Auto do 400 tisíc: Co bychom si koupili my?

Auto do 400 tisíc: Co bychom si koupili my?

 

V redakci jsme si položili zdánlivě triviální otázku: Jaké auto bychom si koupili, kdybychom nyní chtěli pořídit nové auto do 400 tisíc? Ukázalo se, že co redaktor, to odlišný názor. A jak to vidíte vy?

Sešel se hodně pestrý výběr, ve kterém mají svého zástupce jak evropští výrobci, tak automobilky z Koreje i Japonska. Domácí automobilka překvapivě vyšla naprázdno, ve výběru však nechybí jedna skoro domácí.

Přes pestrost značek a karoserií je zde přeci jen jedno překvapení: všichni jsme si vybrali auto s benzinovým agregátem. Důvodem je kromě osobních sympatií k voňavějšímu benzinu i cenová výhodnost, protože skok mezi benzinovým a dieselovým autem za 400 tisíc je oproti autům za milion relativně větší.

Nejsilnější motor má ve svém vybraném autě Lukáš, jeho Kia má pod kapotou 99 kW, nejslabší mechanické srdce pak bije v Hondě Aleše Dragouna (73 kW). Pojďme si však nyní poslechnout, jaká auta by si naši redaktoři pořídili a proč. Nezapomeňte se pak zastavit v diskuzi pod článkem a říci nám, jaké auto byste si vybrali vy.


 [150×166]

Jiří Červenka, šéfredaktor


„Zdařilejší kombinaci kultivovanosti, komfortu a vyspělých jízdních vlastností nikde nevidím“

My novináři máme sklon zapomínat, že ve skutečném světě lidé nevymění svoje nové auto příští úterý za jiné – a podle toho naše testy někdy vypadají. (Tím „naše“ nemyslím zrovna auto.cz, ale obor motoristické publicistiky jako celek). Zkrátka rádi přikládáme jízdnímu chování auta na oblíbené okresce větší váhu než využitelnosti jeho zavazadlového prostoru.

Kdybych ale teď měl jít a vyměnit ženě její Fiat 500 za něco praktičtějšího, ani bych moc nehledal a rovnou nakráčel k prodejci Volkswagenu. Golf možná není to nejvíc sexy auto na světě, ale za 353 900 Kč vám ho teď prodají s motorem 1,2 TSI (77 kW), šestistupňovou převodovkou a rozumnou výbavou včetně klimatizace, rádia, ESP nebo loketní opěrky.

Ať se na to dívám z kterékoli strany, zdařilejší kombinaci kultivovanosti, dynamiky, provozních nákladů, praktičnosti, komfortu a vyspělých jízdních vlastností nikde nevidím. Bez ohledu na nepříliš zářnou spolehlivost motorů TSI pro mě i na sklonku své kariéry zůstává šestá generace Golfu měřítkem nižší střední třídy.

 [600×274]


 [150×166]

Aleš Jungmann, editor


„Líbí se mi přístup Dacie, kdy zákazníkům nabízí ‚pořádné‘ auto za slušné peníze.“

Já mám ve výběru docela jasno, a ani možná nespotřebuji celý rozpočet. Hodně mě zaujala Dacia Duster, dokonce natolik, že bych byl ochoten prominout jí jisté pihy (někdy docela velké) na kráse.

Líbí se mi přístup Dacie, kdy zákazníkům nabízí „pořádné“ auto (navíc designově docela povedené) za slušné peníze. Jistě, nejde o žádný výkřik techniky, ale člověk má docela slušnou šanci, že to něco vydrží. A když ne? Právě díky relativní jednoduchosti konstrukce si řadu věcí máte šanci na autě udělat sami, případně za pomoci kamaráda mechanika.

V případě Dusteru jde o pracanta s jednoduchým interiérem, do kterého se nebudete ostýchat vzít psa nebo odvézt mokrá kola či snowboardy. Tím se dostávám k výběru samotnému. Určitě bych sáhl po verzi s pohonem všech čtyř kol, která dobře jezdí, v zimě se bude hodit a hlavně se může spolehnout na služby šestistupňové převodovky. Díky ní by se dal „přežít“ i trochu uhučený benzinový motor 1,6 (77 kW).

Bral bych výbavu Arctica Music, ve které benzinová čtyřkolka vyjde na 350 tisíc korun. V případě, že bych se limit rozhodl vyčerpat, byla by tu verze Exception za 373 tisíc, obsahující třeba šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, kožené/koženkové čalounění, kožený volant nebo autorádio s CD, MP3, USB vstupem a Bluetooth konektivitou. K tomu téměř „povinný“ příplatek za ESP, zadní okna v elektrice a metalízu, paket se střešními nosiči a jsem těsně před limitem 400 tisíc. A můžeme vyrazit do přírody.

 [600×341]


 [150×166]

Lukáš Vaverka, editor


„Být rozpočet o trochu vyšší, zvolil bych VW Polo GTI“

400 tisíc korun je relativně velká suma, ať už na nákup auta nebo cokoliv jiného. Nakonec průměrný Čech by ji naspořil nejdřív za rok a půl, samozřejmě pokud by neměl žádné další výdaje. A v době, kdy se nejlevnější nová auta dají pořídit za 150 tisíc, se zdá být 400 tisíc docela štědrý rozpočet. Přesto jsem hned na začátku výběr omezil na malé vozy a nižší střední třídu, protože cokoliv jiného (tedy kromě užitkových modelů) by byla jen volba základní specifikace.

První úvaha je obvykle správná, a tak moje volba je Kia Cee’d s motorem 1,6 GDI a výbavou Exclusive. Za 385 tisíc má všechno, co je k životu potřeba (včetně slušného motoru), a nadto vypadá dobře, což je pro mě neméně důležité, a myslím, že je bezpečná. Dokonce základní bílý lak Cee’du sluší, takže bych ušetřil za metalízu a mohl přemýšlet nad trochou toho luxusu – xenonová světla za 20 nebo vyhřívání sedadel a volantu za 10 tisíc? A nebo za zbývající peníze vyrazit autem do Chorvatska…?

Být rozpočet o trochu vyšší, zvolil bych VW Polo GTI, které dnes startuje na 409.900,- Kč. A mimochodem, do 400 tisíc se dá pořídit i hezky vybavené Polo 1,6 TDI – to kdybych nakonec chtěl něco s dieselovým motorem.

 [600×318]


Aleš Dragoun, stálý spolupracovník


„Honda Jazz svými magickými sedačkami a jejich variabilitou prostě vítězí.“

Malé praktické auto do města, ale i mimo něj za 400 tisíc? Možná trochu zhýralost, říkáte si, ale vlastně se jedná o praktickou volbu. I když je to tak trochu srdcařina. Prostě kompromis, jak už to tak v mnohých případech bývá. Nepopírám ovšem, že jsem během velmi krátké doby získal k japonským mini a mikro vztah a klasické kei cars nám v Evropě nikdo nenabídne. Takže: Honda Jazz!

Do stanového limitu se bez problémů vejdu s motorem 1,4 i-VTEC a výbavou Comfort, která nabídne vše potřebné včetně automatické klimatizace a mlhovek. Zážehová skoročtrnáctistovka (vždyť má ve skutečnosti 1,34 l) stačí v pohodě i na dálnici, ještě aby ne se svými 73 kilowatty! Na Hondě je sympatické, že stále odolává trendu turbodmychadel a nabízí poctivou a točivou atmosféru. Spotřeba mě nezruinuje. Výška přes 1,5 m nijak nepřekáží jízdním vlastnostem a je vůbec pozitivní, dovnitř se lépe nastupuje. Citlivost na boční vítr? Pokud jste někdy řídili auto, které je vyšší než širší, víte o ní své. A jazzík takový není. Navíc preferuji komfort, který na českých tankodromech ocením spíš.

Zavazadelník je pro bezdětný manželský pár bezednou dírou, kde se dá převézt s trochou nadsázky půlka vybavení domácnosti. A Honda svými magickými sedačkami a jejich variabilitou prostě vítězí. Kouzlit se s nimi dá do aleluja a udělat z Jazzu dodávku je otázkou několika málo mikrosekund. Výhled šikmo vzad by mohl být ale o malinko lepší a Japonci se ještě nenaučili umisťovat řadicí páku výše, jako to umí i menší konkurence. Jenže to jsou detaily. Honda naštěstí nezatěžuje klienty v nižších výbavách nesmysly typu koženého volantu. Zatmavená skla by se sice hodila, protože skryjí věci v interiéru, ale zase na druhou stranu zloděje lákají. Dešťový senzor, prosklená střecha nebo chlazená přihrádka jsou super věc, ale Comfort je nenabízí ani za příplatek. Možná trochu škoda, ale klidně je oželím.

