Super Cooper je nenápadný restomod. Má 300 koní a ujede 240 km
Na první pohled docela obyčejné Mini ukrývá vcelku působivé parametry
Původní Mini Cooper patří mezi fascinující klasiky, které nabízely praktičnost i zábavu za volantem již v sériovém stavu. Řada úpravců se ale rozhodla zlepšit jejich schopnosti různými úpravami, včetně restomodů pracujícími s podstatně výkonnějšími motory. Výjimkou však nejsou ani přestavby na elektromobily.
Ačkoliv je původní Mini skutečným prckem, s trochou šikovnosti do něj lze integrovat techniku s působivými parametry. To ostatně ukazuje nový Super Cooper EV z dílny kalifornské společnosti Gildred Racing.
Tato kalifornská společnost nabízí řadu zajímavých úprav původních Mini, včetně vestavby výkonných motorů značky Honda, model Super EV je ale osazen elektromotorem používaným ve vozech Tesla Model S a X, který je naladěn na výkon 224 kW (304 k) a 339 Nm točivého momentu.
Kapacitu baterií instalovaných v kufru a pod kapotou bohužel neznáme, dojezd by se však měla pohybovat okolo 240 kilometrů, což při velikosti Mini nezní vůbec marně. Každý vůz přitom může být naladěn podle přání zákazníka. Tím se rozumí třeba naladění akcelerace, reakce na akcelerátor, regenerativního brzdění, atd.
Každý vůz z dílny Gildred Garage začíná jako původní Mini, které musí projít kompletní renovací. Modrý Super Cooper SV byl například vyroben v roce 1971 jako Leyland Mini s karoserií lakovanou v modré barvě Riviera Blue s šedou střechou. Svůj původní vzhled si přitom udržel, pouze pod víčkem nádrže je nyní zástrčka na nabíjecí kabel.
Renovací prošla také kabina, i ta se ovšem drží původního stylu, včetně klasických budíků a klasické řadicí páky. O stavu elektrického pohonného systému informuje malá barevná obrazovka, která je však na první pohled elegantně skryta. Kromě toho dostal Super Cooper i klimatizaci nebo prémiový audio-systém. Vše, včetně sedadel a čalounění, přitom vypadá jako v původním Mini.
"Jedná se o nejrychlejší, nejplynulejší a nejlépe jezdící klasické MINI, v jaké můžete doufat," citují kolegové z Carscoops Nathana Hoaglanda, mechanika a konstruktéra společnosti Gildred Racing. Podle jeho slov bylo cílem zachovat klasický design vozu, ovšem v kombinaci s výrazně vyšším výkonem a lepšími jízdními vlastnostmi.
Super Cooper EV je možné předobjednat, jeho cena je však extrémní. Startuje totiž od 140.000 dolarů, což je v přepočtu 3,1 milionu korun. Nově představené čistě elektrické vozy Mini přitom jistě budou dostupnější.