Suzuki Jimny po faceliftu na prvních fotografiích
Historie malých terénních Suzuki sahá ovšem až do roku 1970, současná série JB je třetí generací a její produkce běží nepřetržitě od roku 1998. Ač nám japonský výrobce slibuje novou, zatím na ni nedošlo. Na pořadu dne je tedy další decentní modernizace. Ale proč výrazněji měnit něco, co bez problémů funguje?
Nový model poznáme hlavně podle přední části. Kapota motoru už se nezvedá spolu s maskou, ta je nyní oddělená. Může být buď v barvě karoserie jako doposud, nebo dokonce chromovaná. Změnil se také přední nárazník, který přišel o postranní vstupy vzduchu. Na jejich místo se zespodu přesunuly mlhovky, případně záslepky pro ně, pokud jimi není vůz vybaven. Zezadu můžeme změny hledat lupou a stejně žádné nenajdeme. Nová jsou ale kola z lehkých slitin, případně plastové kryty těch ocelových.
Make-up se omezil pouze na exteriér, uvnitř najdeme maximálně kvalitnější materiály a tkaniny. Určitou rustikálnost maličkého teréňáku podporuje i základní verze, která nemá ani rádio. Mimo zpevněné cesty ale spíš majitel ocení důležitý pohon všech kol, který zůstal nezměněn. Má tedy tři režimy, které se volí tlačítky.
Standardně je v činnosti pouze zadní náprava (2WD), přední je přiřaditelná a v módu 4WD-L (Low) se může malé suzuki spolehnout na permanentní záběr obou i s dvoustupňovou redukcí, která se také již nějaký ten čas neuvádí v činnost klasickou pákou. Pohon obou tuhých náprav ovšem nedoporučuje výrobce používat na silnici. Centrální a zadní diferenciály s uzávěrkami, kterými se mohli pochlubit někteří předchůdci, sic chybí, ale i tak toho Jimny umí v terénu hodně. Jeho podvozek je totiž ortodoxní konstrukce s tříramennými závěsy a vinutými pružinami.
Suzuki Jimny se nabízí s třináctistovkou o výkonu 63 kW (85 k), točivý moment přenáší pětistupňová manuální převodovka. Ceny nového modelu zatím nejsou známy, aktuální verze začíná v České republice na 409.900 Kč.