhledy (23)
Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV Subaru XV
První hybridní Subaru si ponechává tradiční prvek aut této značky – vyhlášený pohon všech kol.

Automobilka Subaru začíná na americkém trhu prodávat svůj první model s hybridním ústrojím – XV Crosstrek Hybrid. Výchozí crossover je známý i v České republice, u nás se však prodává bez přídomku Crosstrek.

Automobil je poháněn dvoulitrovým čtyřválcem typu boxer, jemuž vypomáhá elektromotor o výkonu 10 kW. Síla ústrojí je posílána na všechna kola pomocí převodovky Lineartronic s plynule měnitelným převodem. Systém pohonu všech kol Symmetrical All-Wheel Drive byl zachován.

Elektrický motor získává energii z Ni-MH akumulátorů, které jsou umístěny pod podlahou v zadní části auta. Samotný elektromotor je integrován do převodovky Lineartronic. Spotřeba paliva v americkém kombinovaném cyklu činí 7,6 litrů na 100 km.

Samotné hybridní ústrojí váží 95 kilogramů, kvůli němu a dalším prvkům je XV Crosstrek Hybrid asi o 136 kilogramů těžší než výchozí auto. Subaru přiznává, že vnitřní prostor se lehce zmenšil, objem zavazadelníku po sklopení zadních sedadel klesl z 1.469 litrů na 1.421 litrů. Světlá výška 22 centimetrů však zůstala zachována.

Na americkém trhu je hybridní XV dostupné ve dvou stupních výbavy. Za základní verzi zákazníci zaplatí 26.820 dolarů, což je při současném kurzu asi 507.000 korun. Nejlevnější XV Crosstrek s konvenčním pohonem v USA přijde na 22.820 dolarů (cca 431.000 Kč).

Základní XV Crosstrek Hybrid je vybaven 4,3palcovým multifunkčním displejem, bezklíčovým vstupem nebo automatickou klimatizací. Vyšší verze Touring za příplatek 3.300 dolarů (62.000 korun) přidává navigaci, kožené čalounění a panoramatickou střechu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hybridy jsou fajn, ale
pargi
| 7. 10. 2013
[odkaz] koukni, kolik váží hybridní Prius. A teď, kolik váží průměrný sedan střední třídy (kam se Prius řadí) s "úsporným" naftovým motorem. Proč je ten Prius o cca 200 kilo lehčí, když jsou ty hybridy tak těžké?
Avatar - Jaros71
Pěkné Subaru
Jaros71
| 5. 10. 2013
:yes: :yes:
Souhlas..
Avatar - romgator
Hybridy jsou fajn, ale
romgator
| 4. 10. 2013
auto je mnohem těžší a tím padem ta spotřeba vlastně moc úsporná není. takže ty hybridy zase až tak velká výhra nejsou. A když dojde šťáva v baterii tak auto pohání motor, který musí táhnout těžké auto. Spotřeba naroste. Fandím novým technologiím, ale hybridy musí vyřešit nedostatky s váhou baterii.
Pěkné Subaru
pargi
| 4. 10. 2013
:yes: >:D pěkný příspěvek, ale taky mám radši analogový ukazatel. A taky mi vadí absence ukazatele teploty chladící kapaliny (popř. oleje), který dnes bývá nahrazován pouze modře svítící kontrolkou u studeného motoru.
Avatar - R32
Pěkné Subaru
R32
| 4. 10. 2013
Nechápem ten tvoj mindrák že digitálny ukazovateľ paliva je blbosť... Akože prečo? Nevieš z neho odčítať stav paliva? Nerozoznáš na ňom prázdnu od plnej či čo? A keď chceš podrobnejšie - presnejšie info tak sa dá na palubnom počítači zistiť dojazd. :no: