Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Jimny po faceliftu na prvních fotografiích

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Suzuki se po stylistických a technických úpravách řad Alto a Splash vrhlo i na nejmenší offroad Jimny, který se vyrábí už čtrnáct let.

Historie malých terénních Suzuki sahá ovšem až do roku 1970, současná série JB je třetí generací a její produkce běží nepřetržitě od roku 1998. Ač nám japonský výrobce slibuje novou, zatím na ni nedošlo. Na pořadu dne je tedy další decentní modernizace. Ale proč výrazněji měnit něco, co bez problémů funguje?

Nový model poznáme hlavně podle přední části. Kapota motoru už se nezvedá spolu s maskou, ta je nyní oddělená. Může být buď v barvě karoserie jako doposud, nebo dokonce chromovaná. Změnil se také přední nárazník, který přišel o postranní vstupy vzduchu. Na jejich místo se zespodu přesunuly mlhovky, případně záslepky pro ně, pokud jimi není vůz vybaven. Zezadu můžeme změny hledat lupou a stejně žádné nenajdeme. Nová jsou ale kola z lehkých slitin, případně plastové kryty těch ocelových.

Make-up se omezil pouze na exteriér, uvnitř najdeme maximálně kvalitnější materiály a tkaniny. Určitou rustikálnost maličkého teréňáku podporuje i základní verze, která nemá ani rádio. Mimo zpevněné cesty ale spíš majitel ocení důležitý pohon všech kol, který zůstal nezměněn. Má tedy tři režimy, které se volí tlačítky.

Standardně je v činnosti pouze zadní náprava (2WD), přední je přiřaditelná a v módu 4WD-L (Low) se může malé suzuki spolehnout na permanentní záběr obou i s dvoustupňovou redukcí, která se také již nějaký ten čas neuvádí v činnost klasickou pákou. Pohon obou tuhých náprav ovšem nedoporučuje výrobce používat na silnici. Centrální a zadní diferenciály s uzávěrkami, kterými se mohli pochlubit někteří předchůdci, sic chybí, ale i tak toho Jimny umí v terénu hodně. Jeho podvozek je totiž ortodoxní konstrukce s tříramennými závěsy a vinutými pružinami.

Suzuki Jimny se nabízí s třináctistovkou o výkonu 63 kW (85 k), točivý moment přenáší pětistupňová manuální převodovka. Ceny nového modelu zatím nejsou známy, aktuální verze začíná v České republice na 409.900 Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
27. 6. 2012 13:39
Re: Ďakujem Japoncom...
však neříkám, že je tragický ... jen to už není pravověrný offroad.
Avatar - pratel
26. 6. 2012 04:58
Re: Ďakujem Japoncom...
Trosku kecas. Nevidel by som to tak tragicky ohladom absencie ramu. 3. a 4. generacia maju tzv. integrovany ram, nezavisle zavesenie kolies, vacsiu svetlu vysku a sofistikovany pohon 4x4. Su to daleko schopnejsie offroady ako Pajera 1. a 2. generacie s karoseriou na rame. Osobna skusenost.

Myslim si, ze poucka offroad=ram, ram=offroad neplati. Mozno budes prekvapeny ked o par rokov pride novy Defender...
26. 6. 2012 01:23
Facelift
se moc nepovedl, oproti originálu je teď auto takové zamračené, nepůsobí už tak mile. O Jimnym pořád uvažuju, ale většinou mají otřesně zrezavělý podvozek. Jakoby nemělo pozink i když všichni tvrdí, že pozink narozdíl od Samuraje má. Taky ceny se drží hodně vysoko a dost je jich jen s pohonem zadní nápravy.
Avatar - woody-alien
25. 6. 2012 21:54
Re: Ďakujem Japoncom...
Tak dramatický to zase není, měli jsme ho skoro rok jako "děvenku pro všechno" a jezdilo se úplně v pohodě. Nj, člověk prostě musí vědět, co má pod zadkem - na dálniční přebory není Jimník stavěnej. Ale dodnes se slzou v oku vzpomínám... :yes:
25. 6. 2012 19:18
Re: Ďakujem Japoncom...
Teréňáček je to úžasný, máme ho v dieselu. Projede neskutečný věci s elegancí samuraje >:D .

Horší je to při běžné jízdě na silnici, je to neklidnej janek s tendencí při vyšší rychlosti a poryvu větru být nestabilní.

Všiměte si, že kdo prodává bouranej, tak šel většinou na bok :'-(