Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supra končí, BMW Z4 bude žít dál. Krk mu zachránila manuální převodovka a s ní spojená spekulace

BMW Z4 sDrive20i
BMW Z4 sDrive20i
BMW Z4 sDrive20i
BMW Z4 sDrive20i
45 Fotogalerie
Mario Rychtera

Zatímco Supra se loučí, Z4 díky manuálu dostala šanci žít dál. Automobilka tím získává cenný marketingový trumf.

BMW Z4 a Toyota Supra jsou sice sourozenci, ale reálně každý cílil na jinou klientelu a rozdílné jsou i jejich osudy. Supra je ryze sportovní náčiní pro náruživé řidiče, jimž automobilka přizpůsobila i řadu okruhově laděných edic. Zato Z4 je pohodový otevřený cruiser s univerzálním použitím. Díky širšímu klientskému záběru není překvapením, že zatímco Supra se s námi loučí a bude pokračovat pouze ve světě motorsportu, BMW přežije do dalšího období.

Stačí se podívat na loňské celosvětové prodeje. BMW Z4 se prodalo 10 482 kusů, což je ve srovnání s rokem 2023 o 4,3 % méně (10 957 kusů), ale stále výrazně více než v případě Supry. Té automobilka udala loni jen 2 615 exemplářů. Pro doplnění: modelu Z4 se u nás loni registrovalo 43 kusů a za první čtyři měsíce roku 2025 má na kontě 14 registrací. Za stejná období u nás Supra zvládla 13 registrací a letos dvě.

Server Motor1 s odkazem na další zdroje uvádí, že Z4 zachránila krk manuální převodovka, kterou automobilka se zpožděním přidala do nabídky. Obratem začaly prodeje růst a zejména v Severní Americe (+13,1 %) se těší značné oblibě. Původně měla výroba skončit letos v říjnu. Poté byl termín prodloužen na jaro 2026, ale pouze pro americký trh. Nyní to vypadá, že Z4 překoná i tuto metu, protože konkurenti z globálního trhu pomalu mizí a možnost manuální převodovky bude vzácností.

Automobilka má možnost ji využít jako marketingovou strategii. V roce 2030 hodlá přejít pouze na automaty, takže rozšíření nabídky manuálů, zejména u sportovních modelů, může vyvolat zvýšenou poptávku i z investičního hlediska.

Video placeholder
BMW Z4 2023: Oficiální video • Zdroj: BMW

Zdroj: BMW, Motor1, SDA I Video: BMW