Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Super Cooper je nenápadný restomod. Má 300 koní a ujede 240 km

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Na první pohled docela obyčejné Mini ukrývá vcelku působivé parametry

Původní Mini Cooper patří mezi fascinující klasiky, které nabízely praktičnost i zábavu za volantem již v sériovém stavu. Řada úpravců se ale rozhodla zlepšit jejich schopnosti různými úpravami, včetně restomodů pracujícími s podstatně výkonnějšími motory. Výjimkou však nejsou ani přestavby na elektromobily.

Ačkoliv je původní Mini skutečným prckem, s trochou šikovnosti do něj lze integrovat techniku s působivými parametry. To ostatně ukazuje nový Super Cooper EV z dílny kalifornské společnosti Gildred Racing.

Video se připravuje ...

Tato kalifornská společnost nabízí řadu zajímavých úprav původních Mini, včetně vestavby výkonných motorů značky Honda, model Super EV je ale osazen elektromotorem používaným ve vozech Tesla Model S a X, který je naladěn na výkon 224 kW (304 k) a 339 Nm točivého momentu.

Kapacitu baterií instalovaných v kufru a pod kapotou bohužel neznáme, dojezd by se však měla pohybovat okolo 240 kilometrů, což při velikosti Mini nezní vůbec marně. Každý vůz přitom může být naladěn podle přání zákazníka. Tím se rozumí třeba naladění akcelerace, reakce na akcelerátor, regenerativního brzdění, atd.

Každý vůz z dílny Gildred Garage začíná jako původní Mini, které musí projít kompletní renovací. Modrý Super Cooper SV byl například vyroben v roce 1971 jako Leyland Mini s karoserií lakovanou v modré barvě Riviera Blue s šedou střechou. Svůj původní vzhled si přitom udržel, pouze pod víčkem nádrže je nyní zástrčka na nabíjecí kabel.

Renovací prošla také kabina, i ta se ovšem drží původního stylu, včetně klasických budíků a klasické řadicí páky. O stavu elektrického pohonného systému informuje malá barevná obrazovka, která je však na první pohled elegantně skryta.  Kromě toho dostal Super Cooper i klimatizaci nebo prémiový audio-systém. Vše, včetně sedadel a čalounění, přitom vypadá jako v původním Mini.

"Jedná se o nejrychlejší, nejplynulejší a nejlépe jezdící klasické MINI, v jaké můžete doufat," citují kolegové z Carscoops Nathana Hoaglanda, mechanika a konstruktéra společnosti Gildred Racing. Podle jeho slov bylo cílem zachovat klasický design vozu, ovšem v kombinaci s výrazně vyšším výkonem a lepšími jízdními vlastnostmi.

Super Cooper EV je možné předobjednat, jeho cena je však extrémní. Startuje totiž od 140.000 dolarů, což je v přepočtu 3,1 milionu korun. Nově představené čistě elektrické vozy Mini přitom jistě budou dostupnější.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
4. 9. 2023 09:33
Re: Lidé, čtěte!
Kdyz bereš to, ze jsi omezovan kvůli klimatickým změnám a nicenim zdravi sveho okoli, nevadí ti, že jsi omezen tím, že nemůžeš zabíjet své okolí?
3. 9. 2023 21:32
Re: Lidé, čtěte!
Lenže praktizuje sa opak: "Svoboda jako vážná hrozba pro ekologii."
Avatar - Ja Prvni 123
3. 9. 2023 07:36
Re: Lidé, čtěte!
Nepochopi.

Existuje silna skupina, co nepochopi. Asi tretina.
Bohuzel vetsina toho zbytku na to kasle uplne, takze ta tretina vyhrava volby.

Je to presne jako u nas s Babisem. Absolutni pocet jeho volicu he porad stejnej. Vysledek ve volbach urcuje volebni ucast.

Dodnes jsem znechucenej z toho, ze jsme tohle prase nechali dojit v prezidentske volbe do druheho kola.

A stejne ostudne se drzi u moci tihle ideologove.
Aniz bych tim rikal, ze se o planetu nemusime starat.
To jiste musime!