SUV za milion korun: Co bychom si koupili my?
Už jsme vybírali auto za 400 tisíc i úsporné rodinné auto do 300 tisíc korun. Co tak ale na chvíli opustit svět konzumních aut a podívat se po něčem „lepším“? Rozhodli jsme se nahlédnout do jednoho z nejoblíbenějších segmentů trhu s novými auty, mezi takzvaná SUV.
Abychom nevybírali jen z těch nejlevnějších modelů, stanovili jsme si poměrně velkorysý rozpočet. Milion korun za nové auto značně překonává finanční možnosti většiny Čechů, jak se ale ukázalo, při výběru SUV beztak odpovídá spíš středu nabídky.
bazar |
Jiří Červenka, šéfredaktor
„Za cenu marnivě vybaveného kompaktního SUV budu jezdit velkým autem.“
S výjimkou několika malých SUV prémiových značek dává náš rozpočet na výběr sice širokou, ale nepříliš rozmanitou plejádu kompaktních SUV. Anebo ne? Tuzemský importér Volkswagenu ví, po čem český živnostník touží, a nabízí Touareg 3,0 TDI za fantastických 999.900 Kč.
Akční model přitom není vyložený žebrák. Kromě vidlicového šestiválce o výkonu 150 kW a skvělé osmistupňové převodovky ZF dostanete za svůj daňově optimalizovaný milion namátkou tempomat, dvouzónovou klimu a samozřejmě plný příděl airbagů. Pravda, sedmnáctky mnoho parády neudělají, ochranná lišta nakládací hrany může u Makra občas chybět a textilní sedačku si musíte posouvat vlastní silou.
Tyto útrapy života v chudobě bych ale byl ochoten snášet, pokud by to znamenalo, že za cenu marnivě vybaveného kompaktního SUV budu jezdit velkým autem s vyspělým hnacím řetězcem, dobrými jízdními vlastnostmi a hromadou místa pro celou rodinu. Vlastně mě dost mrzí, že zrovna nemám ten volný milion...
suv novemodely cokoupit |
Aleš Jungmann, editor
„Malé, mrštné SUV, co na stovku zrychlí pod osm sekund.“
Milion už je hodně peněz, do X5 však ještě minimálně polovina schází a ani pětidveřový Land Cruiser nebo Grand Cherokee za tuto částku nepořídíte. Škoda, tahle auta totiž mají v mých očích velký respekt. Protože však vlastně vůbec nepotřebuji velkého stěhováka, nešel bych cestou chudých výbav, jen abych měl auto, které mi sousedi budou závidět.
To si raději vyberu BMW X1. Nejsilnější benzinová verze xDrive28 by ale znamenala téměř žádné extras, tak co třeba xDrive25d? Na silnici je skoro stejně perfektní, velmi úsporný motor má celých 160 kW a auto jako celek vypadá (na SUV) velmi elegantně.
Pohon všech kol bude radostí využít na silnicích i mimo ně a ještě mi do milionu z ceníkové ceny zbývá 90 tisíc na příplatky. Jejda, nevejde se mi do ceny M sportovní paket! Tak zpět, musí to tedy být xDrive20i v ceně 825.000 Kč. M sportovní paket za 108 tisíc, k tomu nějaký výhodný balíček, lepší rádio a jsme na milionu. Malé, mrštné SUV, co na stovku zrychlí pod osm sekund je přece fajn, ne?
suv novemodely cokoupit |
Lukáš Vaverka, editor
„Nejhezčí auto na parkovišti s geniálně naladěným podvozkem.“
Za své peníze chci vždy to nejlepší. V kategorii kompaktních SUV je to jasné jak facka: Range Rover Evoque. Za milion korun sice můžeme hledat jen na začátku ceníku, ale to mně vlastně vůbec nevadí. Základní dieselový motor eD4 s pohonem předních kol je totiž tou nejlepší volbou – nebydlím totiž na horách, a tak pro mě pohon všech kol znamená hlavně vyšší spotřebu a horší jízdní vlastnosti.
Nejlevnější Range Rover s geniálně naladěným podvozkem a velmi zdařilým designem stojí 854 tisíc korun, takže zbývá pořád dost volných prostředků na příplatkovou výbavu. Začneme od technického paketu za 85 tisíc (lepší multimediální systém, kožené čalounění, 18palcová kola), přidejme xenonové světlomety, vyhřívaná sedadla a hlavně hezky barevný lak – třeba červenou nebo světle zelenou metalízu v kombinaci s černou střechou.
Takový Evoque určitě nebude vypadat chudě. Naopak bude nejhezčím autem na parkovišti a navíc ho bude zábava řídit.
suv novemodely cokoupit |
suv novemodely cokoupit |
David Bureš, stálý spolupracovník
„Chci styl, nepotřebuji přeborníka v těžkém terénu.“
Vozy kategorie SUV jsou pro mě především o stylu a vyšším posezu, mimo vozovku, do terénu bych s ním stejně nevyrazil. Vyšší světlá výška a pohon všech kol se ale v zimě může hodit na zasněžené silnici na hory, na podzim třeba zase na rozbahněné cestě na chatu.
Za milion korun bych zvolil Audi Q3, raději než VW Tiguan. Nadčasové křivky audiny budou dle mého názoru přece jen stárnout pomaleji, s ohledem na předchozí argumenty mi nevadí ani nižší světlá výška.
Volba by zřejmě padla na verzi s 2,0 TDI (130 kW), dvouspojkovou převodovkou S tronic a systémem quattro, které dle aktuálního ceníku přijde na 878.600 korun.
U Audi je tradičně problém s příplatky, automobilka si nechává připlatit za mnohé „samozřejmosti.“ Určitě bych chtěl tempomat, xenonová světla Plus, vyhřívání předních sedadel, dešťový a světelný senzor, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci a Audi parking system.
Vzhled by vylepšily hliníkové střešní ližiny, za metalický nebo perleťový lak bych si nepřiplácel, vystačil bych si s černou Brilliant dodávanou bez příplatku. Z práce s kalkulačkou vyplývá, že za „moji“ Q3 bych dle aktuálně platného ceníku zaplatil 964.107 korun.
suv novemodely cokoupit |