Úsporné auto do 300 tisíc: Co bychom si koupili my?

Úsporné auto do 300 tisíc: Co bychom si koupili my?

 

Máme rodinu, potřebujeme auto, ale peněz není na rozhazování. Jak by tuto situaci řešili redaktoři Auto.cz?

Úspěch předchozího článku, kde redaktoři Auto.cz vybírali nové auto za 400 tisíc korun, nás vedl k myšlence na pokračování. Tentokrát jsme se rozhodli podmínky pořádně zpřísnit, takže výběr nebyl zdaleka tak jednoduchý a bylo nezbytné slevit z osobních preferencí.

Úsporné rodinné auto do 300 tisíc, co si pod tím představit? Cena je jasná. Rodinným autem rozumíme rozumně velký vůz s čtyř- nebo pětidveřovou karoserií. Nebudeme přece cpát rodinku na zadní sedadla třídveřového auta.

A úsporné? Jako kritérium jsme vzali kombinovanou spotřebu a stanovili jsme si hranici 6 l/100 km. To splňuje i mnoho benzínových aut, takže nečekejte přehlídku levných turbodieselů. A protože život není černobílý, dovolili jsme si podmínku ceny a spotřeby v odůvodněných případech lehce překročit.


 [150×166]

Jiří Červenka, šéfredaktor


„Postupem času jsem mu přišel na chuť…“

Design Roomsteru mi zpočátku vadil stejně jako většině lidí, ale postupem času jsem mu přišel na chuť a dnes je mi jeho výstřednost vysloveně sympatická. Pozornější čtenáři z neustálých zmínek o kočárcích v redakčních testech již postřehli, že se nacházím v té etapě života, v níž vnitřní prostor auta a jeho variabilita získávají navrch nad dynamickými vlastnostmi – a Roomster toho na svém nevelkém půdorysu spolyká opravdu hodně. A v kombinaci s poměrně jistým podvozkem má motor 1,2 TSI potenciál vtisknout spořivým rodinným přesunům alespoň nějakou jiskru.

Nudná volba, já vím. Ale mně tenhle účelný teutonský přístup k věci prostě vyhovuje.

 [600×347]


 [150×166]

Aleš Jungmann, editor


„Téměř jistě budeme muset rezignovat na jakékoliv potěšení z jízdy.“

Nové úsporné rodinné auto do 300 tisíc? To přeloženo znamená „spousta kompromisů a málo výkonný motor“. I tak se však dá vybrat poměrně solidní rodinný pracant, avšak téměř jistě budeme muset rezignovat na jakékoliv potěšení z jízdy a spokojit se s téměř základní výbavou.

Proč ale stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Řekněme, že naší rodince s jedním potomkem by vyhovoval malý vůz a že tatínek by před sousedy nerad vypadal jako úplný chudák. Zajímavým řešením problému je malé MPV od Citroënu, model C3 Picasso.

To je v současné době v akci se šestnáctistovkou VTi o výkonu 88 kW v solidní výbavě Selection za 296.900 Kč. Za své peníze dostanete sedmnáctipalcová hliníková kola, zadní parkovací asistent, všechna okna v elektrice, tempomat, rádio s CD a MP3 nebo manuální klimatizaci. Bohužel, za ESP je nutno si připlatit nemalých 15 tisíc.

Ano, vím, trochu jsme přestřelili spotřebu (automobilka udává 6,4 litru na 100 km), ale snad mi to odpustíte. Čtrnáctistovka totiž není o moc úspornější ani levnější a má o 18 kW méně.

 [600×354]


 [150×166]

Lukáš Vaverka, editor


„Vítězem je pro mě zcela konvenční volba.“

Dnes máme opravdu nelehké zadání… Nejprve mě nalákala myšlenka na dieselový Citroën C4 za 285 tisíc. Ta ale zahrnuje čtyřicetitisícovou slevu při financování, takže nákup Francouze za neodolatelnou cenu se nekoná.

Takže vítězem je pro mě zcela konvenční volba – Škoda Fabia Combi Champion s motorem 1,2 TSI. Vyhovuje totiž všem parametrům – je relativně úsporná, na svoji velikost značně prostorná, solidně postavená a stojí 269.900,- Kč. To je dost pod stanoveným limitem, a tak zbývají ještě prostředky na dovybavení.

Ke standardní klimatizaci, rádiu a elektrickým oknům vpředu se proto dá přihodit elektrické stahování zadních oken, vyhřívání sedadel, kožený volant multifunkční volant a rozšířený palubní počítač. Takovému autu nic nechybí, všichni členové rodiny si celoročně přijdou na svoje.

Přesto pár tisícikorun zůstává, a tak se můžeme trošku rozšoupnout. Vzhled auta je pro mě důležitý, proto bych vyčlenil 5.100,- Kč na žlutý lak Sprint a 3.100,- Kč na dvanáctipaprsková kola Comet o průměru 16 palců. Za rovných tři sta tisíc tu máme hezky vybavený kombík, který navíc vypadá dost frajersky, nemyslíte?

