Supersport Porsche 918 Spyder: Výroba začala
Zdá se, že stále není jasné, která automobilka se stala vítězem závodu o uvedení prvního hybridního superauta do výroby. U Porsche s tím nedělají žádné tajnosti, produkce supersportu 918 Spyder oficiálně začala v Zuffenhausenu včera, tedy 18. září. Ferrari své LaFerrari stále ještě testuje a je tedy ze hry, otázkou ale zůstává, jak je na tom vlastně McLaren. Objevují se informace, že se výroba měla rozeběhnout už 8. července, což by z modelu P1 udělalo vítěze, oficiálně se ale datum nedozvíte. Ovšem vzhledem k tomu, že už jsou k vidění P1 na kamionech, směřujících údajně nikoli na další testy, ale do dealerství, ve Wokingu to asi opravdu stihli nejrychleji.
Porsche z toho ale mindrák mít nemusí. Jejich 918 Spyder, jenž se v produkční verzi představil teprve před pár dny na autosalonu ve Frankfurtu, je úřadujícím nejrychlejším produkčním autem Nürburgringu a zdá se, že nebude problém prodat celou 918kusovou sérii. Už nyní, dávno předtím, než byly zveřejněny kompletní informace a předtím, než se stalo rekordmanem Ringu, jsou rezervovány dvě třetiny plánovaného množství. Dá se tedy předpokládat, že se po autě jen zapráší.
Vozu jsme věnovali celý podrobný článek, odkaz najdete výše, určitě ale zaslouží připomenout, že před zadní nápravou Porsche 918 Spyder je uložen benzinový V8 4,6 l, jenž disponuje výkonem 447 kW (608 k) při 8700 otáčkách a maximem točivého momentu 528 N.m při 6600 otáčkách. K výkonu osmiválce přidávají elektromotory další 210 kW (286 k) při 6500/min. Kombinovaný výkon všech motorů v 918 Spyder je pak 652 kW (887 k) při 8500 otáčkách. Jedinou pihou na kráse tohoto extrémního auta je tak jeho váha bezmála 1700 kg.