Ještě jedna důležitá věc na závěr: díky ceně na českých silnicích moc Jazzů nepotkáte. Honda si za svůj výrobek nechá zaplatit, ale tady je to v pořádku, majitel se může cítit tak trochu výjimečný. V tomto případě jde tedy čistě teoreticky o mou maličkost. A já mám tenhle pocit rád a tak nějak k němu nepotřebuji mít v garáži auto s trojnásobnou cenovkou.

 [600×272]


Ondřej Pavlůsek, stálý spolupracovník


„Citroën Berlingo se může z volby rozumem stát rodinným oblíbencem.“

Poněkud neobvykle vzhledem ke své profesi mám v oblibě auta z Francie. Většina Citroënů, Renaultů a Peugeotů na mě působí mnohem přátelštějším dojmem než vozy asijských a německých značek. Ty na mě naopak působí příliš neosobně.

Dnes již nevybírám auto podle přání jednotlivce nebo bezdětného páru, kdy přeci jen velmi často vítězí design nebo jízdní výkony, ale zohledňuji potřeby rodiny s malým dítětem a středně velkým psem.

Po vlastních zkušenostech s cestováním s miminkem, psem a hlubokým kočárkem v třídveřovém liftbacku, mám poměrně jasno, že i když se všichni vejdeme, není to úplně to pravé ořechové. Ve svém okolí navíc zjišťuji, že i ani pětidveřový hatchback střední třídy není po narození potomka úplně ideální a jejich zavazadelníky jen těsně pojmou kočárek, zatímco ostatní zavazadla při víkendové vyjížďce k prarodičům míří do interiéru.

Vzhledem k zálibě ve francouzských značkách se tedy můj výběr omezuje prakticky jen na Renault Mégane Grandtour, Kangoo a Citroën Berlingo. První jmenovaný následně z výběru odpadá, protože oproti hatchbacku o moc víc místa nenabídne a vzhledem k častému parkování ve stísněných prostorech by bylo skrz klasicky otevíraný druhý pár dveří nepříliš pohodlné upínání dítěte do dětské sedačky, navíc pořád jedním okem hledíte za sebe, zda jste sousedovi hranou dveří neodřeli auto.

Finalisty mého výběru se proto nakonec stanou Renault Kangoo a Citroën Berlingo. Dvě dodávky, které rozhodně neuspokojí zástupy českých Hamiltonů a Loebů pilující k dokonalosti průjezd každou zatáčkou.

Obě tato auta excelují v nabídce vnitřního prostoru a přístupu k němu (maminky doslova jásají nad přístupem k zadním sedadlům prostřednictvím posuvných dveří), navíc při daném finančním limitu se můžete beze studu podívat i do kolonky s nejvyšším stupněm výbavy. Ve výsledku se tak malá dodávka promění v docela slušné MPV s bohatou výbavou, jejíž součástí může být i dvouzónová klimatizace a navigace.

Při volbě mezi Kangoo a Berlingem může v podstatě záležet jen na osobních sympatiích ke značce, designu nebo pečlivém srovnání ceníků. Mým vítězem se především díky vzhledu stává Berlingo, které na mě narozdíl od Kangoo nepůsobí jako velká hračka a například s motorem 1,6 VTi s výkonem 88 kW nabízí stále slušnou jízdní dynamiku.

 [600×308]

Otázka do diskuze: Jaké auto byste si za 400 tisíc pořídili vy a proč?

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Auto do 400 tisíc: Co bychom si koupili my?




Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 





 
Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Dnes 16:45

Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.




Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Slavia ztrácí na Plzeň už 11 bodů. Těžko se to bude dohánět, ví Šilhavý

Slavia ztrácí na Plzeň už 11 bodů. Těžko se to bude…

Rekordní ligová série bez prohry je u konce – Slavii po 36 zápasech, v nichž sešívaní v domácí soutěži bodovali,…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…