 [600×315]


Aleš Dragoun, stálý spolupracovník


„Ibiza čtvrté generace to u mě vyhrává na celé čáře designem a kombi ST obzvlášť.“

V kategorii úsporných rodinných aut do 300 tisíc má už v současnosti zájemce dost na výběr. Já jsem původně uvažoval o Suzuki SX4 nebo Nissanu Note. Jenže, proč kupovat něco s menším kufrem v základu nebo oželet výbavu, když můžu mít do téhle částky malý kombík? Mojí volbou v tomto případě bude tedy Seat Ibiza ST s klasickou zážehovou čtrnáctistovkou. Tříválce jsou na rodinný vůz přece jen slabé a 1,2 TSI prostě nevěřím, co se spolehlivosti týče. 63 kW výkonu mi jako rozvážnějšímu řidiči bez sklonů k závodění úplně stačí a nebudu žádnou brzdou provozu ani na dálnici. A spotřeba v průměru nepřeleze šestilitrovou hranici, která byla beztak limitem výběru.

Ibiza čtvrté generace to u mě vyhrává na celé čáře designem a kombi ST obzvlášť, byť na modernizovanou příď si nemůžu nějak zvyknout, původní kulatější mému oku lahodila více. Jenže, tady není důležité jen slovo mé, ale i drahé polovičky. A z malých kombíků je nejhezčí pořád. Dobrá, dopředu se nastupuje poněkud hůře (mám skoro 1,85 m). Zavazadlový prostor 430 l je ale velmi slušný i pro čtyřčlennou rodinu a malinko omezená variabilita nevadí, protože v tolika lidech stejně nikdy nebudu sklápět sedačky. Do absolutní roviny nejdou, zase ovšem nevznikne bůhvíjaký obrubník. Jejich dělení dnes považuji za samozřejmost a Ibiza mi jej nabídne už ve stupni Reference.

Já bych ale zvolil lepší Style. Za ceníkových necelých 295 tisíc korun dostanu čtyři airbagy, elektrická okna vpředu, základní, ale slušně hrající rádio s MP3, dálkový centrál a hlavně klimatizaci. Nepřítomnost ESP mi nevadí, spíš se uplatní u vysokého a úzkého auta, než tady. A upřímně, kožený volant, řadičku a chromované střešní nosiče bych klidně i oželel. Rozhodně ale ocením vyhřívaná zrcátka, obzvlášť v zimě nebo po dešti. Možná už nadstandard, ale rozhodně nikoli zbytečný.

Ibiza je na našich silnicích přece jen nejběžnější v pětidveřovém provedení, ST nepotkáte tak často a i to hraje svou roli. Nehledě k tomu, že z auta je velmi slušný výhled - při dnešním trendu zvyšování pontonů a zmenšování zasklené plochy je tento fakt velmi sympatický. Pamatujete, jak na tom byla v tomto ohledu třetí řada Španělky coby hatchback? Do širšího výběru se mi bez problémů vejdou třeba o třídu větší sedany nebo nějaké to MPV. Ale sedan je, potřebujete-li naložit něco většího, prostě nepoužitelný a navíc na můj vkus už trochu moc velký. A menší vany povětšinou urážejí mé estetické cítění.

 [600×319]


Ondřej Pavlůsek, stálý spolupracovník


„Dokonalou kombinaci francouzského komfortu s úsporným motorem v elegantním a cenově dostupném balení…“

Dle dopředu daného zadání jsme si měli vybrat auta s cenovkou do 300.000 Kč a kombinovanou spotřebou paliva do 6,0 litru. Lehké překročení jednoho nebo druhého kritéria je přitom tolerováno.

Právě díky tomu mohu sáhnout po Renaultu Fluence v základní výbavě Confort s motorem 1,5 dCi (66 kW). Cena tohoto vozu je sice v současnosti 309.900 Kč, ale spotřeba paliva v kombinovaném režimu je relativně směšných 4,4 l nafty na 100 km.

Automobilka Renault prostřednictvím sedanu Fluence nabízí model, který se cenově vyrovná malým vozům, ale přitom je zástupcem nižší střední třídy. Díky celkové délce přes 4,6 m se přitom přibližuje na dohled některým automobilům střední třídy.

Důvodem, proč jsem zvolil právě Fluence, je vedle sympatické cenovky i poměrně elegantní karoserie, která ukrývá skutečně prostorný interiér nejen pro rodinu s malými dětmi, ale i pro čtveřici dospělých. Objem zavazadlového prostoru 496 litrů je i pro mé potřeby více než dostatečný.

Posádka má kromě bohatě dimenzovaného vnitřního prostoru a pohodlných sedadel již u základní verze Confort k dispozici mimo jiné rádio s CD i MP3 přehrávačem, manuální klimatizaci a elektrické ovládání předních i zadní oken. Samozřejmostí je šestice airbagů i ABS a ESP.

Prostornému interiéru a pohodlným sedadlům velmi dobře sekunduje komfortně nastavený podvozek, který hýčká pozadí cestujících i na rozbitých silnicích a dálnicích. Jistou daní za pohodlí je totální odpor Fluence k ostřejšímu stylu jízdy, který mu ale rád odpustím.  [600×282]

Anketa

Kterému z aut v našem výběru byste dali přednost vy?
Spolupracujeme s TipCars.com
Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Úsporné auto do 300 tisíc: Co bychom si…






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…